Mathijs

Afbeelding
Hier kunnen onze users zich voorstellen en e.e.a. over zichzelf te berichten.
Plaats reactie
mathijs
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 8:54 pm

Mathijs

Bericht door mathijs » zo aug 20, 2006 9:11 pm

hallo allemaal ik ben mathijs en ik ga dit jaar voor het eerst met mijn vrouw en kinderen naar rhodos. wij zijn zelf al meerdere jaren naar kreta geweest. vanaf 1993 ieder oneven jaar is een van ons tweeen of wij samen daar geweest. het agelopen jaar is ons zoontje van toen 1 jaar oud ook met ons mee geweest. dit was wederom een wereldse vakantie.maar omdat wij uit principe niet ieder jaar naar het zelfde gaan .komen wij dit jaar naar rhodos (trianda forum beach).wij zijn benieuwd naar dit eiland en willen graag weten of er ook veel te doen is voor kleine kinderen.wij zijn ook gezeligheids mensen dus zoek ik ook gezellige restaurantjes en/of terrasjes waar je goed kunt zitten. en wij willen ook graag meer info over forum beach. groeten
kreta verslaafde

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » zo aug 20, 2006 10:04 pm

welkom Mathijs,

je zal hier veel info over het eiland vinden en waarschijnlijk van je verslaving afkomen maar..........een nieuwe ervoor terug krijgen :wink:

gr. Harm
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » ma aug 21, 2006 8:37 am

Hoi Mathijs,

Forum Beach is een behoorlijk groot complex met diverse zwembaden. Ik weet niet of jullie kinderen makkelijke slapers zijn, maar tussen de woon- en de slaapkamer is een houten wandje met bovenin drie open gaten. Als ze niet makkelijk slapen, zul je er dus aan moeten denken dat je iets meeneemt om dat af te sluiten (handdoek, denk aan punaises voor bevestiging), want het licht van de woonkamer schijnt zo de slaapkamer in. Over de AI daar kan ik niets zeggen, want wij zijn er alleen met logies geweest. In Trianda zijn verschillende hele leuke restaurantjes. Ik heb goede dingen gelezen over Semis. Dat ligt tussen Forum Beach en Sun Beach.

Fijne vakantie.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 21, 2006 11:29 am

Hallo Mathijs,
allereerst welkom op dit forum! Hopelijk maken wij jou en je gezin ook alvast een beetje warm voor de vakantie :o en misschien zelfs wel verslaafd :wink:
Voor kinderen is er op dit eiland een waterpretpark, hier ergens in het forum volgens mij onder bezienswaardigheden of excursies staat er een heel verhaal over geschreven. Ook zijn er op weg van het vliegveld naar Rhodosstad verschillende speeltuinen te vinden... Dus de kinderen zullen zich wel vermaken :o

Yasou Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

mathijs
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 8:54 pm

Bericht door mathijs » di aug 22, 2006 10:08 pm

Hallo Annelies,

Bedankt voor je recatie.
Je had het over gaten tussen de woon- en slaapkamer.
Kun je mij vertellen hoe groot die gaten ongeveer zijn.
Dan kan ik hier al vast wat voor meenemen.

gr. Mathijs.
kreta verslaafde

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo aug 23, 2006 8:01 am

Hoi Mathijs,

Het wandje tussen de woonkamer en slaapkamer was iets groter dan de lengte van een bed (zeg 2.10 meter). Daarin zaten drie gaten met spijltjes. Ze zullen dus zoiets van 65 cm breed zijn en de hoogte was kleiner, misschien 40 à 45 cm. Prik me er niet op vast, want precies weet ik het ook niet meer. Misschien staat dat vermeld in de toeristiek over Forum Beach? Dat zou je eens kunnen navragen bij het reisbureau. Ik weet wel dat wij op Rhodos op zoek zijn geweest naar een houtboer, voor een stuk hout, maar die hebben we niet gevonden.
Heb je nog meer vragen, laat het maar weten.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

mathijs
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 8:54 pm

Bericht door mathijs » wo aug 23, 2006 8:22 pm

hallo Annelies.
is alles goed te doen met het openbaar vervoer of raad je ons aan een auto te huren.volgens mij is het namelijk maar een klein eindje naar rhodos-stad.ik was op kreta wel grotere afstanden gewend.

gr mathijs
kreta verslaafde

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo aug 23, 2006 8:53 pm

alles is te doen hoor... ik zou een taxi pakken, is helemaal niet duur en je kan ze zo aan de straat aanhouden... bussen kunnen aardig volgepropt zitten...

gr joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do aug 24, 2006 8:10 am

Hoi Mathijs,

Als je alleen naar Rhodos-stad wilt gaan, hoef je geen auto te huren. Taxi's volop en ook openbaar vervoer in de buurt (vanaf Sun Beach 1). Wil je meer zien, dan zou een auto makkelijk zijn. Let dan wel op dat je een betrouwbare verhuurder neemt. In de zijstraat bij appartementen Rafael (daar kom je lopend zeker een keer langs) zit een Nederlands/Grieks echtpaar dat auto's verhuurt en daar lees ik eigenlijk alleen maar goede dingen over. Dit is Sky Rent a Car. Ik zou het niet via de hostess doen, want dan betaal je veel meer. Wij huren trouwens altijd vanuit Nederland een auto, maar wij komen hier al jaren. Wij hebben namelijk de Rhodos-verslaving.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

mathijs
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 8:54 pm

Bericht door mathijs » do sep 14, 2006 7:24 am

goedemorgen
wij zijn net weer terug uit rhodos en we hebben het goed naar onze zin gehad. we zijn 2x met de taxi naar rhodos stad geweest en dat was erg goed.verder hebben we nog een auto gehuurd en zijn we met onze kinderen naar een struisvogelboerderij en de vlindervalei geweest.en we zijn ook nog in lindos geweest(dit is met hele kleine kinderen haast niet te doen.of je moet je leven wagen om met een ezel naar boven te gaan.over het all in hebben wij geen klagen het eten was goed en niet iedere dag het zelfde. forum beach was ook wel goed .het enige wat ik miste was een glijbaan of andere speel mogelijkheden bij het kleine bad.wij zijn dan ook bij een ander zwembad gaan zwemmen dat dichter bij ons appartement zat.ons zoontje van bijna drie heeft met bandje leren zwemmen in het diepe.verder zijn we een aantal keren uit eten geweest en een paar keer bij nirvana sportsbar voetbal gekeken. kortom een goede vakantie maar niet goed genoeg om rhodos verslaafd te worden.rhodos verslaafd bestaat ook eigenlijk niet je bent verslaafd aan een plaats op het eiland waar je het naar je zin hebt.
en wij hebben dat op kreta.
groeten mathijs
kreta verslaafde

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » do sep 14, 2006 12:45 pm

Hey Mathijs,
leuk om te horen dat je een leuke vakantie gehad hebt :!:
Jammer dat het Rhodosvirus jou ook niet te pakken heeft gehad :cry: , maar aan de andere kant ook maar beter want als iedereen Rhodosverslaafd zou worden dan hebben wij geen plek meer op het eiland :!: :wink: :lol:
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

mathijs
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 8:54 pm

Bericht door mathijs » ma sep 18, 2006 7:14 am

goedemorgen rhodosgrietje

daarom is het bij ons ook kreta dit eiland is iets groter.

mischien hebben wij wel in het verkeerde plaatje gezeten(trianta).
want toen wij door faliraki reden zag het er daar erg gezellig uit

groeten mathijs
kreta verslaafde

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » di sep 19, 2006 1:03 pm

Kalimera Mathijs,

nou kun je natuurlijk altijd nog eens naar Rhodos komen om falliraki te bezoeken :!: Misschien dat je dan wel verliefd wordt :wink:

Groetjes Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Plaats reactie