Einde van ons forum?????

Afbeelding
Nieuwsberichten over dit forum en korte handleiding m.b.t. het plaatsen van berichten, afbeeldingen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » za apr 11, 2009 8:17 am

Hallo vrienden,

Na meer als 4 jaren schijnt er een einde komen aan ons rhodosforum sadz Zoals al eerder hier beschreven vertoond ons forum de laatste 2 weken vreemde kuren. Zo is het niet mogelijk om PB-tjes te verzenden, je gebruikerspaneel te gebruiken en zelf als beheerder kan ik mijn users niet beheren. Al deze problemen heb ik bij de helpdesk van XSBB neergelegd, echter tot op heden heeft men mij nog niet kunnen helpen. Tevens kunnen gasten die zich willen aanmelden als user zich niet registreren.

Het zou mij niet verbazen als ons forum op een gegeven moment niet meer bereikbaar zal zijn.

Kreeg gisteren van Conny en Harm een mailtje dat ook zij zich niet meer konden inloggen op ons forum.

Voor degene die toch deel willen uitmaken van een Rhodosforum en ook daarmee op de hoogte willen blijven over het Rhodos-Nieuws zou ik willen verwijzen naar b.v. de site van Harm en Conny: zie: http://www.griekenland-eilanden.nl/news.php

Wat betreft de Rusticofans. deze kunnen eventueel terecht op : http://www.rusticorhodos.nl

Zoals reeds gezegd, zou het best kunnen zijn dat de problemen toch nog verholpen kunnen worden, echter zo niet..........en gaat ons forum op slot...... dan zijn jullie bij deze in ieder geval al op de hoogte wat er aan de hand is.

groetjes,

Frans







P.S. Bovenstaande problemen gelden ook voor het Rustico-forum.
Afbeelding

Ruud
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 285
Lid geworden op: ma mei 14, 2007 1:14 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Ruud » za apr 11, 2009 11:54 am

Frans
Ik heb net de proef op de som genomen door me af te melden en vervolgens weer aan te melden..dat gaat zij het met een omweg,
als je je aanmeld krijg je inderdaad een foutmelding, maar ga dan terug met je browser naar de vorige pagina en je staat aangemeld.
Verder heb ik géén andere fouten kunnen ontdekken, behalve 't Gebruikspaneel dan.. straks 's proberen of ik een nieuw account aan kan maken.

Het zou ontzettend jammer zijn als dit het einde van Ons Rhodos forum zou zijn!

Grt, Ruud
Laatst gewijzigd door Ruud op za apr 11, 2009 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rhodos 2012...reken maar van YES!!!
όλα τα ελληνικά μου :)

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » za apr 11, 2009 11:57 am

Hoi Ruud,

Het niet kunnen inloggen is tot nu toe ook alleen gemeld door Harm en Conny. Van de overigen heb ik nog niets vernomen. Vraagje: kun jij dan wel een PB-tje verzenden en kom jij wel in je gebruikerspaneel, om b.v. je wachtwoord te veranderen question

gr, Frans
Afbeelding

Ruud
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 285
Lid geworden op: ma mei 14, 2007 1:14 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Ruud » za apr 11, 2009 12:13 pm

Hoi Frans,
Wat betreft 't inloggen..iedereen staat misschien wel op automatisch inloggen bij ieder bezoek
dus zullen er velen niets van merken, alleen kunnen we geen nieuwe leden ontvangen omdat er
dus zoals je al eerder aangaf geen nieuwe accounts kunnen worden aangemaakt.
Ook ik kan niet bij m'n gebruikerspagina of PB's versturen ..iets wat ik toch niet dagelijks doe,
de overige inhoud van het forum blijft wel gewoon bereikbaar lijkt me...misschien is er een foutje
in een script geslopen..maarja vreemd dat dat zomaar kan dan sadz

Maar ik zou toch vooral willen aandringen om niet gelijk de handdoek in de ring te willen gooien en
even op een verdere reactie van de helpdesk te wachten..want ik neem aan dat die er nog mee bezig zijn, hopelijk.

Grt Ruud
Rhodos 2012...reken maar van YES!!!
όλα τα ελληνικά μου :)

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door rhodosliefhebber » za apr 11, 2009 1:56 pm

Hoi Frans,

Laten we het nog maar even afwachten en hopen dat alles in de nabije toekomst weer opgelost zal zijn. Ik persoonlijk zou het heel erg jammer vinden als het forum ineens weg zou zijn.

Groetjes en fijne paasdagen.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » za apr 11, 2009 2:44 pm

Hallo allemaal,

Ik kan jullie geruststellen....de intentie van mijn bericht was niet om de handdoek in de ring te gooien maar jullie van de problemen op de hoogte te brengen en zou het gebeuren dat.......... jullie in ieder geval op de hoogte zijn dat jullie webmaster niet met de noorderzon vertrokken is, maar dat eerder genoemde problemen er de oorzaak van zijn dat er opeens geen forum meer is.

groetjes en allen fijne paasdagen toegewenst,

Frans en Riekie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Lionne » za apr 11, 2009 3:23 pm

Hoi Frans,
ik sta er echt van te kijken dat dit zomaar gebeurt. Ik kan inderdaad sinds een paar weken niet meer in het gebruikerspaneel, maar dacht dat je eraan 'nt werken was of zo of dat het aan mijn instellingen lag.
Ik heb net geprobeerd vanaf een andere pc in te loggen maar dat lukt ook niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Marleen » za apr 11, 2009 8:34 pm

Hoi, Frans,

Ik heb je al een mail gestuurd!!!!!
Als ik inlog, vertoont hij sinds eem aantal weken deze kuren :
- Ik vul gebruikersnaam, wachtwoord in en klik op aanmelden
- Dan geeft de P.C. aan : Kan de webpagina NIET vinden, ga terug en klik bij mijn favorieten op Rhodosforum
en dan zit ik er WEL in en ben WEL aangemeld.
- De rest kan ik allemaal gebruiken, op de PB-tjes na, maar dat wist je al!!!

P.S. Ik hoop toch ZOOOO, daat het maar tijdelijke kinderziektes zijn, wat moet IK zonder FORUM w9 w9 w9 w9


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door harm » zo apr 12, 2009 11:10 am

Ruud schreef:Frans
Ik heb net de proef op de som genomen door me af te melden en vervolgens weer aan te melden..dat gaat zij het met een omweg,
als je je aanmeld krijg je inderdaad een foutmelding, maar ga dan terug met je browser naar de vorige pagina en je staat aangemeld.
Verder heb ik géén andere fouten kunnen ontdekken, behalve 't Gebruikspaneel dan.. straks 's proberen of ik een nieuw account aan kan maken.

Het zou ontzettend jammer zijn als dit het einde van Ons Rhodos forum zou zijn!

Grt, Ruud

hoi allemaal

wat Ruud hierboven zegt klopt helemaal
ik heb het op deze manier geprobeerd en ben nu weer aangemeld

het zal wel iets met de database zijn wie weet kunnen ze het oplossen

is er geen back-up Frans?

fijne paasdagen allen

helaas het werkt niet altijd want Conny lukt het niet
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » zo apr 12, 2009 12:00 pm

Hoi Harm,

Wat het nu precies is kan niemand me vertellen. Vreemd is het volgende: als ik op mijn werk inlog via onze kantoorautomatisering onder een Windows NT omgeving heb ik helemaal geen probleem en zijn alle functies voor zowel de users als beheerder/moderator beschikbaar rolleyes rolleyes

We wachten dus af..........

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door harm » zo apr 12, 2009 7:24 pm

het blijft vreemd

ik heb het met verschillende browsers geprobeerd maar maakt geen verschil

zou het een vista probleem zijn? zal het straks eens op een andere pc proberen

gr. Harm
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Marleen » zo apr 12, 2009 8:55 pm

Hoi, Harm,

Wij hebben nog steeds Windows XP en die vertoont dezelfde kuren???!!!!??? cry cry cry


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Roland » di apr 14, 2009 3:17 pm

Ik ben ook meteen maar in gaan loggen en ben gaan kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn (voor zover ik het kan zien).
Het blijkt dat er iets mis is met alle aanroepen, links, naar ucp.php (alle links waarin ucp.php in voorkomt). Dus lijkt dit bestand niet goed te zijn, of misschien een bestand wat aangeroepen wordt door ucp.php.
Waarschijnlijk zeggen velen dit niets, maar het is wel opvallend dat bij juist het aanroepen van ucp.php er een 404 error verschijnt (pagina kan niet gevonden worden).

