Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » za mei 16, 2009 11:26 pm

Hallo allemaal,

Wij gaan eind juni naar appartementen Valsami in Trianda. Nu blijkt het nogal afgelegen te liggen en wat ons betreft maakt dat ook niet zoveel uit maar toch heb ik een vraagje over supermarkten in de buurt.

Wij hebben namelijk een dochter van, op eind juni, 8,5 maand en ik wil natuurlijk niet voor 15 dagen luiers mee gaan nemen en ik neem aan dat ze in de kleinere supermarttjes geen luiers verkopen. Dus kan iemand mij vertellen wat de dichtbij zijnde GROTE supermarkt is question

Alle tips wat betreft het op vakantie gaan met een baby van 8,5 maand is trouwens welkom lols

Alvast bedankt,
Groetjes Roshi
Laatst gewijzigd door roshi op zo mei 17, 2009 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roshi

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » zo mei 17, 2009 6:41 am

Hallo Roshi,

In Trianda zit een grote supermarkt, de Champion, aan de weg van het vliegveld naar Rhodos-stad. In het oude dorp zit een grote Spar. Ik ben er bijna zeker van dat ook de kleinere supermarkten gewoon luiers verkopen. De luiers zijn waarschijnlijk wel wat duurder dan in Nederland. Ze verkopen ook gewoon Pampers.

Zorg voor een goede bescherming tegen de zon, zowel op je wandelwagen als op het hoofdje van je dochter.

Grieken zijn gek op kinderen, dus je kunt je dochter absoluut mee uit eten nemen, mocht je dat graag willen.

Heel veel plezier; het gaat zeker lukken.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 4:15 pm

Super bedankt voor je reactie en de tips!

Fijn om te weten dat er in de supermarkten luiers te krijgen zijn, altijd handig met een baby lols

We willen als we daar zijn ook een auto gaan huren, dus dan kunnen we sowieso naar een grotere supermarkt rijden.

Groetjes Roshi
Groetjes Roshi

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » zo mei 17, 2009 5:01 pm

Hoi Roshi,

Auto huren is altijd leuk; er is ongelovelijk veel te zien op Rhodos. Misschien is het een idee om van thuis van die zonneschermpjes met zo'n zuignapje mee te nemen voor in de auto; ik heb echt geen idee of ze dat kennen. Met zo'n kleintje is het strand ook altijd leuk. Dan moet je wel naar de oostkust gaan, want daar zijn zandstranden. Het is daar wel altijd een aantal graden warmer dan aan de westkust.

Grote supermarkten zijn er in overvloed; er zijn zelfs twee Lidl's (wel iets duurder dan hier). Aan de weg van Trianda naar Rhodos stad ligt ook nog een fijne supermarkt aan de linkerkant van de weg: de Pappou (Παππου), vlak achter het Shell station. Ik schat dat deze winkel ongeveer 4 kilometer van Valsami is, dus niet op loopafstand.

Goedkoop tanken kun je bij de Spar (Βεροπουλος / Veropoulos) aan de oostkust, langs de kustweg van Rhodos-stad naar Kalithea, ongeveer 2 kilometer buiten de stad. Dit is de allergoedkoopste pomp op het eiland. Zie hier voor de locatie op Google Maps. Deze pomp is alleen tijdens de openingstijden van de supermarkt open, dus niet op zondag. Het kan wel voorkomen dat je 10 minuten in de rij moet staan om te tanken. Twee weken geleden kostte een liter Euro 95 hier 90 cent. Mocht je daar niet in de buurt komen, kun je bijna op iedere hoek tanken. BP stations zijn op Rhodos eigenlijk altijd "heel duur". De Elin (Ελίν) pompen zijn meestal vrij voordelig. De rest zit er tussenin.

Je zult merken als je met de auto onderweg gaat, dat er vaak geiten langs de weg lopen. Soms liggen ze midden op straat. Dat vindt je dochtertje misschien leuk om te zien.

Als jullie Lindos willen bezoeken, is dat lastig met een buggy, omdat er overal trappen zijn. Het gaat wel, maar misschien neem je wel een drager voor op de rug mee. Heel erg mooi is het uiterste puntje van het eiland (Prassonissi); dit is een schiereiland waar surfers graag komen. Er komen twee zeeën bij elkaar; één heel ruig en één rustig. Prachtig om te zien.

Wij zijn voor het eerst naar Rhodos gegaan toen onze zoon 16 maanden was (is nu 22). Dat was een ware volksverhuizing. We moesten toen zelfs een kinderbedje meenemen, omdat dat er niet was. Dat bedje zat toen wel helemaal vol met luiers ( lols lols ). Het is echter uitstekend bevallen; we zijn er sindsdien al 24 keer geweest.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Het zou leuk zijn, als je na jullie vakantie je ervaringen hier zou willen schrijven, misschien dat jij weer tips hebt voor anderen.

Groetjes en heel veel voorpret.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 6:40 pm

wow wat een goede tips, super echt onwijs lief! Ook echt van die dingen waar ik zelf nooit aan zal denken. Bijvoorbeeld het zonneschermpje voor in de auto xx8

Al 24x nou dan ken je het eiland héél goed dus biggrin leuk zeg dat het zo goed is bevallen dat je telkens terug gaat.

Het strand vind ik persoonlijk niet zo heel veel aan maar mannetje wil een keer gaan duiken dus dan gaan we sowieso mee. En als we de auto hebben gehuurd zullen we ook vast op strandstukjes stoppen. De draagzak gaat al mee voor op het vliegveld dus die gaat dan ook mee als we op stap gaan, voor het geval iets niet te lopen is met buggy, zoals jij ook al zei.

Heb je misschien nog tips om gezellig en goedkoop te eten?

Owwwww nu heb ik nóg meer zin q7 hihi
ps als we terug zijn ga ik natuurlijk uitgebreid verslag doen smiles

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » zo mei 17, 2009 7:41 pm

Hoi Roshi,

Als je man wil duiken, dan moet hij in Kalithea zijn. Het is daar prachtig (al hebben we zelf geen ervaring met duiken). In Kalithea wordt wel veel gedoken, zie bijvoorbeeld http://www.waterhoppers.com/. Wijzelf zitten ook altijd in Trianda, maar meer richting het dorp.
Wij eten altijd bij restaurant Semis. Dat ligt tussen appartementen Sun Beach en Forum Beach. Het eten is daar goed, goedkoop en je wordt er vreselijk leuk bediend. Ze weten niet hoe gek ze het moeten maken om het je naar de zin te maken.
Ze hebben er een kinderspeelhoek, kinderstoelen en een kinderkaart. Het is alleen vanaf Valsami hemelsbreed wel een kilometer of twee, dus het misschien wel wat ver om te lopen. Je kunt bij Valsami in de buurt vast ook wel ergens lekker eten. De meeste restaurants ontlopen elkaar prijstechnisch niet al te veel; uit eten gaan op Rhodos is echt veel goedkoper dan bij de Griek in Nederland.

Vergeet vooral ook niet de oude stad te bezoeken. Je weet niet wat je ziet; de ingang van de oude stad is niet heel comfortabel met een buggy, want dat zijn kinderhoofdjes, maar dat is niet echt een groot stuk. Een wandeling tussen de stadsmuren is heel mooi (wel een flink eind), maar kan wel warm zijn.

Houd je erg van pita gyros, dan heb ik een goed adres voor jullie. Bij het busstation in Rhodos-stad vind je Steki fastfood met de grootste en lekkerste pita's van de stad (vinden wij dan). Het is er altijd druk met Grieken, dus dat is al een goed teken. Ze verkopen meer dan 225 kg vlees per dag, dus oud eten krijg je er niet. Kijk niet vreemd op als je er duiven ziet scharrelen, die pikken stukjes vlees op. Het lijkt niet fris, maar wij zijn er écht nog nooit ziek geweest, dus de kwaliteit is wel in orde.

Nou ik jou zo van tips zit te voorzien, krijg ik zelf ook wel weer zin om terug te gaan; we zijn alleen pas 1 1/2 week thuis!

Weet je trouwens dat je op het vliegveld je buggy mee mag nemen tot aan de slurf?

Als je nog meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door Rhodosfan » zo mei 17, 2009 7:55 pm

Hoi Annelies,

Niet aleen een "Rhodosliefhebber"................. razz

Niet alleen een "moderator".......... biggrin

maar ook een hele goeie "reisleidster" lols lols

gr,

Frans
Afbeelding

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 7:56 pm

Ik ga alle tips uitdraaien voor we gaan, het eten de benzine het duiken de supermarkt etc echt top!

Met de kleine is het best lekker om even te lopen omdat we daarna toch weer terug gaan naar het appartement zodat ze kan slapen. Dus dat maakt niet uit we gaan er zeker langs! En pita gyros... jammie het water loopt me al in de mond als ik eraan denk hahaha

De oude stad zijn we een dagje geweest toen we in Marmaris waren, toen vonden we het zó leuk dat we besloten dat de volgende vakantie Rhodos zou worden. Door de komst van onze kleine meid hebben we een jaartje moeten wachten maar nu gaat het "eindelijk" gebeuren biggrin

Dat de buggy tot aan de slurf mag weet ik maar als het goed is word hij daarna bij de bagage gedaan en moet dus worden opgehaald bij de koffers (of is dat in Rhodos anders??) vandaar dat we de buikdrager meenemen. Sowieso is het natuurlijk wel makkelijk zo'n buikdrager en neemt weinig ruimte in beslag. dus een plekje in de handbagage heb ik wel smiles

thnxxx again!
Groetjes Roshi

ps Frans> inderdaad wat een top tips zeg!! ben er erg blij mee mrgreen
Groetjes Roshi

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door Rhodosfan » zo mei 17, 2009 8:04 pm

Hallo Roshi,

welkom in ons forum en je zult wel al bemerkt hebben dat het "rhodosvirus" best wel prettig is om er aan te "lijden" smiles

veel voorpret op jullie vakantie,

gr, Frans
Afbeelding

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 8:16 pm

Bedankt!

Ja ik had er al zin in maar nu kan ik echt niet wachten hahaha.... nog 5 weken YOEHOE!!!

Groetjes Roshi
Groetjes Roshi

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » zo mei 17, 2009 8:16 pm

Hoi Roshi,

Ik bedacht net nog, dat het water drinkbaar is op Rhodos. Ik zou het alleen niet gebruiken voor het maken van pap of zo. Dan zou ik liever een fles water kopen. Mijn zoon denkt dat er op de luchthaven van Rhodos een mannetje staat om meteen buggy's af te geven. Wij weten het alleen niet zeker. Je gaat trouwens van- en naar het vliegtuig met een bus.

Groetjes,

Annelies

Frans, Bedankt voor de complimenten, maar ik vind het ontzettend leuk om onze ervaringen te delen met anderen.
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door Rhodosfan » zo mei 17, 2009 8:30 pm

rhodosliefhebber schreef:Frans, Bedankt voor de complimenten, maar ik vind het ontzettend leuk om onze ervaringen te delen met anderen.



Ja,ja, ik weet mijn moderatoren te kiezen smiles smiles

gr, Frans.
Afbeelding

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 8:42 pm

rhodosliefhebber schreef:Ik bedacht net nog, dat het water drinkbaar is op Rhodos. Ik zou het alleen niet gebruiken voor het maken van pap of zo. Dan zou ik liever een fles water kopen. Mijn zoon denkt dat er op de luchthaven van Rhodos een mannetje staat om meteen buggy's af te geven. Wij weten het alleen niet zeker. Je gaat trouwens van- en naar het vliegtuig met een bus.


Oke, thuis gebruik ik voor de flesjes ook fleswater dus dat maakt niet uit. Wel fijn dat we het zelf wel gewoon kunnen drinken, scheelt een hoop flessen biggrin

Nou dat zou fijn zeg zijn van de buggy, dat is altijd nog comfortabeler als een buikdrager (zowel voor ons als voor de kleine). Wij vliegen trouwens met Transavia, voor zover ik nu zie zullen we vertrekken om 5.45uur vanaf schiphol, ik hoop echt dat dat zo blijft, dan hebben we lekker de hele dag en kan ons meisje bijkomen van de reis.

Groetjes Roshi
Groetjes Roshi

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » zo mei 17, 2009 8:51 pm

Hoi Roshi,

Heb je die tijd van de website van Transavia, want daar staat alleen de lijndienst op. Vanaf Schiphol zijn er meerdere vluchten op een dag. Verheug je dus nog niet al te erg op. Mag ik je nog een tipje geven? Zorg voor iets te sabbelen (speentje of flesje?) tijdens stijgen en landen. Dat kan pijn in de oortjes voorkomen. Volgens mij mag je met een baby wel iets meer dan 100ml vloeistof meenemen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 9:08 pm

Ow echt :( wat jammer hahahaha ik vond het al zo'n lekkere tijd. Ach we zien het wel hihi

Voor een baby mag je inderdaad gewoon flesjes meenemen als je kan aantonen dat het ook echt voor de baby is, een vriendin van mij is pas naar Amerika geweest met haar baby van 6 maanden vandaar dat ik dat weet. Ik heb al speciale oordopjes voor de kleine en zorg inderdaad voor een flesje tijdens het stijgen en landen.
Laatst gewijzigd door roshi op zo mei 17, 2009 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roshi

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » zo mei 17, 2009 9:13 pm

he bah, zit net op schiphol.nl te kijken en vandaag zijn er 3 vluchten van transavia gegaan: 5.20 + 6.30 + 16.50 . zul je net zien dat wij de vlucht van 16.50 hebben cry ach we kunnen er toch niets aan veranderen maar wel fijn om te weten dat er dus niet maar 1 vlucht is en de kans bestaat dat we smiddags vertrekken.
Groetjes Roshi

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » ma mei 18, 2009 7:04 am

Hoi Roshi,

Ik heb nog eens even nagedacht en volgens mij komen op Rhodos de wagentjes onder aan de trap op de luchthaven te liggen (er is geen slurf). Ik heb twee weken geleden tamelijk lang op de koffers gewacht en geen buggy voorbij zien komen, terwijl er wel mensen met kinderen in wagentjes bij de band stonden. Je zou je buggy dus al bij het vliegtuig moeten krijgen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door rhodosliefhebber » di mei 19, 2009 9:44 am

Hoi Roshi,

Bij het lezen van vakantiereiswijzer over Valsami vond ik dit restaurant:

http://www.kalesma.nl

Het ligt naast Valsami. Volgens mij staat het goed bekend, al ben ik er zelf nooit geweest. Het is wel duurder dan de doorsnee Griek.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

roshi
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: za mei 16, 2009 11:09 pm

Re: Supermarkt bij Trianda appartementen Valsami?

Bericht door roshi » do mei 21, 2009 12:37 pm

Hoi Annelies,

O dat zou heel fijn zijn als je de buggy gelijk weer krijgt bij uitstappen, maar goed we zien wel.

Bedankt voor de eettip, ik had hem inderdaad ook gevonden via vakantiewijzer.
Groetjes Roshi

Plaats reactie