Miramare Wonderland - Ixia

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
CaroRomy
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 01, 2007 12:51 pm

Miramare Wonderland - Ixia

Bericht door CaroRomy » di mei 01, 2007 1:02 pm

Hoi allemaal,

Dit jaar gaan wij (mn vriend en ik) voor het eerst naar Rhodos. Na 2 jaar Corfu (ook erg mooi!) zijn we weer eens aan een ander (natuurlijk grieks :P ) eiland toe en Rhodos lijkt ons wel heel erg mooi.
Heb net al een poosje zitten gluren op dit forum en heb er al heel wat bruikbare informatie af gehaald :D
Helaas staat er nog niets op over het hotel waar wij dit jaar heen gaan, Miramare Wonderland. Heb al wel het internet door zitten spitten en aardig wat informatie gevonden, maar persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk altijd interessanter :)
Dus mijn vraag is: is er hier iemand die het kent en / of er geweest is?

Groetjes, Carola

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di mei 01, 2007 1:35 pm

Miramare Hotel ,is een Hotel dat best wel opvalt,als je door Ixia loopt dan zie je het staan,het moet er lux zijn,zijn klokketoren valt op.
Het gebouw zelf kan ik ,omdat ik tegen over Miramare vaak koffie zat te drinken bij Herma (de enigste schooterbedrijf van Ixia) maar hoe de service is weet ik echt niet,maar volgends mij staat het hoog aangeschreven,kijk eens op http://www.vakantiereiswijzer.nl

Oja als je er ben steek dan even over,en breng de groeten van Ella even aan Herma (schooterbedrijfje) dit zijn onze vrienden. :wink: :wink:

alvast bedankt! Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

CaroRomy
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 01, 2007 12:51 pm

Bericht door CaroRomy » di mei 01, 2007 2:07 pm

Hoi Ella,

Bedankt voor je reactie :D
Wat grappig dat je vrienden daar precies tegenover zitten. Wie weet huren we nog wel een dagje een scootertje bij Herma. Dan zal ik zeker de groetjes doen :D
Zit het aan een drukke weg? En zijn er leuke restaurantjes in de omgeving? Heb begrepen dat Ixia zelf maar een klein plaatsje is, maar is het echt uitgestorven? :P Of bruist het wel een beetje qua leuke eet- en drinkgelegenheden? Oh en heb jij toevallig enig idee waar je in Ixia kan pinnen? :lol:

Het is altijd zo moeilijk om je een voorstelling te maken van waar je terecht komt :) Dat maakt t natuurlijk wel extra spannend, maar wat dat betreft ben ik een echte planner, ik weet graag wat me te wachten staat :P

groetjes, Carola

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di mei 01, 2007 3:07 pm

Miramare zit inderdaad langs een drukke weg,maar ik weet natuurlijk niet precies hoe het gebouwd is ,het lijk mij dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden,en dus je balkon aan de zee kant zit!
Ixia is wel klein,dat is waar eigenlijk is ixia een hoofdweg tussen Trianta en Rhodes stad.
Je kan heel goed eten bij LUNA(de giros van hun is helemaal geweldig) en HIPPOCAMPUS je heb daar leuke winkeltjes,en in Ixia staat een hele grote supermarkt,moet je richting Trianta lopen,daar kan je pinnen.
Wij zitten altijd in Trianta en daar vind ik het s,avonds ook leuk.
Ben je een echte feest beest?? dan zou ik zeggen ga naar Rhodes stad,daar ben je ook vrij snel.

Een voordeel van Ixia vind ik dat je lekker centraal zit,je hoeft niet lang in de bus te zitten hooguit 25 minuten,rijden van het vliegveld.
En je zit zo in Trianta en Rhodes stad.

Oja Herma spreekt Nederlands hoor ,en als je een scooter wil huren dan zit je daar echt goed!

Wil je een auto huren?? laat het me weten want ook daar heb ik een leuk adresje voor Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di mei 01, 2007 3:19 pm

O ja ik las dat je op Corvu bent geweest,Corvu is zeker niet te vergelijken met Rhodes,Corvu vond ik erg paradijslijk,groen en erg bloemrijk.
Rhodes heeft veel meer cultuur en is ook wel bloemrijk ,maar wel iets ruiger!
Rhodes heeft veel te bieden,terwijl wij na 14 dagen uit geken waren.
Wij zijn zeker nog niet uit geken op Rhodes,en hopenlijk komen we er weer eens! Heb je vragen laat het ons weten hoor?


Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

CaroRomy
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 01, 2007 12:51 pm

Bericht door CaroRomy » di mei 01, 2007 4:06 pm

Hartstikke bedankt voor al je informatie, Ella! Super dat je al zoveel kan vertellen :D Ik ga je restaurantjes zeker proberen. Kan me er nu alweer op verheugen, lekker iedere avond uit eten. Ben gek op Stifado, Pastitsado, Gyros en Sofrito.
Ik ben niet echt een feestbeest meer, maar ik hou wel van gezelligheid. Kan uren op een terrasje zitten met wat lekkere drankjes en hapjes. Ook vind ik engelse en ierse pub's altijd wel gezellig. Beetje mensen kijken enzo :P Maar dat komt vast wel goed aangezien Rhodos-stad ook dichtbij is. Ik denk dat we wel een dagje een auto gaan huren, hangt er een beetje vanaf hoe ik me voel, ben namelijk ziek, maar ik heb al wel veel dingen gezien hier op de site die ik wel graag wil zien :D

ga jij dit jaar zelf ook nog richting Rhodos?

Corfu is idd qua bezienswaardigheden iets minder. Hoewel ik Corfu-stad wel heel mooi vond. Ik ben gek op oude gebouwen, dus wat dat betreft ben ik in Griekenland wel op mn plek :wink:

Plaats reactie