Waarom Rhodes!

Afbeelding
Gedachtenspinsels en dromen over Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Waarom Rhodes!

Bericht door Ella » di apr 29, 2008 4:38 pm

Waarom Rhodes??????????????

Dat is een vraag die ik regelmatig mag horen, van mensen die eigenlijk een leuke vakantie bestemming zoeken.
Ze vragen dan aan ons ja welke Griekse eiland eigenlijk, jullie weten direckt natuurlijk wel wat ik zit aan te bevelen! RHODES tja een eiland vol cultuur ,natuur en ga zo maar eens door!

Maar echter Rhodes heeft wel twee wegen dat wel of je vind het geweldig, of je heb het na één keer het gezien en je keert nooit meer terug!
Daarom is het moeilijk om het aan te bevelen aan iemand die nog nooit op Rhodes is geweest! want echter ze krijgen jou gevoelens te horen, maar!!! zijn die gevoelens ook het zelfde bij de des betreffende persoon? belangerijke punt niet waar?

Er is bijvoorbeeld iemand waar ik regelmatig kom, helemaal gek van Egypte het trek me totaal niet ,zeker bij het zien van de foto,s tja onder water is het mooi maar die zandbak? en dan de nare russen ,die alleen maar aan eten denken en jou weg lopen te kijken, nee daar moet ik echter niet aan denken!

Maar wat zijn dan wel de nadelen van Rhodes, kunnen wij deze noemen, of is dat werkenlijk echt onmogenlijk!
Na denken hier over heeft misschien toch wel een beetje zin, al is het om jou heimwee iets te onder drukken, of? kom je bij de wel bekende JA MAAR ! en je vonk laat ter plekke weer over ,je hart klopt weer als voorheen, en Rhodes is niet meer uit je hoofd weg te slaan! HERKENBAAR??? of toch niet.


Wees eens eerlijk! ik heb er wel iets last van, maar er zijn nadelen dat is zeker waar, bijvoorbeeld dat Grieken erg laks zijn , oja is dat zo? waarom zijn ze dan laks?, nou ze leven met de dag komen hun afspraken niet goed na en zijn nooit op tijd!
zeg dit dan niet iets over ons zelf , wij willen al maanden onze agenda vol hebben, afspraak is afspraak en zijn meteen boos als we niet op tijd zijn!
Dus ons Hollandse volkje kan hier echter wel wat van leren! dus nee dit hoort niet bij één van de grootste nadelen!

oke wat dan wel ,na lang denken de wegen zijn soms echt waardeloos gaten hobbels en scheuren kom je vaak tegen!
Tja maar daar is in de loop der jaren wel verandering in gekome n, de natuur werkt ook tegen natuurlijk! door de warmte droog het weg dek uit en als het eens regent (dan heb je ook gelijk een echte wolkbreuk) dan spoelt inderdaad wat asvalt weg? zou je dit ook een nadeel kunnen noemen?
Ik geloof van niet het is onmacht wat ook een beetje gepaart gaat met de boven genoemde laksheid want de grieken zijn niet zo snel bezig om het het te herstellen!

Goed de wilde geiten op de weg? soms hele kuddes en lopen soms echt in de weg, maar dan ben ik er weer om te schrijven jongens dat heeft toch wat? dat maak je vakantie zo bijzonder want je maak dit alleen maar mee in drenthe waar een schaaps herder een kudde naar de heide brengt! dus ik vind het alleen maar prachtig!

Oke de intree geld voor bezienswaardig heden dan! waarom moeten mensen daar aan verdienen, ze moeten trots zijn op hun oudheden en iedereen moet het zien?
Tja misschien is het niet leuk, maar wat moeten de Grieken wel niet denken als ze hier in Nederland een dagje naar de Efteling willen!of naar een dierentuin! is dat dan wel normaal???dan betaal ik liever die 5 euro voor Lindos bijvoorbeeld om te genieten van de sfeer die Rhodes zo mooi maakt en al is het alleen maar voor het uitzicht dus nee ook dit mag je geen nadeel noemen!

Nou de rond slingende troep langs de wegen!!!
Wacht eens even? wie is hier de boos doener? zijn het niet de vakantie gangers die hun lege flesje water in de berm gooien of het lege zakje chips?? reken maar dat de grootste vervuilers van het eiland toch echt wel de toeristen zijn!
Kijk natuurlijk is dit een grote nadeel maar daar kan de bevolking ook niets aan doen TOCH????

Dus eigenlijk is er maar één conclusie Rhodes is Rhodes Grieken zijn Grieken! en daar moet je van houden daarom voor mij Rhodes omdat het toch heel speciaal is!

OF DENKEN JULLIE ER ANDERS OVER!!!!!!!!!!!!

Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Re: Waarom Rhodes!

Bericht door harm » di apr 29, 2008 5:12 pm

hoi Ella

je hebt het weer voortreffelijk omschreven

wat jij omschrijft dat is Griekenland (Rhodes) dat moet je niet willen perfectioneren dat moet je zo laten

dit is waarom wij Rhodos zo heerlijk vinden dit is Griekenland op en top heb ook wel meerdere keren op een afspraak zitten wachten dan krijg je als antwoord

"oooooo helemaal vergeten kwam een vriend tegen en even koffie mee gedronken " haha daar moet je niet boos om worden maar van genieten dat is een levensstijl waar wij nog wat van kunnen leren

heerlijk relaxed leven genieten van de dag zo moet het zijn maar dat zien sommige pas als het te laat is
leef en geniet je kan het maar 1 keer doen

heerlijk om je verhalen weer te lezen Ella

gr. Harm smiles
Laatst gewijzigd door harm op di apr 29, 2008 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Waarom Rhodes!

Bericht door Conny » di apr 29, 2008 5:13 pm

Hoi Ella

Wat een mooi verhaal en klopt als een bus wat je allemaal vertelt
Daarom zullen we ook alttijd naar Rhodos blijven gaan
We zeggen vaak we gaan eens een ander eiland bezoeken , maar komen toch steeds weer op Rhodos uit mrgreen
En als je daar komt kom je weer thuis tenminste zo voelt dat voor mij lol
Dus voor ons blijft het VOOR ALTIJD RHODOS

Groetjes Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Waarom Rhodes!

Bericht door Marleen » di apr 29, 2008 7:53 pm

Hoi, Ella,

Ongelofelijk, waar haal je het vandaan??
Wat een inspiratie, Ella!!
Ik ben het helemaal met je verhaal eens en ik ben nog niet eens zo vaak op Rhodos
geweest!
Wij Nederlanders zijn inderdaad een volk, waarbij alles op tijd gebeurt.
En wij hebben een paar keer per jaar nodig om te ONTHAASTEN,
En mogen we dan alstublief naar een land, waar de normen heel anders zijn?????



IK VIND VAN WEL smiles smiles smiles


Groetjes, Marleen
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Waarom Rhodes!

Bericht door Rhodosfan » wo apr 30, 2008 7:00 am

Goede morgen Ella,

Wederom een prachtige bijdrage in jouw columm razz en wij kunnen het alleen maar dik onderschrijven exclaim

Ook wij ervaren de Griekse levenswijze als zeer rustgevend en weldadig. Het is inderdaad ook heel moeilijk uit te leggen aan anderen, dus mijn vakantieadvies aan dezulken is altijd: Ga en ervaar Rhodos en je maakt vrienden voor het leven. razz

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Waarom Rhodes!

Bericht door rhodosliefhebber » ma mei 05, 2008 7:19 am

Hoi Ella,

Rhodos voelt gewoon voor ons als thuiskomen. Al die lieve mensen, dan neem je de eventuele tekortkomingen gewoon voor lief. Het afval langs de kant van de weg vind ik ook zo jammer. Het is echter niet alleen van de toerist, want je kunt er je hele huisraad bij elkaar scharrelen, als je dat zou willen. Mensen die na twee weken zeggen dat ze alles gezien hebben, kan ik gewoon niet geloven. Misschien hebben ze de bekende bezienswaardigheden gezien, maar ik zie na 22 jaar Rhodos nog iedere keer nieuwe dingen, dan kun je volgens mij in twee weken niet alles gezien hebben.
Het is zo leuk om overal zo welkom geheten te worden en dan te merken dat mensen het ook écht menen. Ze zijn blij om je weer te zien. Het geeft mij altijd een heerlijk gevoel.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
djdakman
Expert User
Expert User
Berichten: 54
Lid geworden op: wo nov 24, 2004 9:42 pm

Re: Waarom Rhodes!

Bericht door djdakman » ma mei 05, 2008 6:03 pm

Dat welkom heten is inderdaad heel echt en gemeend van de griekse vrienden , obers etc............
Elk jaar is dat een heel mooi en emotioneel moment , ze missen ons en wij hun en dat is 100% waar , alleen daarom al zouden wij naar rhodos gaan omdat wij hun niet kunnen missen en zij ons ook niet rolleyes
En ook wij zien nog elk jaar andere en nieuwe dingen , nee op Rhodos ben je in 14 dgn niet klaar , nog niet in 14 jaar mrgreen

Yassou André en Leida

Plaats reactie