huren van een auto of scooter

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Leo&Thea

huren van een auto of scooter

Bericht door Leo&Thea » zo jan 09, 2005 10:42 am

Hallo Frans,
Moet ook errug wennen aan de systematiek van dit forum, maar bij deze een poging.
Wij hadden eerder al eens mailcontact over Rhodos. Wij de eeuwige Spanje-campeerders zijn door jou en Riet maar ook door alle andere enthousiastelingen geraakt door de positieve ervaringen op Rhodos.

Dit jaar gaan de kinderen niet meer met ons mee en we hebben ons dus laten verleiden om dit jaar naar Rhodos te gaan. Toevallig vieren we daar op 1 juni ook onze 26e trouwdag.

Nu heb ik een vraag:
Hoe is het gesteld met openbaar vervoer op het eiland.
Heb je voor ons een goed adres op Rhodos om een auto te huren of is het beter dat in Nederland al te regelen ? Is het te doen om met scooters het eiland rond te toeren ?

Zie je reactie of eventueel ook van andere forumleden graag tegemoet.

Leo en Thea

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: huren van een auto of scooter

Bericht door Rhodosfan » zo jan 09, 2005 12:24 pm

Hallo Leo en Thea,

Welkom in ons forum en zo te zien is het je toch al aardig gelukt om een bericht te plaatsen. :wink: :wink: Zo als je ziet heb ik wel jullie bericht in een andere, meer geschikte rubriek geplaatst. :!:

Net als wij, zullen jullie dus ook Rhodos op de trouwdag(voor ons was het onze 25e trouwdag) beleven en ervaren. Kan alleen maar zeggen, proficiat met jullie keus voor Rhodos.

Wat betreft het openbaar vervoer, dit is goed tot zeer goed te noemen. Zowel bus als taxi komen bijna overal en in vergelijking met nederland tegen vooroorlogse prijzen. :P :P

Auto- en scooterverhuurbedrijven zijn er legio. Let wel: voor een scooter tot 49 cc heb je altijd een bromfietscertificaat nodig (ook al heb je een nederlands rijbewijs en is er ook een helmplicht!! (ook al zie je er bijna niemand mee rijden) Voor scooters vanaf 50 cc is een motorrijbewijs nodig. Als je het hele eiland wil verkennen zou ik een huurauto aan bevelen. Wil je alleen in de directe omgeving rondtoeren is een scooter voldoende.

Vertel eens waar jullie naar toe gaan (welke plaats en hotel) dan zal ik eens gaan kijken waar de verhuurbedrijven te vinden zijn.

Alvast veel voorvreugde op jullie "huwelijks-vakantie" :lol: :lol: :lol:

gr, Frans en Riekie
Afbeelding

bpc.ebbers@quicknet.nl

Brommercertificaat

Bericht door bpc.ebbers@quicknet.nl » zo jan 16, 2005 11:10 am

Hallo,

Loop zelf rond met serieuze plannen om Rhodos dit jaar te gaan bezoeken, maar weet niet zo goed hoe ik aan dat brommercertificaat kan komen. Is het gewoon het nederlandse brommercertificaat of is het een apart document dat ik moet aanvragen?

Bart Ebbers

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Brommercertificaat

Bericht door Rhodosfan » zo jan 16, 2005 11:34 am

bpc.ebbers@quicknet.nl schreef:Hallo,

Loop zelf rond met serieuze plannen om Rhodos dit jaar te gaan bezoeken, maar weet niet zo goed hoe ik aan dat brommercertificaat kan komen. Is het gewoon het nederlandse brommercertificaat of is het een apart document dat ik moet aanvragen?

Bart Ebbers


Hallo Bart,

Welkom in ons forum :P :P

Wat betreft het bromfietscertificaat: Gewoon een nederlands bromfietscertificaat. Heb je dit niet, maar wel een nederlands rijbewijs, dan kun je dit gewoon aanvragen. (je hoeft dan geen examen af te leggen)

Veel succes,

Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di mar 01, 2005 6:36 pm

hoi hoi,

nog even een reactie over het brom fietscertificaat... ook al heb jee rijbewijsje moet toch altijd een certificaat aanvragen want een rijbewijs nemen ze niet aan als je een scooter wil huren...
al hadden wij afgelopen vakantie heel erg geluk dat we bij een belgische verhuurder terecht kwamen die het wel aanvaarde... maar 5 eerder pogingen bij grieken waren mislukt...

groetjes joyce

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do mar 10, 2005 5:57 pm

Ook is een certificaat echt nodig als je een boete krijgt ,ons een keer over komen groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr mar 11, 2005 8:59 pm

dat is echt minder.... wij hebben vorig jaar ook een keer zonder helm gereden omdat we het zo warm hadden... maar we zaten niet echt fijn op die scooter hoor... telkens om kijken of we gaan politie zagen enzo..

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » za mar 12, 2005 8:26 am

Let vooral op in Faliraki,dit hebben wij gemerkt vorige jaar hier heb je een grote weg wat éénrichtings verkeer is,maar goed de Grieken helpen mekaar en de toeristen pakken ze,volgends mij zit hier ook een politiebureau.maar één ding is wel zeker in nederland mag je veel minder .
Gelukkig heb je van die helmpjes waar je je niet in opgesloten voelt maar wees altijd voorzichtig want de Grieken rijden heel erg roekeloos en zo nu en dan schrik je welleens ,dan staat er één enorm achter je te toeteren.
Het voordeel van een scooter is toch wel dat je veel meer ziet ,je kan ook de verlaten weggentjes in het is een stuk goedkoper en je ben heel vrij.
Dus ondanks die boete van 5 jaar geleden ,gaan we ook dit jaar weer een scooter huren.
En!!!! nog één tip als je een boete krijgt probeer dan deze eerst bij het verhuursbedrijf te betalen dat scheelt een hoop stress en een vakantiedag.
Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

veronica
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 9:41 pm

Bericht door veronica » za apr 02, 2005 1:53 pm

hoi,
wij gaan in de eerste week van oktober weer naar rhodos, we zouden deze keer graag een auto huren, we zitten in het centrum van rhodos stad in hotel mediteranean, bij wie zouden we het beste een auto kunnen huren en nog betaalbaar ook, we zijn tot nu toe steeds met de bus gegaan erg leuk overigens. tevens zouden we graag naar marmaris gaan voor een dag, met welke boot is dat het voordeligste, het stuit ons ieder jaar tegen om zoveel tax te moeten betalen voor een dagje turkije maar andere toeristen hebben ons verteld dat zo'n dagje meer weg heeft van een verkoop praatje, je zou niet direkt in marmaris afgezet worden, maar "verderop"zodat je met een bus langs allemaal juwelen winkeltjes geloodst word eer je vrij kunt rondlopen, wie kan ons hierin adviseren.
Rhodos stad is het einde :lol:
je krijgt het gevoel van een beetje thuiskomen :lol:

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za apr 02, 2005 4:03 pm

veronica schreef:hoi,
wij gaan in de eerste week van oktober weer naar rhodos, we zouden deze keer graag een auto huren, we zitten in het centrum van rhodos stad in hotel mediteranean, bij wie zouden we het beste een auto kunnen huren en nog betaalbaar ook, we zijn tot nu toe steeds met de bus gegaan erg leuk overigens. tevens zouden we graag naar marmaris gaan voor een dag, met welke boot is dat het voordeligste, het stuit ons ieder jaar tegen om zoveel tax te moeten betalen voor een dagje turkije maar andere toeristen hebben ons verteld dat zo'n dagje meer weg heeft van een verkoop praatje, je zou niet direkt in marmaris afgezet worden, maar "verderop"zodat je met een bus langs allemaal juwelen winkeltjes geloodst word eer je vrij kunt rondlopen, wie kan ons hierin adviseren.
Rhodos stad is het einde :lol:
je krijgt het gevoel van een beetje thuiskomen :lol:


Hallo Veronica,

Nogmaals, welkom in ons Forum. :P :P

Leuk om wederom zo'n "Rhodosstadfans" te ontmoeten. 8) Wij gaan zelf de laatste week van september en de eerste week van oktober voor de 7e keer naar Rhodosstad. Jullie hotel is slechts een paar honderd meter verwijderd van ons hotel (Esperia) In de onmiddelijke nabijheid van Esperia liggen enkele autoverhuurders. o.a. HolidayCars. Zelf hebben wij geen ervaringen hiermee omdat wij altijd kiezen voor openbaar vervoer. Ik zou zeggen, bezoek enkele bedrijven en in oktober (naseizoen) kun je best over de prijs onderhandelen. :idea:
De boten naar Marmeris vertrekken iedere dag en je moet toch rekenen op zo'n 50 a 60 euro p.p. Bij terugkomst op Rhodos moet je via het douane kantoor en wordt voor vooral voor leren kleding en tassen een vast bedrag per stuk invoerbelasting gevraagd. Ook heb je kans dat zowel op de heenreis als terugreis veel tijd verloren gaat aan deze controles. Als jullie willen gaan, boek zelf de reis aan de haven :!: :!: (is stukken goedkoper als via de touroperators)

P.S. Heb eens iemand horen zeggen: "Het mooiste van deze trip was de boot terug naar Rhodos" :wink: :wink:

Groetjes, Frans.
Afbeelding

veronica
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 9:41 pm

Bericht door veronica » za apr 02, 2005 7:30 pm

hoi,

bedankt voor het snelle antwoord, wij zijn ook altijd met het openbaar vervoer gegaan, wat ons uitstekend is bevallen, maar zoals ik schreef dit jaar met z'n drieen, en dan wordt het al een stuk interessanter om een paar dagen een auto te huren en op plekken te gaan waar je niet met het opebaar vervoer komt. (met z'n drie drukt het ook de kosten van het huren :wink: ) We weten dat om de hoek van het hotel een verhuurbedrijf zit, maar het is altijd prettig te horen of iemand goede ervaring heeft met een verhuurbedrijf wat zij hebben gehad.
Zo te horen zit marmaris er weer niet in :lol: .
Misschien weer een keer naar Kos was erg leuk, Symi pakken we ieder jaar ook een dagje mee :lol:, maar we nemen wel steeds de "fast"boot,
het is inderdaad stukken voordeliger om zelf tickets te kopen aan de mandraki haven.
Leuk misschien zien we elkaar in Rhodos, wij vertrekken vanuit Brussel, er waren in januari al geen stoelen meer ter beschikking vanaf Beek :cry:
heerlijk het duurt me eigenlijk te lang, gewoon die sfeer van de oude stad.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za apr 02, 2005 7:41 pm

heerlijk het duurt me eigenlijk te lang, gewoon die sfeer van de oude stad.


Kan je alleen maar gelijk geven. Wat betreft de oude stad. Ik denk dat we in al die jaren al zo'n 300 km. door de oude stad geslenterd hebben en nog steeds ontdekken we weer nieuwe plekjes. :P
Inderdaad, het heeft wat.

Overigens, vorig jaar zijn we voor de eerste keer met de boot naar Lindos geweest.....geweldig. 8) 8) Dit jaar willen we dit weer doen maar dan zonder bezoek aan de akropolis maar alleen Lindos zelf ontdekken.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » vr jun 03, 2005 11:13 am

Een auto huren is de ideale manier om het eiland te verkennen, het is te groot om met een scooter te doen en wel zo veilig.

Heb net op budget gekeken naar de kosten en hij is zeer duur vergeleken met de lokale verhuurders.
Wat wij altijd doen is een stuk of 6 á 7 huurbedrijven afgaan (er zitten er soms meerdere in 1 straat) en de kosten opvragen van de auto welke je wilt huren, probeer met die gegevens de prijzen omlaag te krijgen en probeer nog wat af te dingen als het lukt. (zeker buiten het hoogseizoen)

Let wel op: Wielen en bodemplaat zijn nooit meeverzekerd! als je deze ook wilt afdekken kan je het beste bij je host(ess) een auto huren, deze beiden een echte volledige garantie, maar daar is de prijs ook naar!

Een Punto of een Atos etc. zijn voldoende om de bekende sites te bezoeken op het eiland (Lindos, kamiros, vlinders etc.), maar veel leuker is om een Vitara of soortgelijk te huren en lekker de vergeten paadjes te ontdekken, je zal versteld staan over wat je dan allemaal tegenkomt aan verscholen huisjes etc. en natuurschoon.

Als je in Rhodos stad zit kan ik je Rodorent aanbevelen, deze heeft al een paar keer een hele goede prijs kunnen maken voor een auto. ze zitten vlakbij de rotonde bij het Blue Sky hotel, loop dan de straat in tussen het Shell station en Blue Sky na zo'n 200 meter is het aan de linkerkant van de straat. De eigenaresse is te herkennen aan superlang ultrablond haar en een grote zonnebril, bij haar kan je goed onderhandelen.

kijk ook eens op:
http://escapeanddrive.com/Other%20company's.htm

Suc6 en veel plezeir op Rhodos!

Groetjes,
Reinier

Ook sinds 1999 in love
Rhodos..... What else.

Amanda
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: do apr 13, 2006 12:02 am

Bericht door Amanda » ma jun 12, 2006 10:58 pm

Rhodosfan schreef:
veronica schreef:hoi,
wij gaan in de eerste week van oktober weer naar rhodos, we zouden deze keer graag een auto huren, we zitten in het centrum van rhodos stad in hotel mediteranean, bij wie zouden we het beste een auto kunnen huren en nog betaalbaar ook, we zijn tot nu toe steeds met de bus gegaan erg leuk overigens. tevens zouden we graag naar marmaris gaan voor een dag, met welke boot is dat het voordeligste, het stuit ons ieder jaar tegen om zoveel tax te moeten betalen voor een dagje turkije maar andere toeristen hebben ons verteld dat zo'n dagje meer weg heeft van een verkoop praatje, je zou niet direkt in marmaris afgezet worden, maar "verderop"zodat je met een bus langs allemaal juwelen winkeltjes geloodst word eer je vrij kunt rondlopen, wie kan ons hierin adviseren.
Rhodos stad is het einde :lol:
je krijgt het gevoel van een beetje thuiskomen :lol:


Hallo Veronica,

Nogmaals, welkom in ons Forum. :P :P

Leuk om wederom zo'n "Rhodosstadfans" te ontmoeten. 8) Wij gaan zelf de laatste week van september en de eerste week van oktober voor de 7e keer naar Rhodosstad. Jullie hotel is slechts een paar honderd meter verwijderd van ons hotel (Esperia) In de onmiddelijke nabijheid van Esperia liggen enkele autoverhuurders. o.a. HolidayCars. Zelf hebben wij geen ervaringen hiermee omdat wij altijd kiezen voor openbaar vervoer. Ik zou zeggen, bezoek enkele bedrijven en in oktober (naseizoen) kun je best over de prijs onderhandelen. :idea:
De boten naar Marmeris vertrekken iedere dag en je moet toch rekenen op zo'n 50 a 60 euro p.p. Bij terugkomst op Rhodos moet je via het douane kantoor en wordt voor vooral voor leren kleding en tassen een vast bedrag per stuk invoerbelasting gevraagd. Ook heb je kans dat zowel op de heenreis als terugreis veel tijd verloren gaat aan deze controles. Als jullie willen gaan, boek zelf de reis aan de haven :!: :!: (is stukken goedkoper als via de touroperators)

P.S. Heb eens iemand horen zeggen: "Het mooiste van deze trip was de boot terug naar Rhodos" :wink: :wink:

Groetjes, Frans.


Daar gaan we juist voor hahaha
Weet je ook misschien hoeveel dat bedrag is ongeveer? :roll:

[Update: Al gevonden ]

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » ma jun 12, 2006 11:10 pm

hoi Amanda

Frans en Rieki zweven op dit moment in de zevende hemel

ze zitten nl op Rhodos dus zal hij niet zo snel antwoorden

gr.Harm :wink:
Afbeelding

Just Nikki
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: do feb 09, 2006 11:06 am

Bericht door Just Nikki » wo jun 14, 2006 7:12 pm

Ik heb ook samen met mijn vriend een scooter gehuurd, via het hotel..
Mijn vriend had zijn rijbewijs bij zich en ik helemaal niets.. maar ook ik mocht rijden.. Er werd wel gevraagd of ik ervaring had met een scooter en of ik een geldig rijbewijs had..

Dus misschien hebben we dan wel geluk gehad dat we niet aan gehouden zijn.. maar werd niet moeilijk over gedaan bij het huren van de scooter..

Melis
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 2:10 pm

Bericht door Melis » vr mar 30, 2007 2:14 pm

Hallo

Mijn naam is Melissa en ik kom uit België. Ik ga in juli naar Rhodos en zou graag willen weten of je met een Belgisch autorijbewijs een scooter mag huren op Rhodos. Ik zou niet graag een boete krijgen.

Groeten

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Bericht door PeeJie » vr mar 30, 2007 4:37 pm

Melis schreef:Hallo

Mijn naam is Melissa en ik kom uit België. Ik ga in juli naar Rhodos en zou graag willen weten of je met een Belgisch autorijbewijs een scooter mag huren op Rhodos. Ik zou niet graag een boete krijgen.

Groeten


Hey!

Mail even naar montiadi@otenet.gr, zei (Herma) kan je verder in het nederlands verder helpen, zelf weet ik het ook niet hoe is het in Belgie zelf geregeld met scooters en brommers?
Voor de 2de keer naar Rhodos van 9 augustus t/m 23 augustus! Heerlijk!

Melis
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 2:10 pm

scooter huren

Bericht door Melis » za mar 31, 2007 11:30 am

Hallo,

In België is het zo dat je enkel met een autorijbewijs ook met scooters mag rijden.

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Re: scooter huren

Bericht door PeeJie » ma apr 02, 2007 6:39 pm

Melis schreef:Hallo,

In België is het zo dat je enkel met een autorijbewijs ook met scooters mag rijden.


Dus jullie hebben geen "scootercertificaat" ofzoiets net als in Nederland, dat je ook een apart rijbewijs heb voor alleen scooters? Hier in Nederland mag je namelijk met autorijbewijs ook op scooters rijden, maar in Griekenland willen ze daar wel eens moeilijk over doen.
Voor de 2de keer naar Rhodos van 9 augustus t/m 23 augustus! Heerlijk!

Marauly
Professionele User
Professionele User
Berichten: 26
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 11:08 pm

Huren

Bericht door Marauly » zo apr 08, 2007 3:44 pm

Hallo,,

Ik ben nu nog 15, bijna 16.
Dus ik ga mijn bromcertificaat binnenkort doen.
Alleen als ik hem haal en ik heb hem, moet ik hem dan minimaal 1 jaar hebben om op Rhodos een scooter te mogen huren?
Of mag je dan daar meteen een scooter huren?
Oke en dan nog 1 vraag.. :P
Hoeveel geld gaat het ong. kosten als je 1 week een scooter huurt?

Groetjes Marauly! :)

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » ma apr 09, 2007 10:43 am

hoi hoi,

wij hadden vorig jaar scooters gehuurd voor 3 dagen en volgens mij koste dat iets van 90 euro..
kan me vergissen hoor maar volgens mij was het zoiets...

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Marauly
Professionele User
Professionele User
Berichten: 26
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 11:08 pm

Bericht door Marauly » di apr 10, 2007 1:58 pm

Oke is goed. :)

In ieder geval bedankt voor je reactie! :D

Plaats reactie