oostkust of westkust ?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

oostkust of westkust ?

Bericht door Lionne » zo sep 07, 2008 9:05 am

smiles Kalimera allemaal,

Onze eerste vakantie hebben wij doorgebracht aan de oostkust, om precies te zijn in hotel Kalithea Mare Palace. Dit 4* hotel ligt vrij rustig met schitterend uitzicht op de baai van Kalithea en niet al te ver van Rhodos-stad. We hebben geen minpunten geconstateerd. Nu is het verleidelijk om dit hotel weer te kiezen. We willen echter volgende keer ook wat meer van de westkust zien en willen graag een gelijksoortig hotel met dito ligging. Wat kunnen jullie ons aanraden question

razz razz razz groetjes Lionne

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door Rhodosfan » zo sep 07, 2008 2:00 pm

Hallo Lionne,

Dat is niet zo eenvoudig. De hotels aan de oostkust, met name in Kalithea, liggen in het algemeen op een rustiger lokatie dan die aan de westkust. Toch wil ik 2 noemen, welke qua "klasse" ongeveer gelijksoortig zijn en waarvan de kritieken best wel goed scooren.

In Rhodosstad Grand hotel:

http://www.mitsishotels.com/Hotels/grand-hotel/

en in Ixia hotel Dionysos:

http://www.dionysos-hotel.gr/displayItm1.asp?ITMID=31

maar..........tot volgend jaar hebben jullie zeeen van tijd om een geschikt hotel aan de westkust te vinden. razz smiles

veel plezier met uitzoeken,

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door rhodosliefhebber » zo sep 07, 2008 4:29 pm

Hallo Lionne,

Van horen zeggen weet ik dat Electra Palace (5 sterren) een goed hotel is. Het is alleen een AI Hotel. Het ligt direct aan het (kiezel) strand.

Zoals Frans al zegt heb je nog genoeg tijd om je te informeren. Misschien is vakantiereiswijzer een idee?

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door Lionne » zo sep 07, 2008 4:40 pm

rolleyes Hoi Frans,

die zee van tijd is niet zo groot als je denkt. We gaan in november al weer boeken voor vertrek in mei. Dat scheelt niet alleen veel maar je hebt ook alle keus, zelfs qua vertrektijden (we willen nl. zo veel mogelijk uurtjes in Rhodos blijven). In ieder geval bedankt voor je reactie. xx8 We nemen het zeker mee in onze zoektocht, alhoewel
we nu waarschijnlijk iets minder luxe, grootschaligheid maar meer gezelligheid zoeken.

xx5 Groetjes Lionne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door Rhodosfan » zo sep 07, 2008 5:01 pm

Hoi Lionne,

Als vroegboeker smiles hou ik mij zeer aanbevolen bij welke touroperators je al in november kunt boeken rolleyes

Ik ben er tot nu toe altijd zeer vroeg bij ( meestal 1 dag nadat de nieuwe reisgidsen uit zijn) maar het ik me nog nooit gelukt om voor half december te boeken.

ben zeer benieuwd razz

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door Lionne » zo sep 07, 2008 5:06 pm

lols Hoi Annelies,

Ja natuurlijk is vakantiereiswijzer 'n prima site om je te oriënteren, maar jullie als ervaren Rhodosgangers zijn misschien beter op de hoogte van de kleine verschillen of heb ik het dan mis question . Daarnaast vind ik het echt jammer dat er AI-hotels zijn. De lokale middenstand of bevolking is hier niet bij gebaat en de typische sfeer zal op termijn veranderen sadz en het toerisme doen afnemen, denken jullie ook niet?

groetjes Lionne smiles smiles smiles
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door Lionne » zo sep 07, 2008 5:31 pm

smiles Hoi Frans,

Ik heb de reis gezocht via http://www.tui.de omdat we misschien i.v.m. een gunstige vertrektijd vanaf Düsseldorf of Keulen wilden vertrekken.
Daar heb ik ergens gezien dat reisbureau Paul Crombag in Heerlen deze reizen voor Nederland aanbiedt en daar hebben we vervolgens geboekt. Is prima verlopen. Onze vlucht vertrok vanaf Düsseldorf om 06.35 uur en vanaf Rhodos om 20.25 uur plaatselijke tijd.

Groetjes Lionne smiles
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door rhodosliefhebber » zo sep 07, 2008 5:43 pm

Hoi Lionne,

Op zich heb je natuurlijk gelijk dat je van ons de meeste informatie kunt krijgen. Alleen heb ik geen enkele ervaring met een hotel aan de westkust.

Wij zitten al sinds 1990 daar in een appartement (waar ook een hotel bij zit). Het bevalt ons daar geweldig goed, maar voor een ander kan ik niet spreken.
Ikzelf heb ook de pest aan AI. Mensen denken goedkoper uit te zijn, maar dat waag ik écht te betwijfelen. Ik heb trouwens wel gehoord dat verschillende AI contracten aflopen en niet zullen worden verlengd, maar of dat waar is???????

Ik moet je wel zeggen dat aan de westkust de stranden met kiezels zijn en niet zo mooi als aan de oostkust. In het voor- en naseizoen is het frisser door de wind, maar in het hoogseizoen kan dat juist heel fijn zijn.

Succes met iets leuks vinden. Ik ben ervan overtuigd dat het lukt.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: oostkust of westkust ?

Bericht door Rhodosfan » zo sep 07, 2008 6:10 pm

lionne schreef:smiles Hoi Frans,

Ik heb de reis gezocht via http://www.tui.de omdat we misschien i.v.m. een gunstige vertrektijd vanaf Düsseldorf of Keulen wilden vertrekken.
Daar heb ik ergens gezien dat reisbureau Paul Crombag in Heerlen deze reizen voor Nederland aanbiedt en daar hebben we vervolgens geboekt. Is prima verlopen. Onze vlucht vertrok vanaf Düsseldorf om 06.35 uur en vanaf Rhodos om 20.25 uur plaatselijke tijd.

Groetjes Lionne smiles


Bedankt voor de info razz zal het zeker komende maanden in de gaten houden smiles

gr, Frans
Afbeelding

Plaats reactie