Taverna in Archangelos

Afbeelding
Vragen en tips over restaurants, tavernes,bars en clubs
Plaats reactie
Kimmie
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 30, 2006 11:51 am

Taverna in Archangelos

Bericht door Kimmie » wo aug 30, 2006 12:31 pm

Deze vakantie zijn we een aantal dagen gaan uit eten in het dorpje waar we logeerden. Archagelos dus. Hier is een straat met allemaal barretjes, restaurantjes en winkeltjes (niet de doorgaande weg). Daar ligt een taverna (waar ik helaas de naam niet van weet) vlak bij de pinautomaat bij de Y-splitsing. Hier hebben ze heerlijk eten voor weinig geld. Je krijgt ook snel je eten. De ober loopt, beter gezegd, rent de benen onder zijn lijf vandaan. Het is een beetje chaotisch maar wel goed gelegen. Onder een mooie grote boom aan een van de 'drukkere' wegen van Archangelos. Dat is wel leuk om de bevolking eens goed te bekijken. Ze hebben daar toch hun eigen cultuur en eigen soort leventje. Zo hadden ze in dit restaurant een van de avonden dat we er aten een geit aan een stuk uit de vriezer gehaald. Hij was allang dood en 'bewerkt'. Er zat geen vacht meer op en de ingewanden waren er gelukkig al uit. Die hebben ze daar ter plekke in vele delen gehakt en verkocht aan de plaatselijke bevolking. Wel heel vers vlees dus... :shock:
Het was een beetje raar en af en toe een beetje eng, maar het is wel duidelijk iets van hun cultuur en ik vond het erg fascinerend. Het was mooi om een keer te zien. En gelukkig voelde het beest er niks van.
Nog een laatste compliment voor dit restaurantje, ze hebben een meertalige kaart. De ober spreekt zelf ook meerdere talen, niet helemaal, maar genoeg om de meeste dingen duidelijk te maken.
Dus als je naar Archangelos gaat en lekker en goedkoop wilt gaan uit eten zou ik op zoek gaan naar dit gezellige restaurantje :!:

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » wo aug 30, 2006 5:35 pm

Hoi Kimmie,
leuk hè om die cultuur van dichtbij mee te maken. Zo krijg je pas echt een goed beeld van hoe mensen daar leven. Erg fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt gehad op ons eiland. Enne denk je volgend jaar nog een keer te gaan?

Yasou Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » do aug 31, 2006 12:45 pm

Ik heb hier wel eens gegeten toen ik in Archangelos verbleef, het stond doen bekend als 'de kippenboer' bij andere gasten.
Volgens mij is het van de hoofdweg archangelos in langs de grote school en dan linsaf, dan is het rechts in de bocht.
Inderdaad lekker gegeten daar.

Ik zal m'n fotos er eens op nalopen om te kijken hoe het heet.
Rhodos..... What else.

Plaats reactie