De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Afbeelding
Gedachtenspinsels en dromen over Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door Ella » di jun 30, 2009 9:30 am

Voor ons zit de vakantie al weer enkele weken erop.
Nee geen Rhodes maar Drenthe, en ja ik kan jullie vertellen dat ik ook daar een klik heb gevoeld.
In die zin ik kan zeggen dat ik ongelovenlijk verbaast was hoe mooi ook Nederland kan zijn!
Soms viel het me op dat ik dingen zat te vergelijken tussen Exloo en Rhodes!
Nu weet ik wel , dat klinkt erg raar maar toch!

Schapen!!
nou die liepen daar vaak zomaar door het dorp heen, de herder liep er met z,n honden bij, zo ineens waren ze daar!
Dit deed me denken aan de wilde geiten op Rhodes!

Heide brand!
Ja daar waren we getuigen van een groot gedeelte van een uniek stukje Exloo, stond helaas in lichte laaien, en jammer genoeg komt dit ook op Rhodes voor!

Rust!
ook in Exloo leven de mensen zonder stress, wij stonden er versteld van ze leven daar echt zo van vandaag is vandaag en morgen zien we het wel!

Natuur!
Nou hier kon je ook volop genieten van de natuur, en van de schitterende panorama,s wat leide tot hele mooie foto,s!

Cultuur!
Dat is volop in Drenthe aanwezig denk bijvoorbeeld aan de hunnebed bouwers plag hutten en leef gewoontes van vroeger de tijd van Bartje bijvoorbeeld.
Nee de poorten van Rhodes stad kunnen er niet tegen tippen net zoals Kamiros of lindos, maar toch we vonden het leuk om gezien te hebben!

Gastvrijheid
Nou dat zijn ze zeker allemaal even hartelijk en de Drenthenaren zijn even trots op hun provintie net als de bewoners van Rhodes trots zijn op hun Eiland!

Zo zie je maar met veel fantasie waan je toch weer even op Rhodes al heb ik daar wel Drenthe voor moeten gebruiken!


Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door rhodosliefhebber » di jun 30, 2009 10:28 am

Hoi Ella,

Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie hebben gehad in Drente. Ik had eerst je andere topic gelezen en nu pas deze. Je hebt gelijk: Nederland is ook heel mooi en mensen van buiten de randstad zijn misschien relaxter dan erbinnen. Het grote probleem met op vakantie gaan in Nederland is vaak het weer en dat is nou zo jammer.
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen nu in Nederland blijven met het mooie weer van nu.
Wij gaan aanstaande zaterdag naar het vaste land van Griekenland (Epirus) en geloof het of niet: er wordt regen voorspeld. Daar hadden we met het uitzoeken even geen rekening mee gehouden. Nooit gedacht dat het om deze tijd nog zou regenen in Griekenland. We zullen hopelijk wel zonder regenlaarzen kunnen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door Ella » di jun 30, 2009 1:44 pm

Één troost Annelies? hier gaat het zaterdag ook regenen, en wie weet is het maar een klein wolk breukje ofzo!! x9 x9 x9
Gr Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door rhodosliefhebber » di jun 30, 2009 2:35 pm

Hoi Ella,

Ik hoop dat het één wolkbreukje is, maar het weer is daar helemaal niet stabiel en dat hadden we ons helemaal niet gerealiseerd. We waren er gewoon van uitgegaan dat Griekenland zonnig en warm is om deze tijd van het jaar. En droog. Gelukkig is de temperatuur wel goed, zo 28, 29 graden en meer hoeft ook niet. Vorig jaar hadden we in Athene 42 graden en dan heb je echt niet veel zin om iets te bekijken.

Groetjes vanuit een zonnig en warm Hoofddorp.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door Rhodosfan » do jul 02, 2009 10:51 am

Hallo Annelies,

Alvast een hele fijne vakantie gewenst en niets is zo veranderlijk als het weer smiles

zie ; http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... rwachting/

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door rhodosliefhebber » do jul 02, 2009 12:30 pm

Hoi Frans,

Dank je wel. We wachten wel af hoe het zal zijn. Een buitje op zijn tijd is ook niet verkeerd (als het dan maar 's nachts is).

Ik hoop dat we onze vakantie af kunnen maken (en beginnen), want mijn vader zit nogal in de lappenmand. Ik ga eigenlijk met zeer gemengde gevoelens weg. Ik bleef het liefst hier, maar daar is op dit moment nog geen reden voor. Ik hoop dus, dat hij de komende twee weken braaf zijn best blijft doen en dat we hem na die twee weken gewoon weer in de armen kunnen sluiten.
Het echte vakantiegevoel ontbreekt bij ons op dit moment echter.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door Conny » vr jul 03, 2009 3:02 pm

Hoi Annelies

Prettige vakantie

En de regen ja die is de laatste paar dagen (weken)aan het spoken in sommige delen van Griekenland
Ook wordt er nu voor het weekend op meer plaatsen regen voorspeld , maar dat zal niet zolang duren daar

veel plezier

Groetjes Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: De overheen komsten met Rhodes of Drenthe.

Bericht door Lionne » vr jul 03, 2009 9:32 pm

Hoi Annelies, smile
Fijne vakantie gewenst en je moet maar denken "na regen komt zonneschijn" en die zul je zeker gaan zien, daar ben ik van overtuigd.qa5
groetjes Lionne lols
Afbeelding

Plaats reactie