Lindos

Afbeelding
Gedachtenspinsels en dromen over Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Lindos

Bericht door Ella » ma jan 16, 2006 7:48 pm

Naast Kamiros heeft Rhodes nog een trots LINDOS dit is toch wel een trek pleister voor toeristen!
vele bussen worden hier geleegt en duitse engelse en nederlandse toeristen bewonderen het witte stadje (BIJNAAM)
Lindos is bekent geworden om zijn acropolis,nu nog worden er renovatie,s vericht en dit was al zo toen we in 1998 voor het eerst Lindos zagen!
De klim naar de acroplis is zeker de moeite waard ,je loopt de wir war van straatjes in en de sfeer die daar heerst is gewoon weg geweldig ! niet alleen de winkeltjes maar ook de vloer waar je overheen loopt heeft iets bijzonders!
De figuren die door de zwart en witten steentjes werden gemaakt ,zorgt altijd er voor dat je ogen ook op de grond wordt gericht!

Je kan natuurlijk ook kiezen om met een ezel naar boven toe te gaan maar ach dat vind ik erg sneu ,loop jij eens naar boven toe dan zweet je best ,en denk nu eens aan die arme beesten die minimaal 60 kilo naar boven toe moet slepen!

kijk de één vind het niet erg maar ik vind het wel moeilijk om te zien .
Bovendien de klim naar boven toe is best mooi ,je ziet een hoop en goed je conditie wordt even op de proef gesteld,maar dan vliegen de kilo,s die aangekomen zijn er wel weer af :wink:

Ik heb gehoord dat boven de acropolis 7 beelden heeft gestaan hele grote beelden die natuurlijk te maken hadden met een mythe!
Deze waren op een dag allemaal weg nu ik kan het mij niet voorstellen want wie krijgen deze beelden beneden!

Ook is vanaf de acroplolis een baai te zien waar Apostel Paules aankwam om zending te brengen!

De baai is duidelijk te zien bij de pilaren die ze nu aan renoveren zijn voor de trap die naar beneden gaat!

Ook is bij Lindos een achtervolgings scene gemaakt van "the guns of neverone"!!

Lindos is een auto vrij stadje alleen kleine auto,tjes brengen goederen zover het kan!
naar goed zoeken kun je nog een paar kapiteins huizen vinden deze zijn te herkennen aan de natuurstenen met bijzondere versieringen!

De geschiedenis van het acropolis begint z,on 700 jaar voor Christus de acroplis moest hoog gelegen zijn ,zo konden de mensen voor de godin van Lindos(anthena was haar naam) een tempel bouwen! natuurlijk werd deze niet door haar bewoond maar men geloofde er heilig in dat dit wel kon gebeuren!!!

Zonder een altaar want volgens een tradiditie mocht er geen offers gebracht worden langzaam werd er wat meer bij gebouwd vooral de Romeinen waren hier goed in naast de tempel (de zuilen die er nog staan)
werd er ook een kappel gebouwd natuurlijjk is de Tempel van Athena niet meer in de staat hoe hij was ,wat er nu staat is allemaal in de afgelopen eeuw gemaakt ,en dat vind ik persoonlijk niet zo aantrekkenlijk ,geen oudheid zoals de trap of zoals de scheepsrelief! maar toch heerst er een een bijzondere geschiedenis het verhaal is niet niet te beschrijven omdat de geschiedenis enorm groot is .
In vele boekjes ,reisgidsen is er veel over de Acropolis geschreven.
Natuurlijk is het goed om te weten wat je daar te zien krijgt ,maar naast de oudheden is ook het uitzicht bijzonder mooi!

Lindos is zeker een aanrader voor mensen die er nooit zijn geweest! maar ga niet om 12 uur hier heen want dan is het hier te warm ,neem altijd voldoende water mee en zet een zonnehoed op!
Lindos ligt namenlijk om de warmste gedeelte van Rhodes! en een zonnesteek kan je hier wel krijgen!

Ik hoop dat ik jullie wat info hebt kunnen geven maar als ik wat vergeten ben beschrijf dit dan hier onder ! en hebben jullie foto,s zet ze er dan bij omdat we dan de colhum wat fleuriger kunnen maken ,ik weet zeker dat er mensen zijn die over foto,s beschikken !!!!

Nou dit was m,n bijdrage voor deze week ,en ik zal er over denken wat we de volgende week kunnen beschrijven !

Jullie allemaal ontvangt de vriendelijke groeten uit Wilnis van Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma jan 16, 2006 8:18 pm

Hi Ella,

Prachtig werkstuk weer uit Wilnis :P :P :wink:

Om e.e.a. ook visueel zichtbaar te maken en om natuurlijk ook weer de zon te zien schijnen hierbij de link naar LINDOS

http://www.members.lycos.nl/rhodosfan/f ... alery.html

enne.....ons verslag van de boottocht naar Lindos in 2004 :idea:

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=g ... nd&t=88413

gr, Frans
Afbeelding

Jody
Expert User
Expert User
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 4:56 pm

Bericht door Jody » wo jan 18, 2006 4:00 pm

Idd mooi stuk geschreven Ella :)
Het lijkt ons ook errug mooi!
En we gaan dit zeker bezoeken in de zomer.
Alleen ff een vraagje, ik had ergens gelezen (weet niet meer waar)
dat je persee met een ezel naar boven gaat.
Dit wil ik dus echt niet zielig voor die beesten.. (ik heb zelf benen 8) )

Groetjes Jody

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo jan 18, 2006 5:07 pm

hoi jody,

je hoeft niet perse met de ezel naar boven hoor je kan ook gewoon naar boven lopen...

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo jan 18, 2006 6:23 pm

Zoals ik inderdaad beschreven heb kan je zelf er naar toe klimmen,en dat is veel mooier je loopt dan echt door de straatjes,weet je niet hoe je er komen moet dan vraag je het en ze sturen jou de goede richting op !

Weet je niet hoe je terug moet komen vraag dan naar de Ezels deze staan namenlijk bij de ingang van Lindos!

Ja ik vind het ook zielig sommige ezels zijn oud die horen hun oude dag ergens in een olijf boomgaardje door te brengen maar neeeeeeeeeee!!!
De toeristen zien dat niet en klauteren heerlijk op hun rug ,kijk ik ben niet echt slank moet ik jou zeggen,daarom is het extra leuk als ik toch weer boven gekomen ben en een heerlijker sport kan ik niet bedenken van je sport tussen het Griekse sfeer!!!!! beter kan niet toch :wink:

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo jan 18, 2006 6:42 pm

Die ezelrit kost trouwens 5 euro per enkele reis. Dus ook niet echt voordelig. Bovendien is het makkelijk te lopen. Ik zou niet op hoge hakken gaan.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » za jan 21, 2006 12:09 pm

Of schoenen met van die dunne zooltjes,dan voel je de kiezel stenen zo goed! nee trek lekkere gympen/wandelschoenen aan met profiel want het is een hele klim hoor! maar je hebt wel een voldaan gevoel als je het hebt gedaan!!! Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie