Appartementen Villa Sofia + Rhodos algemeen

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
Bjorn
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 20, 2006 10:34 pm

Appartementen Villa Sofia + Rhodos algemeen

Bericht door Bjorn » ma feb 20, 2006 10:42 pm

Hallo,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik deze site een geweldig initiatief vind! Ik heb er al heel wat bruikbare info kunnen halen! :D

Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn vrouw naar Rhodos en ook voor het eerst naar Griekenland. We twijfelen nog tussen hotel of appartement.

Nu kwam ik hetvolgende appartement tegen (via Jiba):

http://www.jiba.nl/accommodation/index.aspx?id=1330

Ziet er gezellig uit en is niet duur (vrouw is lerares dus we moeten in hoogseizoen gaan). Heeft er toevallig iemand in dit appartement gezeten of is het bij iemand bekend?

Verder vroegen wij ons nog af hoe lang het fietsen is naar Rhodos stad. Daar hoor ik zoveel goede dingen over! :D Lijkt me super!

Ook houden we beide erg van snorkelen... is dat een beetje interessant op Rhodos?

Zo, dat zijn heel wat vragen voor zo'n nieuwkomertje! Hopelijk hebben jullie zin om ze te beantwoorden! haha 8)

Alvast bedankt,
Bjorn en Deborah

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma feb 20, 2006 10:59 pm

Hallo Bjorn en Deborah,

Allereerst nogmaals, welkom in ons forum en tof dat jullie ons forum zo informatief vinden. (en jullie zullen merken......................het is nog gezellig ook :P :P :wink: )

Hierbij nog enkele reacties van vakantiegangers die reeds Villa Sofia bezochten. Door hen wordt het complex gemiddeld met een 8.3 beoordeeld en dat is niet mis, zou ik zeggen.

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... 945/sofia/

Jullie zullen wel zeker al gelezen hebben dat we "echte Trianda/Ixia-gangers" onder onze users hebben, dus...........straks vliegt jullie de info om de oren. :wink:

Ik wens jullie alvast veel voorpret op jullie eerste Rhodos-vakantie en ben zeer benieuwd hoe jullie Rhodos gaan vinden.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di feb 21, 2006 10:17 am

Bjorn

Jiba zeg mij heel veel maar Villa Sofia in Ixia zeg mij niets wel in Trianta!!!
Ik denk dus dat er twee villa.s sofia zijn!
Jiba vind ik een goede organisatie en Nicole als Hosstes is ook perfeckt!
Ixia is een klein dorpje met een hooft weg richting Rhodes stad !
er zijn hier genoeg winkeltjes en eettentjes!

Je moet wel van rust houden en gezellig heid de het strand is hier maar zo zo maar met de auto of scooter ben je zo bij een zeer mooie strand!

Trianta vind ik helemaal geweldig! maar dat komt ook door een Restaurant waar wij onze vrienden kunnen vinden ,opzich is het hier s,avonds erg gezellig en hangt er een leuke sfeer!

Kijk wij zijn helemaal EDEM gek dit complex zit tussen Trianta en Ixia en is ook te huren bij Jiba!

Ik kan alleen maar zeggen hier geniet je op en top een mooie zwembad en je appartement is schoon en de bedden slapen erg goed!

Dus kijk ook eens bij Edem zou ik willen zeggen! (ook deze is niet duur)

Fietsen ja dat kan je wel doen,maar hou er rekening mee dat Rhodes z,n bergen en dalen hebt naar Rhodes stad is dit wel te doen z,on 25 minuten denk ik misschien wel iets langer hoor !!

Snorkelen kan je heel goed in diverse baaien doen zoals de Kalithea baai en
Anthony quinn baai!! maar dat is wel een eind fietsen hoor!
Willen jullie ook iets van een auto huren of scooter??? dan weet ik hele leuke adresjes voor jullie!

ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen!

Groet Ella
Laatst gewijzigd door Ella op di feb 21, 2006 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di feb 21, 2006 10:36 am

Bjorn hier heb je mij weer! :P
Joh ik kom er net achter dat ik in 98 ook hier heb gezeten!
maar ik twijfelde omdat ik Villa sofia niet in Ixia vind staan maar in Trianta!

Het complex is zeer mooi maar het ligt wel erg afgelegen op een berg!
dus het is daar erg stil en rustig op blaffende honden na dan!
je hebt een ruime balkon en de pastel kleurtjes maken het erg mooi hier!

de zwembad vonden wij toen wel iets aan de kleine kant maar goed om je even op te frissen is dit wel lekker!

Dat je er een fiets bij krijgt is geen wonder omdat je best wel af gelegen ligt de dichts bijzijnde supermarkt is de spar!

Hier vandaan is Rhodes stad wel een end hoor om op de fiets te gaan !!
maar als je van fietsen houdt dan is dat geen probleem toch!!!

wel zit je met de fiets zo in het centrum van Trianta je moet dan wel even een drukke weg over steken!

Villa sofia bestaat uit twee gebouwenen je heb een apparte slaap kamertje !

De inrichting is eenvoudig en het keukentje stelt niet zo veel voor maar dat is normaal in Griekenland!

Wij hebben hier een geweldige vakantie gehad! en toen waren wij ook voor het eerst op Rhodes!

Het eiland moet je wel ondekken hoor daar is het te mooi voor!

Ja wat moet ik zeggen hou je van rust en vind je het niet erg om afgelegen te liggen dan kan je het gerust doen!

Maar zit je liever wat centraal en dicht in de bewoonde wereld dan zou ik zeggen kijk even verder!

Maar dat is natuurlijk wel mij mening hoor!


Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di feb 21, 2006 11:19 am

Lees ook eens hier op ook klanten beoordelingen die jou wat op weg kan helpen!!

http://www.zoover.nl/accommodation/sing ... onId=91725
Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di feb 21, 2006 1:48 pm

hoi hoi,

Als je naar Trianda wil kan ik je ook appartement Terinikos aanraden. Het is klein en erg gezellig. Het ligt afgelegen maar je bent in 5 minuten lopen in het centrum. Dus lekker rustig is het wel.

je kan deze trouwens boeken bij http://www.sudtours.nl

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » di feb 21, 2006 2:39 pm

Ik raad je appartementen Sun Beach aan. Mooi in gericht, ruim en iedere dag schoonmaak, ook op zondag. Lekkere broodjes zijn te halen in de winkel op het complex. Wij vinden het daar zo geweldig dat we er al voor de 12e keer heen gaan. Voor ons was het het goedkoopst bij Evenementsreizen (meivakantie).

Succes met uitzoeken, want eigenlijk is alles leuk op Rhodos!

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Bjorn
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 20, 2006 10:34 pm

Bericht door Bjorn » wo feb 22, 2006 8:26 pm

So wat een reacties! En zo snel ook, had ik eigenlijk niet verwacht haha!
Levendig forum, goed bezig! 8)

Super bedankt allemaal voor jullie reacties...
We hebben er nog eens goed over gedacht, en de prijzen vergeleken.
Villa Sofia kost ons ong 1061 euro, halfpension in hotel belvedere 1870.
Nogal veel prijsverschil dus! :-) Voor dat verschil gaan we dus lekker elke dag ergens anders uit eten! Heerlijk!

We zijn van plan om voor de 2 weken scooters te huren. Ella, je had het over een adresje?? :wink:
Met de scooter lijkt t me goed te doen om naar Rhodosstad te komen. Toch? Is het hele eiland geschikt om met de scooter te doen? Lijkt me wel wat, lekker uitwaaien...

Alvast weer super bedankt voor jullie reacties! :D

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » do feb 23, 2006 11:52 am

jaja zeker een levendig forum hier!!!

de scooter kan je huren bij herma in ixia. ze praat gewoon nederlands dus dat is erg makkelijk.
het is zeker te doen om naar rhodos stad te gaan... trouwens het hele eiland is te doen per scooter!

alvast veel plezier! al geboekt trouwens?

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Bjorn
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 20, 2006 10:34 pm

Bericht door Bjorn » do feb 23, 2006 3:35 pm

Nee nog niet geboekt, ik wilde eerst jullie reacties afwachten! :lol:
Maar denk dat we dat vanavond gaan doen. Heb er zoveel zin in.

Als je het hele eiland goed op de scooter kunt doen gaan we lekker scootertje huren. Wat zijn daarvan de kosten ongeveel bij Herma? En kun je gewoon voor 2 weken huren dan?

@ Ella, jij was ook in villa sofia geweest he? Groot balkon? En hoe is het uitzicht?

Groetjes!

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Bericht door mariska » do feb 23, 2006 4:03 pm

Nou Bjorn, ik zou zeggen...succes met boeken! :P
En ik weet zeker dat Rhodos jullie zal bevallen!
Alvast veel plezier gewenst! :P

Groetjes, Mariska

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do feb 23, 2006 4:08 pm

Hoi Bjorn

Je heb hele ruime balkons maar ook een wat kleinere! maar groot genoeg!

De één ziet bergen en de ander kijk naar de zwembad!
je ziet niet de zee !!!

De appartementen zijn ruim voor Griekse Begrippen! :wink:
Ja je moet wel een scooter huren als je hier gaat zitten!!!
want nogmaals je ligt wel afgfelegen!
Rhodes stad duurt bij Sofia vandaan z,on 20 minuten rijden! dan heb ik redelijk ruim gerekent!

Wij huren altijd een GILERA RUNNER hier zit je lekker op met z,n tweetjes ,en de buddy is redelijk zacht! dus goed voor je zit vlak (HAHAHA)

En inderdaad ik zou jou Herma aan willen raden! je kunt haar mailen en een afspraak met haar maken of ze jou even op kan halen ophalen om naar haar toe te lopen is heel ver !!

Ze zit namenlijk in Ixia!
ik zal haar even vragen hoeveel jij kwijt zal zijn! ik heb regelmatig contackt met haar!!! dus je hoort nog van me!

groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Bjorn
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 20, 2006 10:34 pm

Bericht door Bjorn » do feb 23, 2006 11:20 pm

Fijn zulke snelle reacties! :-)

Ella, je hebt het over 20 minuten naar Rhodosstad, is dat met de scooter of met de fiets?
Als dat met de scooter is vind ik dat wel te lang, dan kan ik beter alternatief zoeken. We willen wel savonds daarheen kunnen, lijkt me erg gezellig en heb goede dingen over gehoord...


Heeft er trouwens iemand ervaring met snorkelen op Rhodos? Mooie vissen? Waar is the place to be?

Thanks! 8)

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr feb 24, 2006 7:23 am

Maar bjorn voor je gevoel lijk het lang maar je bent er zo hoor!!
Je moet door Trianta heen en Ixia!kijk ik heb ruim gerekent omdat je ook wat stop lichten tegen komt!

Ik weet dat wij s,avonds er ook vaak naar toe gingen nu niet meer omdat wij Greekland hebben ondekt in Trianta!

Anders moet je iets in Ixia zoeken zit je ook rustig en dan ben je er echt binnen een kleine kwartier!

Maar volgends mij vind is het goed te doen hoor vanaf villa sofia!
en het is ook een rit langs de kustlijn het is een mooi stukje rijden
Ik weet natuurlijk niet of je van plan ben om je even lekker te laten gaan en of je wel van een drankje houdt!
nou geen man over boord dan bestel je toch even een taxi????
Ja als je nu echt voor Rhodes stad gaat ??????dan kan je beter daar wat zoeken!

Maar in Trianta is ook wel wat leuks te doen alleen is het daar iets rustiger! ja wat wil je???dat is de vraag!

Welke pireode wil je eigenlijk gaan ????????in juli of Augustus!

Snorkelen kan je heel goed doen in van die baaien!en die zitten allemaal aan de zuid kust waar het warmer is !!!
denk eens aan Kalithea baai!

Daar is het super leuk om te snorkelen!
je kan wel vissen tegen komen en wat zee egels maar het is geen Egypte hoor je zwemt niet in een aquarium!!maar het is zeker leuk!

wij nemen nooit flippers mee omdat dat teveel sjouwen is maar met een snorkel en een bril en een onderwater camaratje gaan we altijd op pad!

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr feb 24, 2006 4:20 pm

Bjorn
hier nog even een berichtje voor jou ,de scooter komt op 10 euro per dag!!! dan is hij verzekerd en alles je kan bij huren met je rijbewijs! geen enkel probleem !
stel als je toch voorsofia kiest dan wil Herma jullie ophalen geen enkel probleem en kunnen jullie de scooter huren die jullie zelf willen!

Wil je toch iets dichter bij Rhodes stad zitten dan kan ik jou echt Edem aanraden ook te huur bij Jiba en ik denk dat de prijzen wel haast hetzelfde zullen zijn! Edem ligt in Ixia en erg centraal!

Wil je de site van Herma even door lezen! en mailen!kijk dan even hier op!!!

http://members.home.nl/montiadis

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
djdakman
Expert User
Expert User
Berichten: 54
Lid geworden op: wo nov 24, 2004 9:42 pm

Bericht door djdakman » di mar 21, 2006 12:07 pm

Ixia is inderdaad rustig ,mooi en dicht bij Rhodos stad .
Zoals eerder verteld komen wij er al vanaf 1999 , toen stond er bijzonder weinig , een enkele supermarkt een enkel restaurant en dat was het , nu is het behoorlijk uit de kluiten gergroeid en het éne na het andere hotel is er verezen en volop restaurants , cafe`s en eetgelegenheden .
Een leuk hollands cafe is eddy`s bar , er zal vast wel iemand op het forum geweest zijn .
Een leuke wandeling richting trianta s`avonds is zeer de moeite waard , je kunt onderweg genoeg zien , wat eten of drinken.
Een mooie strandwandeling is ook bijzonder mooi en echt romantisch , heerlijk wegdromen als je over de zee kijkt .
Pfff de koorts begint weer geloof ik , was het maar weer 23 juli :lol:

Plaats reactie