Kalithea Sun & Sky

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips en adviezen over hotels, appartementen in Rhodos
Plaats reactie
Grupjes
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 9:04 pm

Kalithea Sun & Sky

Bericht door Grupjes » vr apr 04, 2014 9:36 pm

We zijn van plan een vakantie te boeken naar aparthotel Kalithea Sun & Sky te Kalithea. Heeft iemand ervaring met dit hotel? Hoe is het eten (we hebben waarschijnlijk all incl.), hoe zijn de kamers, hoe is de ligging, is er openbaar vervoer in de buurt, andere bijzonderheden die benoemswaardig zijn? De reviews op internet zijn vrij wisselend, dus ben erg benieuwd. Onze eisen zijn niet zo heel hoog, maar we gaan wel met een kleine meid.

Is daar trouwens in de buurt een supermarkt? We willen de luiers, verzorgingsdoekjes, etc. daar kopen en het is natuurlijk niet erg als we iets meer moeten betalen, maar vaak is het op toeristische plekken wel erg duur. Dus hoop het tegen redelijk normale prijs te kunnen kopen en een lokale supermarkt.

Kan iemand trouwens ook een goede plek om een auto te huren aanbevelen? We willen misschien wel enkele dagen met een auto het eiland verkennen en horen natuurlijk graag hoe we dit het beste kunnen doen.

Sorry dat ik zoveel vragen stel surprised . Ben graag goed voorbereid, dus wellicht dat ik een beetje overboord ga smiles .

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Kalithea Sun & Sky

Bericht door rhodosliefhebber » za apr 05, 2014 7:53 am

Hallo Tineke,

Ik ken Kalithea Sun & Sky niet, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar misschien anderen wel. Ik persoonlijk zou nooit kiezen voor AI, want er zijn zoveel gezellige echte Griekse restaurantjes, maar dat is mijn eigen mening en dat moeten jullie uiteraard zelf weten. Op Rhodos zijn vele supermarkten, waaronder de Spar, de Carrefour en 2 Lidl's. Een auto huren kun je vast en zeker via de accommodatie. Wij huren altijd van uit Nederland al een auto, maar dan vanaf het vliegveld en voor de hele vakantie.

Veel vragen is helemaal niet erg: helemaal met een kleintje wil je toch op bijna alles voorbereid zijn.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Grupjes
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 9:04 pm

Re: Kalithea Sun & Sky

Bericht door Grupjes » za apr 05, 2014 9:06 am

Dat huren vanuit Nederland is wel een goede tip. Ik zat namelijk nog te denken om te vragen hoe het qua openbaar vervoer zit vanuit het vliegveld. Ik kan wel transfer bijboeken, maar vaak zie je dat het met het openbaar vervoer ook heel goed kan voor een kleine fractie van de prijs. Heb je een bepaalde site waar je de auto normaal gesproken huurt?

Normaal gesproken zou ik ook niet voor all inclusive gaan, maar aangezien onze jonge dame toch in de middag vaak nog een dutje moet doen en in de avond vrij vroeg het bed in gaat, zullen wij wat meer in het hotel zijn als dat wij normaal zouden zijn zonder haar. En toevallig is de deal die ik ben tegengekomen met all inclusive en zo ongeveer voor de prijs van logies en ontbijt. Dus het kan natuurlijk geen kwaad. We kunnen altijd nog ergens anders eten als we dat zouden willen biggrin .

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Re: Kalithea Sun & Sky

Bericht door patrick » za apr 05, 2014 9:13 am

Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Kalithea Sun & Sky

Bericht door rhodosliefhebber » za apr 05, 2014 11:12 am

Hallo Tineke,

Wij hebben heel vaak een auto gehuurd via AutoEurope. Als je je abonneert op hun nieuwsbrief, dan krijg je wekelijks aanbiedingen. Nu hebben wij een auto direct bij Avis gehuurd, omdat dat met een kortingscode nóg voordeliger was. Wij betalen (ook in mei) voor 2 weken voor een c-klasse auto 212 euro. AutoEurope verhuurt auto's van alle grote verhuurmaatschappijen. Let er wel op dat een kinderzitje meestal los bijgeboekt moet worden. Uit jouw verhaal maak ik op dat jullie accommodatie en vlucht apart boeken, want anders zit een transfer vanaf de vluchthaven er toch altijd bij inbegrepen? Openbaar vervoer lijkt mij niet echt een optie, omdat alle bussen via Rhodos stad rijden. Daar zul je dan weer over moeten stappen op een bus die naar Kalithea rijdt. Lijkt mij vreselijk veel gedoe met zo'n kleintje.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Grupjes
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 9:04 pm

Re: Kalithea Sun & Sky

Bericht door Grupjes » za apr 05, 2014 11:40 pm

In ons geval gaat het om de vliegreis en het hotel. Transfer zit er niet standaard bij, maar kun je wel erbij boeken. Ik heb vandaag bij Bebsy geboekt en hoop maandag te horen of alles rond is. Dan kan ik echt alle leuke tips hier gaan zoeken smiles . We hebben trouwens besloten om toch een auto te gaan huren. Kinderzitje moet je inderdaad huren, maar dat is nu maar eenmaal zo. Ik ben nog aan het rondkijken waar ik het het beste kan doen. De site waar ik nu geboekt heb, Bebsy, bied namelijk ook huurauto's aan vanaf 97 euro voor 8 dagen. Dus ik moet nog eens gaan rondsnuffelen en de aanbieders vergelijken. Bedankt in ieder geval al voor alle hulp.

Grupjes
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 9:04 pm

Re: Kalithea Sun & Sky

Bericht door Grupjes » vr mei 23, 2014 11:31 pm

We zijn inmiddels net terug van onze vakantie in Rhodos. Ik wou natuurlijk mijn ervaringen ook delen. Onze huurauto van sky rent a car netjes op het vliegveld gekregen en toen zoeken naar het hotel. Helaas was blijkbaar de naam niet bekend, want zelfs na enkele keren vragen kon nog niemand vertellen waar wij moesten zijn. Na ongeveer 2 uur gereden te hebben, toch eindelijk iemand gevonden die ons kon vertellen waar het was. Op het bordje en het hotel zelf staan kalithea sun hotel (dus zonder sky), dus dat is niet zo heel handig. Het sky gedeelte waren blijkbaar de apartementen die men ook aanbood naast het hotel en vandaar dus de naam. Het ligt trouwens tussen Kalithea en Rhodos stad in langs de "grote weg", ter hoogte van restaurant Family moet je afslaan.

Wat kan ik vertellen over het hotel: de kamers zijn eenvoudig ingericht, de badkamer komt een tikkeltje ouderwets over door de spiegel, maar verder prima functioneel en schoon. Bedden waren wel erg hard. Het hotel heeft veel trappen, dus voor mensen die slecht ter been zijn of bv met een buggy is het niet altijd even handig. Qua onderhoud was het hotel overall mwa, sommige dingen konden wel vervangen of gemoderniseerd worden, maar het was wel schoon. Het zwembad had voor nu (mei) genoeg bedjes, in het hoogseizoen vermoed ik te weinig. Er was een bar in de lobby en een bar bij het zwembad, allebei prima. Het eten was redelijk, er mocht voor mij iets meer variatie in zitten, maar de meeste dingen waren wel lekker. Zelf ben ik niet zo'n fan van olijfolie en dat gebruiken ze daar (overal in Rhodos) ontzettend veel, dus dat proefde je soms wel erg goed. Het personeel daar trouwens was echt super vriendelijk en gastvrij, dat was zeker een 10! Wij hadden all in, dus naast ontbijt, lunch en avondeten was er ook nog een late lunch en snacks. Ook zaten er verschillende alcoholische drankjes bij inbegrepen tot 23.00 uur, keuze uit 5 cocktails en nog een stuk of 5 andere sterke dranken, naast de standaard bier en wijn natuurlijk. Non-alcoholisch zit er natuurlijk ook gewoon bij ;). Overall vonden wij het hotel wel goed genoeg, maar er zijn wel wat verbeterpuntjes. Echter heeft het personeel deze wel in veel opzichten gelukkig goed gemaakt. Onze beoordelingen is wel gebaseerd op een verblijf in mei, wij vragen ons af hoe ze het precies allemaal doen in het hoogseizoen. Daar lijken sommige faciliteiten toch wel een beetje te klein voor.

Plaats reactie