Hotel therme

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Hotel therme

Bericht door Eric » do apr 20, 2006 11:51 am

Hoi allemaal

Lang geleden heb ik gelogeerd in hotel Therme in Rhodos stad. ( club escolette had er jaren een vaste plek!)Op het Rhodos prikbord heb ik een berichtje gezet, waar veel leuke reacties op zijn gekomen. Misschien zijn er meer mensen die in dit hotel zijn geweest.
Het bestaat niet meer, maar wie er wel iets over weet, of er geweest is, nodig ik uit er iets op dit forum over te schrijven.
Ik hoor graag jullie verhaal.

Eric

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » zo jun 25, 2006 2:24 pm

Hallo Eric,

Zoals beloofd hierbij de foto's van het voormalige hotel Therme en het zwembad er tegenover.

Zoals je kunt zien hebben ze dit jaar de zwembaden helemaal opgevuld met zand, terwijl deze jarenlang gewoon leeg stonden.

gr, Frans

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » wo aug 09, 2006 2:22 pm

Frans,

Geweldig bedankt. Ik was even niet online de afgelopen maanden, maar nu ik weer wat rond keek op deze site, kwam ik je foto's van Therme tegen. Mooie foto's en zo herkenbaar dat ik meteen weer terug wil! Vreselijk zonde dat het hele zwembad op de schop ligt, er liggen daar zoveel herinneringen...Ik heb toen nooit kunnen vermoeden dat ik zo een heimwee naar Rhodos zou krijgen.

Ik wil er absoluut nog eens naar toe, alleen wil ik de drukste periode mijden ( zit vast aan schoolvakanties) en heb ik de lichte vrees dat er te veel veranderd is. Misschien ga ik eerst een keer zonder de kinderen, als ik mijn vrouw zover krijg om zonder kids op vakantie te gaan..

In ieder geval; nogmaals bedankt dat je de moeite hebt genomen om foto's van Therme te nemen en deze online te zetten.

Eric
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo aug 09, 2006 3:47 pm

Hoi Eric,

Graag gedaan :lol: zal voor jullie duimen dat jullie Rhodos weer spoedig zullen zien, ervaren en beleven :P

gr, Frans
Afbeelding

Arjaon
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 19, 2012 7:58 pm

Re: Hotel therme

Bericht door Arjaon » do jul 19, 2012 8:24 pm

Gaaf om het hotel terug te zien ik ben er in 1986 geweest nu eindelijk in oktober ga ik terug naar Rhodos en zeker op zoek naar deze plek of het gebouw er nog staat weet ik niet maar de plek terug vinden is al leuk

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Re: Hotel therme

Bericht door patrick » do jul 19, 2012 10:54 pm

In een zwembad hoort toch water, of ben ik nou gek ? smiles
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Hotel therme

Bericht door Rhodosfan » vr jul 20, 2012 8:29 pm

Arjaon schreef:Gaaf om het hotel terug te zien ik ben er in 1986 geweest nu eindelijk in oktober ga ik terug naar Rhodos en zeker op zoek naar deze plek of het gebouw er nog staat weet ik niet maar de plek terug vinden is al leuk


Hoi Arjaon,

welkom op dit forum en veel plezier ermee.....

Ik weet bijna zeker dat het gebouw er nog steeds staat, is alleen geen hotel meer....

veel succes op Rhodos,

gr, Frans
Afbeelding

MUHLENBAUMER
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jan 04, 2015 2:22 am

Re: Hotel therme

Bericht door MUHLENBAUMER » zo jan 04, 2015 2:48 am

Hallo,

Ook wij hebben hier een prachtige tijd gehad. Jolanda Pol zat destijds in dit hotel met een hele groep Escoletters. Ze was destijds alleen afgereisd met Club Escolette. Het was haar welverdiende vakantie die ze voortijdig al besproken had.
Ik kende haar eigenlijk net en bleef achter in Nederland. Ik weet nog goed dat ik haar had weg gebracht naar Schiphol. Na een aantal dagen begon ik haar al vreselijk te missen en kwam ik erachter dat ik hopeloos voor haar was gevallen. Ik was zo verliefd op haar geworden dat ik haar thuiskomst niet kon afwachten. Zij was het meisje dat diep in mijn hart was door gedrongen. Ik moest erheen en kocht een ticket en reserveerde in het geheim een kamer in het zelfde hotel. Het moest een verrassing voor haar worden maar helaas de reisleider matchte een door haar verstuurde brief aan mij met een reservering die hij tegen kwam op de fax. Jolanda wist dat ik kwam maar was er niet zeker van. Vele malen telefonisch contact met haar gehad maar geen woord daarover. Toen ik aankwam op Rhodos airport stond er een klein groepje naar huis gaande Escoletters die naar mij keken en mij schijnbaar herkende als de jongen die voor jolanda naar Rhodos kwam. Ik snapte er zelf maar weinig van, immers ik wist niet dat Jolanda al een vermoeden had en dat dus door gesproken had met dat groepje die naar huis gingen. Weet ook nog goed dat ik arriveerde met de bus en voor het hotel uitstapte. Het eerste wat ik zag was dat prachtige meisje( mooi zomers gekleed) die ik zo vreselijk had gemist. Al met al een zeer romantische week die ook wel gepaard ging met enige jaloezie en onzekerheid van mijn kant. Uiteindelijk zijn we met elkaar getrouwd en hebben twee prachtige zonen gekregen waar we zeer trots op zijn. We zijn nog steeds bij elkaar en zijn zeer gelukkig. Wie weet gaan we ooit nog eens terug om die mooie en warme herinneringen weer wat op te halen. Groetjes van Ton.

Peter B
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jul 19, 2015 11:02 pm

Re: Hotel therme

Bericht door Peter B » zo jul 19, 2015 11:35 pm

Hallo allemaal,

Ook ik heb hier met Escolette een hele leuke tijd gehad. Dat moet ergens rond 1992 geweest zijn.
Het hotel was volgens de verhalen een oud kuuroord / sanatorium geweest waar rijke Italianen verbleven om te kuren.
Toen wij er verbleven was het al aardig vervallen, m'n ouders dachten zelfs dat het in de brand had gestaan toen ze de foto's zagen.
De 1e dag viel de wasbak op onze kamer al van de muur, kon er nog net een stoel onder zetten om te voorkomen dat de leidingen zouden breken. Heeft 2 weken zo gestaan.
Als we naar buiten keken hing het WC papier in de bomen en keken we uit op een steegje van een brommerverhuur. Lag bezaaid met brommer onderdelen en stonk naar olie / benzine.
De kamers zagen er nog uit alsof de patiënten zo waren weg gelopen. Echte ziekenhuiskamers. De tuin moest ooit eens heel mooi geweest zijn maar nu was het aardig overwoekerd, de tuin bar was wel gezellig maar erg vervallen. Na een aantal drankjes keek je al gauw overal doorheen.
Toen we klaagden bij onze reisleider zei deze dat we er alleen kwamen om te slapen en tijdens het slapen had je toch je ogen dicht.
De eigenaar was zwaar gefrustreerd omdat hij graag wilde verbouwen maar hij werd tegen gezeten. Naar ons toe was het personeel erg vriendelijk en spraakzaam.
Ik herinner me wel het ontbijt 's morgens bij het zwembad, maar ook de ratten die 's avonds over de kabels van de feestverlichting bij het zwembad liepen.
En toch had het wel wat. De oude stad was op loopafstand (kruipafstand) en daar was veel vertier te vinden. We hebben heerlijk gegeten bij een restaurant in de oude stad, deze had een dakterras met live muziek en heerlijk Grieks eten voor een redelijke prijs. Ook in de jachthaven was veel te beleven. Herinner me ook een nightcruise op een boot met live muziek (Danny), goh wat hebben we gezongen. Bij terug komst kregen we daarover gelazer met de havenmeester, we moesten de volgende keer rustiger zijn... ja, ja... Escolette en rustig.
Verder lag de USS Saratoga (Super Sara), een vliegdekschip van de Amerikanen voor de kust op weg naar Irak (1e golf oorlog). We zijn er toen nog om heen gevaren, dan pas zie je hoe groot die schuit is. Heel veel matrozen in de stad met veel MP's. Ook de telefoonlijnen waren overbelast doordat de Amerikanen een deel van de lijnen geclaimd hadden.
Maar verder een geweldige vakantie gehad en veel van het prachtige eiland gezien (Lindos, Vlindervallei, 7 meren?, Anthony Quinn bay, enz.).
Hoop er ooit weer eens naar terug te gaan, maar dan wel een iets beter hotel.
Jammer te zien dat het hotel met het zwembad niet is opgeknapt. Het is een gouden plekje met een rijke geschiedenis. Ideale plek voor een nieuw gezellig kleinschalig familie hotel.

freeewillie2
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: zo apr 02, 2017 9:23 pm

Re: Hotel therme

Bericht door freeewillie2 » ma apr 03, 2017 1:25 pm

Ik ben er on de zomer van 1986 voor de eerste met club escolette op vakantie gegaan, ben toen 3 weken naar rhodos gegaan,erwas in die periode een hitte golf, en toen ik op terug weg in vliegtuig zat had ik al heimwee naar Griekenland.

een van de club escolette reislijders
Afbeelding

bar bij zwembad
Afbeelding


het restaraunt bij het zwembad, met een van de reisleiders
Afbeelding

achter het zwembad het kleine zwembad, wat gebruikt werd voor de ligbedden
Afbeelding

een van de kamers
Afbeelding

Peter B
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jul 19, 2015 11:02 pm

Re: Hotel therme

Bericht door Peter B » vr mar 03, 2023 3:09 pm

Herkenbare foto's van toen.
En die kamers... precies zoals ik het me herinner.
Ben er afgelopen zomer geweest en het ziet er nu netjes maar ongezellig uit.

Plaats reactie