Kamiros de verlaten stad!!!

Afbeelding
Gedachtenspinsels en dromen over Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Kamiros de verlaten stad!!!

Bericht door Ella » vr jan 06, 2006 2:47 pm

Nou het was even zoeken in div boekjes en gek genoeg had ik gisteren bij de kringloop winkel een hele mooie gids gevonden over Rhodes!
nou daar stond wel info in over Kamiros!!

Ik probeer het duidelijk voor jullie op te schrijvenen hopen ook dat jullie er wat aan zult hebben!

Kamiros ligt op een prachtige heuvel daarom is de uitzicht ook zo mooi, de natuur schoon en ligging trekt de toeristen want aan alle kanten heb je een mooie uitzicht!

Kamiros ligt ter hoogte van Kreta ,dit was toen heel belangrijk omdat Kamiros een handel post was voor de Kretenzen!

De stad had een belangerijke rol op Rhodes veel mensen verdiende daar hun brood en ik kan me zo voor stellen dat aan de kust rand daar ook een hele belangerijke haven had moeten staan! hoewel ik daar niets over heeft gelezen hoe komt daar anders de goederen want het verhaal speelt allemaal af in de 2e a 3e eeuw voor Christus dus geen vervoers middel kon de handel brengen via de weg ! teminste zo stel ik mij dat voor hoor ????


Kamiros is samen met Lindos en de Monthe Smith de oudste steden van Rhodes! Kamiros is op gericht door de Doriërs,er is zelfs spraken dat Kamiros laat zien hoe de bouw stijlen vroeger op z,n best waren daar kunnen nu nog mensen van leren!

Het is natuurlijk ook zo dat nu nog vele stenen vast zitten en niet los zijn te krijgen,en dat het eigenlijk na die aardbeving nog zuilen en muren recht op zijn blijven staan! deze stijl bouw stijl zie je nog goed terug in Rhodes oude stad gelukkig waren ze vroeger heel slim met bouwen ,zo kun je er nu nog van genieten anders was het niks geworden met Kamiros!

Kamiros is net als De Monthe Smith mooi gemaakt door de Italianen zij hebben deze stad gevonden en weer op gegraven ,Kun je nagaan dit alles heeft onder de grond gezeten wat een werk moet dit zijn geweest.

De stad is verwoest en de bevolking moest vluchten naar de bergen!

Nu dat Rhodes aardig met de tijd mee gaat komen mensen die in de bergen wonen weer beetje bij beetje naar de kust strook,dit was het geslacht van hun voor ouders of beter gezecht hun oude voorouders maar uit begrip zijn ze op de plek blijven wonen waar zij zich veilig voelde.

De beziens waardig heden is echter in elke boekje beschreven ,en daar hou ik mij nu niet zozeer mee bezig maar dat er geschiedenis achter Kamiros schuilt is over duidelijk!

Kamiros een verlaten stad of toch eigenlijk weer niet ,hoeveel voetstappen zetten de mensen daar van de zomer ??? meer nog dan de bevolking die daar voor hun brood moesten werken ze waren toen handelaren maar werden boeren! maar deze boeren hebben Kamiros tot een mooie plek gemaakt waar wij als toerist mogen struinen en als we in de tijd terug konden kijken had ik best willen zien hoe het leven er toen uitzag maar dat blijft jammer genoeg het geheim van Kamiros!!!


Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr jan 06, 2006 3:39 pm

Hoi Ella,

Bij zo'n informatieve topic passen zeer zeker ook enkele bijpassende foto's, toch :wink: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[foto's vorig jaar ontvangen van Haik en Wolfgang ( 2 duitse rhodosgangers) :idea: :idea: ]

gr, Frans
Laatst gewijzigd door Rhodosfan op vr jan 06, 2006 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr jan 06, 2006 4:23 pm

Heel goed Frans :lol: :lol:

Ik weet niet of er nog meer foto,s bij zullen komen ,maar volgends mij heb jij van mij ook al een paar foto,s van Kamiros geplaatst!
dus zo kan iedereen toch een beeld krijgen wat Kamiros nu eigenlijk is !!! :P


De laatste foto vind ik erg mooi zo zie je hoe blauw de zee is!
dat bedoel ik nou je kan van alle kanten genieten van de natuur schoon!

Werkelijk de moeite waard om er weer eens naar toe te gaan !

Groeten van Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr jan 06, 2006 5:14 pm

Natuurlijk Ella,

Hierbij de foto's van Kamiros die jij vorig jaar "geschoten" hebt :!: :idea:

Afbeelding

Afbeelding


gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » vr jan 06, 2006 11:34 pm

:shock: wow

Erg leuk gedaan, Ella!
Wat heb je een werk gehad......petje af hoor.

Ik ben er idd ook een paar jaartjes geleden geweest, en het is erg leuk om zo terug te zien en veel te lezen over de geschiedenis. Super topic!
Ik wist er wel wat van , maar niet zo veel.....en tnx voor de bijpassende foto's Frans!

Het forum word zo steeds waardevoller, en helemaal voor de mensen die veel info zoeken voor een eerste vakantie....als ze nu niet verliefd worden.......

misschien zijn er meer van deze plekken die zulk een leuke omschrijving verdienen. Als jij, Ella, dat tenminste ook leuk vindt om te doen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat er bv over rhodosstad, lindos, prassonissi e.d heel veel leuks valt te vertellen.

Ik vond het in ider geval erg leuk om te lezen! :wink:
Bedankt!

gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » za jan 07, 2006 10:04 pm

Door de foto,s krijg je een beetje te zien hoe er vroeger gebouwd werd ! het was me nooit opgevallen ,maar nu zie je het ! bestuurdeer de foto,s eens en als er bouwvakkers surfen hier dan hebben ze het geheim :wink: :wink: :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » zo jan 08, 2006 2:06 pm

weet iemand van hoelaat tot hoelaat kamiros open is?
misschien dat we dan eens niet voor een gesloten poort staan dit jaar...
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma jan 09, 2006 10:35 am

Het anwoord was elders al gegeven ,maar geef niet hoor Joyce
Kamiros is tot 14.40 open en er wordt getwijfeld of hij ook maandag open is dan zou ik er gewoon niet naar toe gaan!!!

Ik denk ook dat je als je het ANWB boekje heb van Rhodes met de kaart dat daar de openings tijden altijd er bij staat ,zou je even moeten controleren!!!!

Dus lekker er in de ochtend naar toe gaan lijk me dan is het ook nog niet zo warm daar :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di jan 10, 2006 6:20 pm

haha blond....

het ergste is dat ik dat dus gewoon al had gelezen...!!!

maar ja toch bedankt!!!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di jan 10, 2006 6:36 pm

Blond of niet het kan iedereen overkomen hoor! :)
Ik kan me er ook wat van van en dan ben ik bruin dus het heeft niets met je haar kleur te maken !! :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » di jan 10, 2006 6:42 pm

Je kunt ook even kijken in de boeken van de reisorganisaties die bij de accommodaties liggen. Ik zou ook niet op een maandag gaan. Vrijwel alle musea zijn dan dicht. Kamiros is absoluut een bezoekje waard!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie