Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
Jochem3121
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 9:50 pm

Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Jochem3121 » zo mar 04, 2012 9:57 pm

Hoi iedereen!
Wat fijn dat dit forum bestaat smiles

Ik hoop dat dit geen vervelende vraag is, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.. vandaar dat ik op deze manier probeer nog wat info in te winnen.

In de zomer wil ik graag naar Rhodos, dat wordt de eerste keer.
We gaan met z'n 2en. Allebei 22 jaar, maar niet zulke uitgaanstypes ofzo.
Eigenlijk zoek ik dus een mooi, rustig, hotel/appartement/plekje op het eiland van waaruit we alle mooie dingen van het eiland kunnen bekijken.

Het wordt voor mij echt een rustige zonvakantie (na de dramatische van vorig jaar)... veel lezen, schrijven, lekker eten, rustig in de natuur zitten, beetje touren etc.

Waar zou ik dan het best kunnen zitten op het eiland? Ik dacht zelf niet te dichtbij, maar ook niet te ver van Rhodos-stad.
Het moet natuurlijk ook een beetje betaalbaar zijn voor ons arme studenten, maar weer niet te 'crappy' mrgreen

Misschien kan iemand me helpen?
groetjes!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door rhodosliefhebber » ma mar 05, 2012 7:28 am

Welkom Jochem op het forum. Ik denk dat je hier wel de nodige informatie zult kunnen vinden. Als je strandvakantie wilt, dan zit je aan de oostkant van het eiland op zich het best, want daar zijn de zandstranden. Ik zou je dan in geen geval Faliraki aanraden, want dat is echt een drukke plaats (met veel stappers!). Misschien is Kalithea iets voor jou? Ik zelf heb daar nog nooit in een hotel of appartement gezeten, maar Marleen en Lionne (ook op dit forum) wél. Misschien kunnen zij je verder helpen.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Veel Rhodos plezier!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Marleen » ma mar 05, 2012 9:30 am

Hoi, Jochem,

Wij gaan dit jaar voor de 7de keer naar Rhodos.
Het eerste jaar zijn wij in Kalithea geweest, vrij rustig plaatsje, 2 mooie hotels die ik ken.
Bus stopt voor de hotels, naar Rhodosstad ongeveer 20 minuten, hotel is Kalithea Mare, vrij groot, andere hotel ligt er achter, ben ik even de naam van kwijt, maar dat weet Lionne wel.
Hotel ligt rustig, tegen een rotspunt, veel faciliteiten, aan het strand, bekijk even de beoordelingen van ZOOVER!
Wij gaan nu al verschillende jaren naar appartementencomplex Athineon, aan de rand van de Oude Stad, 2 minuten zit je in de stad !
Wij houden niet ( meer ) van uitgaan, maar genieten van de Oude Stad, lekker eten, iedere dag ergens anders, uitstapjes ( goede busverbindingen, scooter of auto huren ).
De mensen op dit forum, komen al jaren n Rhodos, dus je kunt alles vragen.....we horen het wel !

Groetjes, Marleen smiles smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door rhodosliefhebber » ma mar 05, 2012 10:31 am

Bedankt Marleen!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Lionne » ma mar 05, 2012 8:51 pm

Hoi Jochem

Wij gaan dit jaar voor de 6e keer naar Rhodos sinds 2008 , waarvan drie keer naar hotel Kalithea Mare Palace. Tot nog toe ons favoriete hotel. Prijs-kwaliteit is dik in orde. Enige minpuntje ..heel af en toe (wanneer de wind verkeerd staat) wat geur van nabij gelegen waterzuiveringsinstallatie. Voor ons geen enkel probleem ,want we blijven niet alleen maar bij het hotel maar we gaan vaak op ontdekkingsreis , kris kras over het eiland.
Ook mijn beide zonen vinden het fantastisch daar. Door de ruime opzet van het terrein , de laagbouw, het privé-strand (ged. zand/rots) en de zwembaden merk je niet dat er veel gasten zijn. Op dit terrein ligt ook het all-inclusive hotel Kalithea Horizon Royal, maar dat zou ik jullie "studenten" niet aanraden. Het is juist leuk om overdag daar te eten waar je dan toevallig bent. Het ontbijt en avondeten (HP) zijn absoluut de moeite waard!
Even nog iets over het zandstrand in Faliraki. Wij waren daar in mei en in september en hadden absoluut geen last van drukte. We zaten iets aan de buitenkant met een heerlijk restaurantje (niet duur) onder handbereik. Wil je echt rust aan het strand, dan zijn er genoeg kleine strandjes aan de oostkust te vinden.

Groetjes Lionne
Afbeelding

Jochem3121
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 9:50 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Jochem3121 » di mar 06, 2012 12:01 pm

Hoi iedereen! Bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

Kalithea Mare Palace ziet er inderdaad heel fijn uit. Is een goede optie en zou daar graag naartoe willen.
Toch is het aan de dure kant voor ons en dat is begrijpelijk als je ziet hoe mooi het is daar haha smiles

Kalithea is dus waarschijnlijk the place to be voor ons. Maar zitten daar dan nog andere, kleinere hotels?
Of is er een slimmere manier om het hotel te boeken ipv Arke (incl vlucht).

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door rhodosliefhebber » di mar 06, 2012 12:40 pm

Hoi Jochem,

Ik weet niet waar je woont, maar wij vliegen met Jetair vanaf Charleroi naar Rhodos. Wij hebben voor een retour 142 euro betaald (incl. koffers). Dezelfde ticket kost bij Transavia 335 euro (zonder koffers). Wij wonen in de buurr van Schiphol, maar gaan het toch zo proberen. Misschien kan Ryanair ook een optie zijn, vanaf Duitsland? Je zou het hotel kunnen benaderen voor een prijsopgave of je kunt eens kijken op http://www.booking.com. Beoordelingen over hotels of appartementen vind je op http://www.vakantiereiswijzer.nl, maar dat ken je waarschijnlijk wel.

Succes!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door marc1201 » do mar 08, 2012 12:07 pm

Een goed kleiner hotel,in rhodos stad zelf is Mitsis La Vita,heb daar vanaf 2005 verbleven tot vorig jaar.Was het niet dat er dit jaar iemand meegaat en geen plaats meer vondt in la vita,dan hadden wij er dit jaar weer gelogeerd.
Is niet het meest luxueuze hotel,maar wel een goede service...Dit jaar zit ik in Rhodos beach.
Groetjes,
Marc

Jochem3121
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 9:50 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Jochem3121 » vr mar 09, 2012 1:40 pm

Dank dank dank voor alle suggesties. De lijst met mogelijkheden groeit en dat is fijn.

Nog even over een andere boeg: Iemand bekend met Hotel Billy's Studios? Een vriend van me kwam daarmee.
Op Booking.com ziet het er best leuk uit. Geloof ook wel goede beoordelingen.
Het is een lagere prijsklasse, maar er staat '400m van het strand van Kallithea'.

Is dit iets, iemand ervaring met dit hotel?

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door rhodosliefhebber » vr mar 09, 2012 3:42 pm

Hallo Jochem,

Ik ken het niet. Het is door Booking ook niet beoordeeld en ik kan er ook verder helemaal geen beoordelingen van vinden. Op de plaatjes ziet het er wel goed uit. Ik denk eigenlijk dat niemand hier het kent, maar misschien weet wel iemand waar het ligt.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Jochem3121
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 9:50 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Jochem3121 » vr mar 09, 2012 6:23 pm

Oh ja ik zie het, ergens wisselende reviews gevonden. Dat heb je eigenlijk met alles wel, zo lastig altijd.

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Lionne » zo mar 11, 2012 2:53 pm

Hallo Jochem,
Ik ken het ook niet. Ik kan je wel vertellen dat het eten van Kalithea Mare erg lekker is en heel veel keus biedt. Wanneer je op de site van Holland International kijkt kun je aangeven dat je alleen het hotel wil boeken met halfpension (dus geen pakketreis kiezen want dan ben je honderden euro's duurder uit) Wij vliegen daarnaast met Ryanair. Wanneer je dit samen optelt is het echt goedkoop, ik weet natuurlijk niet in welke periode je reist?
Groetjes Lionne smiles
Afbeelding

Jochem3121
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 9:50 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Jochem3121 » zo mar 11, 2012 9:49 pm

^Ah! Dus je kunt je vlucht er ook afhalen?? Ik zie niet waar ik dat kan doen. Kan nergens op klikken!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door rhodosliefhebber » ma mar 12, 2012 2:04 pm

Hoi Jochem,

Op de beginpagina kun je aanklikken geen vlucht alleen accommodatie, alleen staat daar geen Rhodos bij, dus waar Lionne het gevonden heeft weet ik niet, maar ze zal zich zelf wel melden.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Lionne » ma mar 12, 2012 10:29 pm

Hoi Jochem

Ik was niet helemaal volledig, heb ik in de gaten. Sorry.
Je kunt kijken bij http://www.tui.com, klikken op hotel, hotel uitzoeken, periode en prijs uitzoeken die je bevalt, dan bij een nederlands reisbureau bij jou in de buurt dat Holland international reizen verkoopt even informeren en je hotel daar laten bevestigen. Zij hanteren dan diezelfde prijs.

Groetjes Lionne smiles
Afbeelding

Jochem3121
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 9:50 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Jochem3121 » di mar 13, 2012 2:24 pm

Ah zit het zo! Dank je Lionne!
Dat scheelt inderdaad enorm, dat zijn nog een keer leuke prijzen. Zeker het proberen waard!

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Een geschikt hotel/appartement voor ons ?

Bericht door Lionne » di mar 13, 2012 6:46 pm

Hoi Jochem,

Dan ben ik benieuwd wat het gaat worden. Wanneer je terug komt uit Rhodos laat je ons dan nog eens weten hoe jullie het hebben gehad daar. Dat stellen wij altijd zeer op prijs!

Groetjes Lionne

ps heb je nog vragen , stel ze gerust ! smiles
Afbeelding

Plaats reactie