hotel blue sky beach

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
wim

hotel blue sky beach

Bericht door wim » za jun 11, 2005 1:07 am

hallo,

wij gaan in juli naar rhodos voor 2 weken in hotel blue sky beach.
kunnen mensen die er al geweest zijn hun bevindingen hierover zeggen. Op sommige plaatsen lees ikdat het niet zo'n goed hotel is. (ik hoop van niet)
Zijn er leuke dingen in de buurt van het hotel?

groeten,
wim

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za jun 11, 2005 7:54 am

Kalimera Wim,

Allereerst, nogmaals welkom in ons forum. :P Hotel Blue Sky aan de westkust van Rhodosstad is een populair hotel. Het was ons eerste hotel in 1999 op Rhodos. Wij hadden toen een kamer aan de achterkant (landzijde) en daar was het uitzicht nu net niks. Ook waren toen deze kamers niet gerenoveerd. Zoals ik begrepen heb zijn nu alle kamers wel gerenoveerd en hebben standaard tv en een koelkastje op de kamer. Als ik naar de laatste berichten op vakantiereiswijzer kijk kan ik die alleen maar beamen. Wij vonden de ligging perfect, meteen aan het strand, op kruip afstand van barstreet :wink: 5 minuten vanaf het nieuwe centrum, 10 min, naar de mandrakihaven en naar de oude stad ongeveer 15 min. wandelen.

Hier nog een website van het hotel: http://www.greekhotel.com/dodecane/rhod ... y/home.htm

P.S. Zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen van Blue Sky.

gr, Frans
Laatst gewijzigd door Rhodosfan op zo sep 11, 2005 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » ma jun 13, 2005 9:39 am

hoi wim,

wij zijn vorige maand naar app. sunny geweest (50meter van blue sky).
blue sky ziet er van buiten in ieder geval goed uit en het buitengebeuren (zwembad e.d.) ziet er strak en verzorgd uit.
zoals frans schrijft is de ligging ideaal en is alles op loopafstand.

veel plezier!!!!!!!
Rhodos..... What else.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma jun 13, 2005 8:55 pm

Hoi Wim,

Hierbij 2 foto's van Blue Sky. :idea:

Afbeelding

Afbeelding

gr, Frans
Afbeelding

Martens
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 8:25 pm

Bericht door Martens » ma jul 04, 2005 8:44 pm

hier ga ik in augustus ook heen, ziet er goed uit..

Jos
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 8:56 pm

04/09 Bleu Sky Beach

Bericht door Jos » wo aug 24, 2005 9:15 pm

Gasten en Forumleden,

4 september '05, ga ik met mijn vriendin voor 12 dagen lekker richting de zon (eindelijk) :wink:

Wij zullen onze nachten doorbrengen in het hotel Bleu Sky. Nu heb ik op meerdere site's al diverse informatie omtrent het hotel gevonden/gelezen.

Ik en mijn vriendin, Lieke, vragen ons echter af... Welk strand kunnen wij vanuit het hotel het beste gaan opzoeken :?:

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grt, Jos.

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » wo aug 24, 2005 11:47 pm

Hoi Jos!

Ik denk dat het er erg vanaf hangt, waar je voorkeur ligt.
Hou je van een zandstrand, of een kiezelstrand..... wil je mogelijkheden om wat lekkers tussendoor te eten of drinken, hou je van rustig water of lekkere golven...? :roll:

Vlak voor de deur van je hotel vind je een kiezel strand. Aan dit strand zijn de golven over het algemeen aardig, omdat je aan de westkust van Rhodos zit. Hier staat meestal een stevige bries met 2 voordelen: fijne golven en een welkome afkoeling van de hete zon.

Ga je iets verder langs de kust lopen richting en dan zelfs voorbij het aquarium, dan heb je ook een kiezel strand, maar net om de noord-punt van Rhodos, en hier heb je meestal vrij rustig water. Dit is wel een heel druk strand en lig je een beetje "hutje-mutje" ala Zandvoort....

Mooie zandstranden vind je aan de oostkust van Rhodos. Er zijn er wel aardig wat. Met een scooter of de bus kom je een eind, en kun je verschillende mooie baaitjes opzoeken. Bij voorbeeld: Kalithea, Lindos, Stegna, en mijn persoonlijke top- favoriet Tsambika Beach.
Let wel, je zit hier aan de oostkust, dus weinig wind. Dit betekent heerlijk rustig en mooi water, gelegenheid om te snorkelen, maar je moet goed bestand zijn tegen de warme zon!! 8) Aan deze stranden vind je vaak ook een redelijke horeca gelenheid, met een redelijke kaart.

Je ziet, er is voor elk wat wils.....het ligt er echt aan waar jullie voorkeur ligt :wink:

Heel veel plezier alvast, en laat ons eens weten hoe het is geweest! :D

Groetjes Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do aug 25, 2005 12:56 am

Hallo Jos,

Nogmaals, welkom in onze Rhodosforum. :P :P

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaand bericht van Tineke. Ook onze eerste Rhodosvakantie begon bij hotel Blue Sky. Leuk Hotel met mooie (zeezicht)-kamers, prachtige ligging.
Wij gingen wanneer het zeer warm was en weinig wind naar het strand aan de westkust. Bij iets minder warm en veel wind naar de oostkust.

Ik heb hieronder een kaartje waarop ik Blue Sky en "onze strandplekjes" heb aangeduid. :idea:
Maar ik weet zeker dat jullie je eigen plekje best weten te vinden. :P 8)

Afbeelding

gr, Frans
Afbeelding

Jos
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 8:56 pm

Bleu Sky Beach

Bericht door Jos » vr sep 23, 2005 4:14 pm

Gasten en Forumleden,

Ivm een computercrash wat later als verwacht mijn reactie.

Het verblijf (begin september) in hotel Bleu Sky was super.

Omdat het Hotel geheel vol zat (tijdens boeken) hadden wij een kamer aan de achterzijde van het hotel. Maar dit kon de pret absoluut niet drukken. Wij verbleven alleen 's nachts / ’s avonds op onze kamer.

Strand aan de overzijde van het hotel (Westzijde) is inderdaad voorzien van een kiezel/zandstrand. Maar met waterschoenen was dit goed te doen. Hier op het "windybeach" was het overdag goed vertoeven.

’s Avonds is de zonsondergang tegenover het hotel super…..

Om even terug te komen op het hotel. Kamer was schoon en ruim. Badkamer was wat klein, maar werd dagelijks schoon gemaakt. Tevens werden dagelijks alle handdoeken verschoond. (Super!).

Wij hadden halfpension, maar dit is voor Bleu Sky hotel niet aan te raden.

Waarom niet aan te raden... Avondeten bestaat uit buffetvorm en de "eetzaal" is te klein om alle hotelgasten te kunnen herbergen. Wordt bijna elke avond gevochten voor de tafels. Tevens zijn er genoeg leuke/goede restaurants in de stad te vinden.

Restaurants om zeker mee te nemen:
* Red restaurant (straat: Georgiou Papanikolaou) * Rustico (straat: Ippodamou, Old Town)

Al met al een perfect "stadshotel” met een leuk zwembad, vanwaar alle toeristische locaties op loopafstand liggen.


Ps. Tineke en Frans bedankt voor jullie tips.

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » za sep 24, 2005 2:20 am

:D Hoi Jos!

Heel fijn om te horen dat je het erg naar je zin hebt gehad!
En de tips....ach die zijn gratis!! :wink: :wink:

Ik ben blij te horen dat jullie Rustico hebben ontdekt en er ook van hebben genoten. Over niet al te lange tijd, meer nieuws hierover over niet al te lange tijd! 8)


ook fijn is dat het hotel een succes is geweest. Ik heb helaas zelf nog geen ervaringen met Bly Sky.

Wellicht ben je ook al een beetje geprikt door het ons bekende Rhodosmugje, als dat zo is, nog heel veel jaren plezier dan!!! :wink: :lol:
Gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
S'agapo
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:47 pm

Bericht door S'agapo » wo sep 27, 2006 10:55 pm

Ya Sou

ik ben net trug van 2 weken rhodos en zat in blue sky
het is een mooi hotel en elke dag werken de schoonmaaksters hard om de kamers schoon te krijgen

het eten is niet zo goed ( en dat voor een A-klasse hotel) verbrand vlees, altijd maar hetzelfde en er was niet eens komkommer
soms moest je wachten op de eetzaal binnen te komen en ik miste het fruit in de ochtend ook het drinken bij het avond eten was nogal vaag want een fles water koste dus 2,20 terwijl precies dezelfde fles water in het winkeltje wat in het hotel is dus maar 1 euro is
het water van het zwembad is ook ijskoud en er is weinig animatie

ik heb het deze 2 weken erg naar me zin gehad maar ik ga niet meer naar dit hotel
S'agapo (L)

Plaats reactie