Even simpeler gezegd: als je over een link beweegt, zoals de link hierboven "Welkom op dit forum", dan zie je onderin beeld de link verschijnen. Er wordt een .php bestand aangeroepen (viewforum.php met een ? en een aantal letters en cijfers in dit geval). Dit werkt. Hierin zie je viewforum.php staan (geen ucp.php)
Beweeg je echter over Gebruikerspaneel of inbox, dan zie je ucp.php (met eventueel wat erachter). Klik maar op die links. Heel toevallig: beiden werken niet.

Volgens mij is er iets mis met ucp.php. Alles wat maar iets hiermee te maken heeft, gaat fout.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 14, 2009 3:27 pm

Hoi Roland,

bedankt voor het meedenken. Zal jouw bevindingen doorsturen naar de helpdesk.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 14, 2009 3:36 pm

hallo allemaal,

effe een vraagje question

Ik denk dat de meeste van ons werken met Internet Explorer 7. Zijn er misschien onder jullie die nog gebruik maken van IE 6, en zo ja, hebben die ook deze problemen. ?

alvast bedankt,

Frans
Afbeelding

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Roland » di apr 14, 2009 4:54 pm

Ik gebruik helaas geen internet explorer 6. Volgens mij zijn er ook maar vrij weinig mensen die dit nog gebruiken. Heeft dit te maken met support?

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 14, 2009 4:59 pm

Neen, vanuit de helpdesk van beheerders van xsbb kwam deze vraag naar voren, zodoende.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Lionne » di apr 14, 2009 6:32 pm

Hoi hoi
Wij gebruiken XP Pro en als webbrowser IE7 en op een andere pc Mozilla Firefox (krijgen hier de melding dat de webpagina tijdelijk of permanent is verhuisd)
groetjes Lionne
Afbeelding

Gebruikersavatar
moniekvantienen1985
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 9:09 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door moniekvantienen1985 » di apr 14, 2009 7:34 pm

Hoi,

Ik heb het op meerdere computers geprobeerd, maar zelfs via mijn werk waar ze sterk achter lopen en dus nog wel IE6 gebruiken levert het dezelfde problemen op.
Daar ligt het dus ook niet aan,

Groetjes Moniek
Dit jaar wordt het een Blue Cruise met jawel een dag Rhodos en een dag Symi :):)

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 14, 2009 7:49 pm

Bedankt Moniek,

gaan we weer verder zoeken,

gr, Frans
Afbeelding

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Roland » wo apr 15, 2009 11:35 am

Ik zat zo eens te kijken, zag hier en daar wat links voorbij komen.
Maar eigenlijk heb ik geen idee, maar als ze nou voor elkaar kunnen krijgen om wat logging te sturen? Want het kan aan zoveel liggen! (te strenge rechten (mod_security regels), spaties op de eerste regel, etc.)
Zelfs msn naamgeving:
"In ACP and UCP the profile page redirects me to 404-error page."
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=1406885

Zouden ze iets van logging kunnen / willen opsturen? Ik wilde een reactie plaatsen op het forum van xsbb, maar ik kon geen account aanmaken: de bevestigingscode (je weet wel, het plaatje dat is gegenereerd en wat letters in heeft staan dat je moet overtypen) was niet zichtbaar!
Mijn vermoedde klopte ook hier weer: de link van het plaatje:
http://forum.xsbb.nl/ucp.php?mode=confirm&id=1e3434ee13f620840c8852c0b29a3be4&type=1

neutralx

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door harm » do apr 16, 2009 12:33 am

hier word gewerkt met IE8 en chrome maar geeft hetzelfde resultaat dus denk niet dat het aan de browser instell ligt
ik denk dat Roland op het goede spoor zit
als er een back-up is van voor dit probleem zou dat misschien een oplossing geven

gr.Harm
Afbeelding

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Roland » ma apr 20, 2009 3:24 pm

Ik wil gerust wel even kijken naar het ucp.php bestand, maar ik beloof hierop niets, aangezien het veel dieper kan zitten dan alleen in dit bestand.
Ik heb vroeger wel het e.e.a. geprogrammeerd in PHP, ik zou het ucp.php bestand kunnen nalopen, maar zoals ik al zei, het kan complex in elkaar zitten, de enige informatie die ik dan zou hebben, is alleen ucp.php.
Maar ik wil gerust helpen dit forum (en anderen) in de lucht te houden!

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

nieuwe beheerder!

Bericht door Roland » ma apr 20, 2009 3:31 pm

Ik las net dat er een nieuwe beheerder is bij xsbb! Met PHP ervaring, dus dat is mooi! Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » ma apr 20, 2009 5:14 pm

Hoi Roland.

Inderdaad, een nieuwe admin, als beheerder bij xsbb. Hopenlijk kan die iets betekenen voor ons forum ( en alle andere problemen) .

we wachten af.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 21, 2009 5:13 pm

Hallo vrienden,

Via de helpdesk van xsbb vernam ik dat voor users die gebruik maken van FireFox en die onderstaand probleem herkennen, de volgende oplossing uitkomst zou bieden. razz

Ik ben inmiddels begonnen met het uitzoeken van de diverse problemen en ben al enigszins op weg om de oorzaak te traceren, maar ben er nog niet helemaal.

Wel heb ik een work-around gevonden voor de problemen met o.a. het inloggen. Als ik met Internet Explorer probeerde in te loggen dan kreeg ik de melding dat er iets met de verbinding mis was. Als ik het met FireFox probeerde dan kreeg ik deze melding:

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven omdat deze gebruikmaakt van een ongeldige of niet-ondersteunde vorm van compressie.
* Neem contact op met de website-eigenaars om ze te informeren over dit probleem.

Als je in de adresbalk van FireFox het volgende invoert: about:config en op Enter drukt dan krijg je een lijst met zaken die je kan configureren.
Zoek in de lijst naar network.http.accept-encoding en klik er 2 keer op. Je krijgt dan een pop-up waarmee je de waarde kan veranderen. Maak dit leeg en druk op Ok.

Hierna kon ik met FireFox zonder problemen op het forum inloggen en PB'tjes versturen.


Voor gebruikers van Internet explorer wordt nog gezocht naar een oplossing.

groetjes,

Frans

P.S. Daar ik zelf geen gebruiker ben van FireFox zou ik natuurlijk graag van onze users die dit wel gebruiken vernemen of bovenstaande oplossing ook werkt.
Afbeelding

Ruud
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 285
Lid geworden op: ma mei 14, 2007 1:14 am

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Ruud » di apr 21, 2009 7:00 pm

Nou Frans, dit werkt wel zoals je merkt, ik kan nu weer bij m'n gebruikspaneel en zoals je gemerkt heb kan ik weer PB's versturen lols
nu alleen nog ff kijken of er een dergelijke workaround is voor Internet Explorer.

Grt, Ruud
Rhodos 2012...reken maar van YES!!!
όλα τα ελληνικά μου :)

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 21, 2009 7:14 pm

Hoi Ruud,

Bedankt voor je PB-tje en inderdaad......nu hopen dat het ook snel voor IE gaat werken.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Marleen » di apr 21, 2009 8:29 pm

Hoi, Frans,

Vlgs. mij ben ik hier te VEEL ''digibeet'' voor???!!!????
Of kan IK dit OOK ???? sadz sadz sadz sadz



Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Einde van ons forum?????

Bericht door Rhodosfan » di apr 21, 2009 8:41 pm

Marleen schreef:Hoi, Frans,

Vlgs. mij ben ik hier te VEEL ''digibeet'' voor???!!!????
Of kan IK dit OOK ???? sadz sadz sadz sadz



Groetjes, Marleen smiles smiles


Hoi Marleen,

Als je als internetbrowser gebruikt maakt van FireFox dan is er nu een oplossing. Maak je gebruik van Micro-soft Internet Explorer dan moet je ( net al ik en ik denk vele anderen) nog wachten op een oplossing.

gr, Frans
Afbeelding

Plaats reactie