Menno en Susan

Afbeelding
Hier kunnen onze users zich voorstellen en e.e.a. over zichzelf te berichten.
Plaats reactie
Menno
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:53 pm

Menno en Susan

Bericht door Menno » do mei 25, 2006 8:01 pm

Dag allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum.

Mijn naam is Menno (31 jaar), en ik wil met mijn vriendin Susan (32 jaar) in augustus een dag of 15-18 naar Rhodos op vakantie. Op dit forum hoop ik - met jullie hulp - te kunnen bepalen wat de beste plek is voor ons...

Hier zijn wat vragen waar de kenners misschien antwoord op kunnen geven...

1. Het is wel duidelijk dat er in Rhodos-Stad veel te doen is, en dat het ook het beste uitvalspunt is voor excursies enzo. En het is er nog mooi ook. Probleem is: we willen liever niet in een drukke, grote stad zitten. Daarom: hoe groot voelt Rhodos-Stad aan? Heb je er het idee dat je in een echt grote stad zit? En hoe zijn de stranden van Rhodos? Zandstranden? Heel erg druk?

2. Wat vinden jullie van Faliraki als verblijfplaats? En van Ixia?

3. Hoe is het openbaar vervoer op Rhodos? Kun je je makkelijk over het eiland bewegen met bussen?

4. Kun je er fietsen huren, en is fietsen er aan te raden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Menno

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do mei 25, 2006 11:43 pm

Hallo Menno en Susan,

Nogmaals, welkom in ons forum en alvast gefeliciteerd met jullie keuze om op “ons eiland” vakantie te vieren. :P :P

Zelf zijn Riekie en ik echte “Rhodosstadters” en het zal op Rhodos in augustus best wel druk zijn ( waar niet in augustus). Rhodos heeft zelf ongeveer 100.000 inwoners, waarvan de helft in Rhodosstad wonen. Zelf vinden wij (tenminste in juni en september) Rhodos nu niet echt te druk, dat wil zeggen, er is altijd nog plek in de tavernes, cafe’s en restaurants. Nee, wij vinden niet dat je het gevoel hebt in een grote stad te zitten en het voelt ook niet zo aan.
De stranden aan de westkust van Rhodos zijn over het algemeen, grove kiezelstranden en de oostkust fijne kiezelstranden. Richting Stegna en Kolombia zijn ook zandstranden. De stranden ervaren wij in de genoemde perioden als gezellig druk.

Wat betreft Faliraki en Ixia/Trianda hebben wij geen ervaring, maar andere users zeker wel. Het openbaar vervoer is goed en zeker naar Nederlandse maatstaven best goedkoop. (zie in de rubriek Rhodos Algemeen naar meer info)

In Rhodosstad op diverse plaatsen gezien dat je er fietsen kunt huren, echter hebben zelf weinig toeristen zien fietsen.

Ik zou zeggen, lees en bekijk ons forum eens de komende tijd door. Er staat ondertussen al behoorlijk wat informatie en leuke tips op. :idea: :idea:

Veel lees- en kijkplezier,

Gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Bericht door dirk » vr mei 26, 2006 12:12 am

hoi welkom hier. ik ga ook dit jaar naar rodos
ivm fietsen had ik onlangs deze sites gevonden:

http://www.bike-xp.com/nl/index.html

http://www.wijbrans.nl/rhodos/

Fietsen kun je er blijkbaar wel huren, anders moet je nog eens googlen met rodos en fiets dan zul je net als ik ook wel vanalles vinde.
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr mei 26, 2006 8:56 am

Hoi Menno en Susan,

Ik zou jullie in augustus Faliraki niet aanraden. Het ligt aan de oostkust en is sowieso al warmer dan aan de westkust. Aangezien het zomers op Rhodos best heet is, kun je misschien beter aan de westkust zitten. Er staat daar altijd een briesje, maar dat is zomers juist lekker. Ja, fietsen, dat weet ik niet. Net zoals Frans heb ik niet veel mensen zien fietsen. Rhodos is nou niet bepaald vlak. De busverbindingen zijn goed, maar lopen allemaal via Rhodos-stad. Wil je naar Lindos, dan moet je in Rhodos-stad altijd overstappen op een andere bus. Waarom huren jullie geen auto, dan kun je op je gemak alles bekijken?
In ieder geval veel plezier op het Rhodos-forum. Er valt genoeg te lezen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie