Wie kan ons helpen?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » di jan 31, 2012 2:05 pm

Wij, 4 volwassen en 2 kinderen, 2 en 3 jr, gaan begin september naar rhodos, trianda. Alleen willen we graag vragen of iemand ons kan helpen met een goeie accomodatie. Zelf dachten we aan villas duc.we hebben al hier op zoover gekeken, in de gidsen gekeken, maar toch komen we er niet uit......onze voorkeuren zijn, een appartement of aparthotel, het liefste een familiekamer met 2 slaapkamers of 1, zodat je kind lekker slaapt en wij nog normaal kunnen praten op het balkon :-) ik bedoel hiermee te zeggen, een aparte kamer, geen ai of het moet heel weinig schelen met een accomodatie met hp, dicht bij het centrum, zodat je savonds nog ff eropuit kan. Ik hoop dat dit ff voldoende is, anders hoor ik het graag.het belangrijkste is dat we op zoek zijn na een kamer waar je de kamer eventueel kunt afsluiten met schuifdeur of 2 slaapkamers. Alvast bedankt voor de info!

Groetjes Karin

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door rhodosliefhebber » di jan 31, 2012 4:30 pm

Hallo Karin,

Ikzelf ga dit jaar al voor de 23e keer naar appartementen Sun Beach in Trianda. Wij vinden het er geweldig. Mooie kamers, goede schoonmaak, bijzonder aardig personeel. Er zijn speciale kidssuites. Deze appartementen zijn helemaal ingericht voor kinderen. Zij hebben gelukkig geen AI. Er is een winkel waar je 7 dagen per week verse broodjes kunt kopen en allerlei andere zaken en er zijn heel veel gezellige restaurants in de buurt, waar ik speciaal Restaurant Semis van noem. Zij hebben een aparte kinderspeelhoek, een aparte kinderkaart en bovendien hebben ze heerlijk eten voor een leuke prijs.
Hier is een link naar Sun Beach:

http://www.sunbeach-rhodes.gr/

Dit is de eigen website van de accommodatie. Zij zijn te boeken bij: Sunweb, Sudtours, Neckermann, Oad en Corendon.
De twee-kamer appartementen hebben vier volwaardige bedden: twee in de woonkamer en twee in de slaapkamer

Ik ben natuurlijk absoluut niet objectief, maar ik zou zeggen: probeer het eens. Wij zijn ook in The Residence (naast Sun Beach) en in Forum Beach geweest, dat zou ik je echt afraden. Van Villas Duc weet ik alleen waar het ligt, maar hoe het is kan ik je niet vertellen.

Succes met beslissen en als je nog wat wilt weten, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » di jan 31, 2012 11:34 pm

Ik had al je andere reactie beantwoord, maar ik bedoelde 23e keer en geen 25 jaar.....hahahaha..... redface maar we zouden toch voor een 2 kamerapp. Gaan. Het belangrijkste bij ons is, dat we een 2e slaapkamer hebben waar eventueel onze zoon kan slapen,de kinderkamers hebben we ook gezien, maar onze zoon slaapt nog in een bedje en is net 2 geworden en als ik het goed begrijp is het daar te vinden?

Groetjes karin

karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » di jan 31, 2012 11:44 pm

Beste Annelies,

Ik wil toch nog iets anders weten, als wij alleen logies zouden boeken, kun je dan makkelijk eten bij en om het hotel, zijn er goeie retaurantjes?want anders moeten we hp doen en dan word de prijs wel stukken duurder.....ik weet dat je in Griekenland goed kan eten, dus een hp heb je eigenlijk niet nodig en als je appartement hebt is het ook wel es leuk om zelf te koken....wat wij eigenlijk nooit doen.....maar is wel stuk rustiger voor onze zoon van 2.... smiles alvast bedankt weer en sorry van de vele vragen.... redface

Groetjes karin

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door rhodosliefhebber » wo feb 01, 2012 6:28 am

Hoi Karin,

In de supermarkt van de accommodatie zijn dagelijks verse broodjes te vinden. Ik weet niet of je een auto wilt huren, maar in het dorp zijn wel enkele grote supermarkten, waarvan één echt wel op loopafstand is. Je moet alleen dan wel je boodschappen sjouwen. Op het eiland zelf zijn ook twee Lidl's (wel duurder dan hier).
In de buurt zijn héél veel leuke en zeer betaalbare restaurantjes en zoals je weet zijn Grieken gek op kinderen, dus niets is gek.
In het appartement kun je wel zelf koken: er zijn genoeg pannen en bestek, maar je moet het dan wel op een tweepitter doen, met één grote en één kleine pit, dus het wordt dan wel iets makkelijks. Wij komen al in Sun Beach sinds onze zoon 3 was (is nu 25). Wij hebben ook wel eens zelf gekookt, maar ik zou lekker naar een restaurantje gaan. Semis is een echte aanrader (ligt naast Sund Beach). Dit is een leuk familierestaurant, waar ze een aparte kinderspeelhoek hebben, kinderstoelen en een kindermenukaart. Over het eten buiten de accommodatie hoef je je echt geen zorgen te maken.

Heb je nog meer vragen, stel ze gewoon,

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » wo feb 01, 2012 9:10 am

Bedankt voor je reactie, maar met welke touroperator hebben jullie ervaring?wij alleen sunweb en die is best duur....tenminste voor reis met ontbijt...zou u (of mag ik je zeggen...:-)) dan aanraden om alleen logies te boeken als er goeie restaurantjes zitten?ik zag dat je deze accomodatie niet via arke kan boeken?
We gaan toch nog maar es om de tafel zitten denk ik....want alleen kan ik niet beslissen :-) maar ik wil je bij deze heel erg bedanken voor je info, ik heb er veel aan en als ik nog vragen heb dan hoor je het wel weer!

Groetjes karin

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door rhodosliefhebber » wo feb 01, 2012 10:19 am

Hallo Karin,

Natuurlijk mag jij je zeggen. Wij zijn naar Sun Beach geweest met Oad en met Sunweb en voorheen met Arke. Met Oad ga ik nergens meer heen, want die hebben een keer vakantie in Sun Beach gecancelled toen wij een vluchtwijziging hadden. Bij aankomst op de luchthaven zeiden ze gewoon dat wij ergens anders heen moesten. Dat bleek een garantie accommodatie te zijn (Forum Beach). Wij hebben dat niet gedaan en zijn naar Sun Beach gegaan, maar wij hebben dat zelf met behulp van de manager op moeten lossen. Daarom staat Oad bij ons op de zwarte lijst. Wij gaan tegenwoordig op eigen gelegenheid: losse tickets, rechtstreeks bij de accommodatie boeken en een auto op de luchthaven. Over het algemeen is Sunweb een "voordelige" touroperator.
Ik zou zeker alleen voor logies gaan: de broodjes kosten 35 cent (hele grote) en die kun je dan lekker op je balkon opeten. Als je een keer wilt ontbijten, dan kun je dat gewoon bij de receptie aangeven.

Groetjes en heb je nog vragen, waar dan ook over, stel ze gewoon!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » wo feb 01, 2012 12:49 pm

Dat is zeer slecht van oad! We zullen eens overleggen wat we kunnen doen, maar wij zijn al overstag! biggrin
Je hoort nog van me!

Groetjes!

karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » vr feb 03, 2012 3:50 pm

Hey annelies,

Heb jij ook ervaring met Aparthotel: D'Andrea Mare toevallig?
We gaan volgende week proberen om rond de tafel te zitten, maar we zijn er wel uit dat het half pension gaat worden, maar alleen nog niet het appartement of aparthotel? redface

Fijn weekend!

Groetjes!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door rhodosliefhebber » vr feb 03, 2012 5:54 pm

Hallo Karin,

Is d'Andrea Mare geen AI accommodatie geworden? Ik ben er nooit geweest. Wel een keer geprobeerd te gaan, maar toen hebben ze ons overboekt. Het ligt wel een behoorlijk eindje van de "bewoonde" wereld. Ikzelf zou nooit gaan voor halfpension. Ik ga liever in een écht Grieks restaurantje eten, maar dat is mijn mening.

Hier kan ik je dus niet helpen. De laatste recensies op Zoover zijn nogal wisselend. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.

Groetjes,

Annelies

p.s.
Het grote huis op het Rhodos prikbord is van Sjannie zelf! Maakt niet uit, maar ze doet voorkomen of ze er ook op vakantie is geweest.
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

karin75
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: di jan 31, 2012 1:46 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door karin75 » zo feb 05, 2012 12:46 am

Hey,

Bedankt, ik kreeg al een berichtje van die sjannie, maar dat doen we niet, ookal ziet het er mooi uit, ga toch liever in een hotel of app zitten.... smiles d'Andrea Mare is idd AI, maar heeft ook geen goedkope familiekamers....en nu ik weet van jouw dat het niet dichtbij zit, doen we het al helemaal niet. Wij gingen, voordat we onze zoon nog niet hadden ook elke avond eten, maar we nu gemerkt hebben aan vorig jaar, dat dat gewoon te druk voor hem is en wij niet rustig kunnen eten, gaan we het gewoon niet elke avond doen en eten een keer op het app of in het hotel. Vorig jaar zijn we voor het eerst met onze zoon op vakantie geweest naar griekenland, dus ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan.....ging wel hartstikke goed vorig jaar....normaal gesproken willen wij geen ai of hp, maar nu we 2 kleine kinderen bij hebben, onze zoon van 2 en zijn vriendje van 3, zien we het niet zitten om ze elke avond mee uiteten te nemen....die van ons wil al helemaal niet stil zitten en die andere heeft al helemaal geen rust in zijn kond! lols dus vandaar dat we toch naar iets anders gaan kijken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er even niet meer uitkom.....en dat het tijd word dat we met zijn allen eens gaan kijken. Er moet toch iets tussen zitten?
Ik laat het je zeker weten als we iets gevonden hebben, komt goed!

Fijn weekend!

Groetjes Karin

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Wie kan ons helpen?

Bericht door rhodosliefhebber » zo feb 05, 2012 8:02 am

Hoi Karin,

Toen wij voor het eerst naar Rhodos gingen was onze zoon 16 maanden. Ging heel erg goed. Wij lieten hem dan eerst in het appartement eten en namen hem dan mee naar het restaurant. Daar at hij dan een paar chippies of een paar patatjes. Geen enkel probleem. Overigens verwachten Grieken echt niet dat je kind aan tafel blijft zitten, dat is absoluut anders dan hier. Wij gingen ook altijd vroeg uit eten (rond 17.30). Dat is voor Griekse begrippen erg vroeg, maar is geen enkel probleem. Ook wij hebben wel eens in het appartement gekookt, maar dat zijn dan geen uitgebreide maaltijden, want daar heb je gewoon de mogelijkheden niet voor. Ik zou zeggen, ga er gewoon voor en laat het over je heen komen. Grieken zijn gek op kinderen en vinden helemaal niets gek, dus je hoeft je voor je zoon (en zijn vriendje) absoluut niet te schamen. Zij hebben zelf ook kinderen en het hoeft daar allemaal niet zo strak (heerlijk). Als je halfpension neemt ben je alleen dicht bij je "huis", maar daar zitten toch ook mensen te eten?
Je zult vast iets leuk vinden. Wat je ook doet, geniet ervan! Ik zou in ieder geval wel een accommodatie nemen waar je niet heel ver hoeft te lopen voordat er iets te beleven is (ook voor jullie zelf) en waar ook iets voor de kinderen te doen is. Ik zou iets iets uitkiezen zonder een lange transfer van de luchthaven en dan kom je toch weer snel in Trianda uit.

Succes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie