Reis verslagen ZEER gewenst!

Afbeelding
Gedachtenspinsels en dromen over Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Reis verslagen ZEER gewenst!

Bericht door Ella » di jun 05, 2007 4:10 pm

Ja het is weer een tijdje terug dat ik hier wat getikt heb!
en ik moet zeggen ,dat voelt niet goed!
Het lijk wel of m,n gesprekstof helemaal weg is! :cry:
Hoewel Rhodes me vaak bezig houdt lijk me fantasie ver weg te zijn (hopenlijk op Rhodes) :wink:

Dus ik Roep Ieder AAN!! (IEDEREEN DUS!!!!!) om jullie reis verslag te schrijven ,misschien komen er bij mij weer dingen naar boven ,om hier in de column schrijven!

Ik wil af sluiten met een verhaal wat ik laats gelezen had!

Een kleine Griekse jongentje zocht naar een mooie steentje,op het strand lagen ze volop! maar deze waren niet goed genoeg!
Kijk zei vader die is zo mooi,zie je niet de kleurtjes??
Het Jongentje zei "Papa ik zoek een steen die heel anders is ,hij mag er niet op lijken!

Pak eens je duikbril zei moeder misschien ligt er wel één in het water!
Het water was zo helder dat je eigenlijk geen duik bril nodig heb! Ik ga zonder duikbril Mama?? zei het Griekse ventje!

De hele middag was hij druk, maar het steentje wat hij wou hebben was er niet!

Verdrietig liep hij naar huis toe,langs de ruige paden zocht hij nog naar dat ene steentje,en bijna thuis gekomen zag hij het steentje!

Hij pakte het op en hield hem omhoog "kijk Mama ,Kijk Papa dit is hem ,ik ben zo Gelukkig???"
Vader liep naar hem toe,hij bekeek het steentje "Maar jongen deze is ruw grijs en oer lelijk!!"Moeder kwam kijken en zei Jongen wat moet je daar nu mee??

Het jochie zei "kijk Papa ik draai hem om ,en hij is glad ,ik hou hem in de zon en het lijkt van goud , kijk er lang naar en je ziet dat hij mooi is !!"
Vader bekeek het steentje en opeens begreep hij wat z,n jochie bedoelde
Ja jongen je heb de mooiste steen gevonden van onze eiland.
Het jongentje zei ,zo zijn de mensen nu ook soms lijken ze ook zo ruw en hun hart lijkt soms grijs,maar bekijken we de mensen beter dan merk je dat,dat niet zo is de mensen blijken vol liefde te zitten en hun hart is helemaal niet grijs ,maar ze hebben een hart van goud!"

Vader keek met tranen in z,n ogen naar zijn mooiste ventje! en Zei "M,n zoon,ik ben een arme visser,ik heb je weinig te bieden,ons huisje is maar klein ,maar omdat ik z,on wijze zoon heb ben ik rijk ,enorm rijk!!"

Moeder nam het steentje uit de handen van haar zoon, ze zegt dit steentje verdient een mooi plekje ,ze legde hem voor de drempel neer van hun huisje,zo nu kan iedereen hem zien! riep ze! en misschien zien ze net als jou ,een bijzondere boodschap,in dit steentje!

Het Jongentje ging s,avonds naar bed toe en droomde van het steentje,zijn steentje dat nog mooier was dan een regenboog!


Ga ook op zoek naar dat steentje daar op Rhodes!!!


Groeten Van Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Bericht door PeeJie » wo jun 06, 2007 10:46 pm

Mooi verhaal Ella :lol: :thanks:
Voor de 2de keer naar Rhodos van 9 augustus t/m 23 augustus! Heerlijk!

Plaats reactie