Vervolg 4 Tilos

Afbeelding
Tilos is een van de kleinere eilanden die vanuit de haven van Rhodosstad per boot tijdens een dagtocht zeker een bezoek waard is.
Plaats reactie
rense4

Vervolg 4 Tilos

Bericht door rense4 » wo mar 16, 2005 8:33 pm

Dit maal een stukje van Tilos over het Amphitheater en een opsomming van bars en restaurants.

Theaterbezoek op Tilos

Op een mooie plaats onderaan de olifantengrot bevindt zich Charkadio. Gelegen aan de weg tussen Livadia en Mechalo Chorio, bevindt zich het enige jaren geleden gebouwde Amphitheater van Tilos.

Afbeelding

Van natuursteenplaten werden de tribune en de rijen opgetrokken passend in het landschap zowel architectonisch als landschappelijk. Aangelegd zijn parkeerplaatsen voor auto`s en bussen. Het nieuwe museum komt ook daar, in 2004 nog in ruwbouw. Veel oleanderstruiken zijn aangeplant en een indirekt verlichte trap gaat richting Olifantengrot .Van hieruit heeft men een ver uitzicht over over de baai van agio Antonius. De belangrijkste plaats Megalo Chorio met de oude vesting, evenzo verlicht voegd in de avond een extra dimensie toe aan het theaterbezoek. Als in de maanden Juli en Augustus in het theater muziekpresentaties plaatsvinden, komen bijna alle inwoners van Tilos met scooters, auto's en bussen naar het theater om te genieten van de muziek samen met familieleden,vrienden en bekende en toeristen een Griekse avond te beleven.

Afbeelding

het is zeker de moeite waard om deze sfeer mee te maken. Op affiches in Livadia en Megalo Chorio kan men lezen, welke Griekse muziekgroep er optreed (b.v. Karagiosis, in het Griekse amphitheater) van het eiland hun kunnen presenteren. Het is geen kwestie van smaak, die de muziekgroep maakt,en of je slechts weinig of geen Grieks spreekt, zodra men hier is beleef je een avond , waarvan je nog in latere tijden spreekt over het verblijf op Tilos. Deze gebeurtenis mag je dan ook niet missen. Uitgerust met drank en een kussen (wegens steenachtige zitplaatsen) en uitgerust met fototoestel of filmcamera, om deze onvergetelijke uren onder een Griekse sterrenhemel vast te leggen voor later. De optredens vinden gewoonlijk na 21,30 h in de avond plaats, het is aan te raden op tijd een mooie plaats te bemachtigen. De voorstellingen vinden alleen plaats in de maanden Juli en augustus. :D :D

Uit Eten

Hier een opsomming van Bars restaurants en Snackbars

Aghios Antonios:

Delfini Taverna, Cafe & Snack Bar
Sotiris Halios Taverna

Eristos: “En Plo” Snack Bar
Eristos Beach Snack Bar
NAFSIKA Taverna
Tropicana Taverna

Livadia:
Calypso Restaurant
Armeno Taverna
BOZI Bar
Eleni Beach Café Snack
Elias Lardopoulos Taverna
Faros Taverna
Irina Taverna
Marina Beach Taverna
Michalis Taverna
O Kritikos Taverna
Omonoia Traditional Coffee Shop & Snack Bar

Megalo Horio:
Aliferis Elias Coffee Shop
Anemona Bar
To Castro Taverna

Mikro Horio:
Mikro Horio Bar

Volgende keer meer over het paradijs Tilos :roll: :P




Bezoek ook eens mijn Homepage
http://home.planet.nl/~rense250/index.html
Laatst gewijzigd door rense4 op di mei 17, 2005 9:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo mar 16, 2005 8:43 pm

Hoi Marcel,

Leuk stukje informatie met foto's. :P :P Ik krijg steeds meer de indruk dat je Tilos in een dag te kort zou doen. Maar wie weet........
Als je zo doorgaat dan wordt deze rubriek "het standaardwerk" over het eiland Tilos. :wink: :wink:

Ben zeer benieuwd naar het vervolg.

gr, Frans
Afbeelding

rense4

Bericht door rense4 » wo mar 16, 2005 8:51 pm

Dank je wel Frans, :)

Ik doe mijn best ik heb nog veel te vertellen over Tilos.
maar niet alles achter elkaar anders wordt het te langdradig om te lezen.

Groetjes Marcel wordt vervolgt. :D :D

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo mar 16, 2005 9:24 pm

ja daar heb je helemaal gelijk in, als je telkens een stukje schrijft vind ik het leuker om te lezen ipv alles tegelijk...

ben weer benieuwd naar je volgende stukje!

groetjes joyce

Plaats reactie