muggen

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
magrit
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 12, 2005 4:47 pm

muggen

Bericht door magrit » di jun 07, 2005 7:14 pm

Gelezen,veel muggen in Rhodos,voorzie je van antimuggenapparaat!! :evil:
Waar of niet waar?? :?

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di jun 07, 2005 7:22 pm

:D nou wij zijn er 11 keer geweest nu en geen mug gezien :shock:
misschien dat ze Continental mijden?
maar zien wel veel mensen lopen vol met bulten :cry:
ff afkloppen maar wij hebben dat nog niet meegemaakt

groet

Harm

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: muggen

Bericht door Rhodosfan » di jun 07, 2005 7:40 pm

magrit schreef:Gelezen,veel muggen in Rhodos,voorzie je van antimuggenapparaat!! :evil:
Waar of niet waar?? :?

AfbeeldingAfbeelding


Hoi Magrit,

Moet Harm gelijk geven. :D Hier in Nederland moeten ze mij ook altijd hebben. In Rhodos nog nooit last gehad. Inderdaad zie je aldaar toch nog genoeg vakantiegangers met de nodige "bulten" :cry: :cry:

Neem voor alle zekerheid was antimugspul mee.........je weet het maar nooit.... zodat jullie tenminste gerust kunnen....Afbeelding

gr, Frans :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di jun 07, 2005 8:54 pm

nou dan ben ik degene die even met een heel ander verhaal komt over de muggen...
jaja er moet ook altijd een spelbreker zijn he :wink:

ik ben dus 3x in rhodos geweest.... en 3x helemaal lek geprikt...
ik heb ze 1x geteld.... het waren er zon 70...

dus ja bij mij waren er wel degelijk muggen!

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di jun 07, 2005 9:00 pm

ik ben dus 3x in rhodos geweest.... en 3x helemaal lek geprikt...
ik heb ze 1x geteld.... het waren er zon 70...


Hoi Joyce........dus dat was jij die Harm en ik gezien hebben met al die bulten.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

gr, Frans :wink: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di jun 07, 2005 9:01 pm

:( ja das wel ff minder

blij dat ze in Rhodos stad dan niet komen :D
hou ze maar in dat dorpje haha

geintjuh Joyce :D :D :D

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di jun 07, 2005 9:07 pm

:oops: je bent wel scherp Frans haha

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di jun 07, 2005 9:13 pm

harm schreef::( ja das wel ff minder

blij dat ze in Rhodos stad dan niet komen :D
hou ze maar in dat dorpje haha

geintjuh Joyce :D :D :D


Hi Harm,

Dat is de reden dat wij voor Rhodosstad kiezen. :lol: :lol: Maar even zonder gekheid....Ik weet een ding: muggen houden niet van de wind en derhalve zit je aan de westkust ideaal :roll: :roll: :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di jun 07, 2005 9:18 pm

of ze niet van de wind houden weet ik niet wel weet ik dat ze niet van tocht houden of dat wat anders is :?: zeg het maar

:o

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di jun 07, 2005 9:21 pm

harm schreef:of ze niet van de wind houden weet ik niet wel weet ik dat ze niet van tocht houden of dat wat anders is :?: zeg het maar

:o


Tocht is toch.......wind erin / wind eruit toch.............Afbeelding

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di jun 07, 2005 9:27 pm

:D :D :D jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :roll:

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di jun 07, 2005 9:31 pm

hmmm dan zit ik toch verkeerd daar in trianda dan... hahah

of ik smaak gewoon lekker.. haha
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di jun 07, 2005 9:33 pm

:D daar blijven dan :D als ze jouw lekker vinden blijven ze ook daar

:shock: als ze mij prikken dan hoor je bzzzzz hips bzzzzzz :D

dan is het een alcomug :D :D :D

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » wo jun 08, 2005 9:09 am

vorige maand in rhodos stad geweest (app. sunny) direct aan het strand en de boulevard, er stond een flinke wind (zeker 's avonds) maar ben in een week tijd aardig gestoken, pas de laatste 2 dagen een anti-mug gebruikt!!!!

er zijn in de toeristenwinkels aardig wat middeltjes te koop met anti-mug en die werken erg goed, ik kan Katol aanraden!

je kan muggenspul uit nederland meenemen (vapona ofzo), maar in de anti-mug middels daar zit nog voldoende deet in dus dat werkt een stuk effectiever!
Rhodos..... What else.

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » wo jun 08, 2005 9:38 am

harm schreef::D daar blijven dan :D als ze jouw lekker vinden blijven ze ook daar

:shock: als ze mij prikken dan hoor je bzzzzz hips bzzzzzz :D

dan is het een alcomug :D :D :D



die kon meteen naar de Betty Ford kliniek doorvliegen :D
Rhodos..... What else.

Leo&Thea

Muggen

Bericht door Leo&Thea » vr jun 10, 2005 3:38 pm

Gisteren teruggekeerd in Nederland, Hotel Esperia Rhodosstad. Prima hotel, ligging perfect, ontbijt grandioos.

En nu de muggen: Mijn dochter en echtgenote zijn werkelijk lekgeprikt door vrij agressieve muggen. Ze veroorzaken enorm grote bulten en onderhuidse irritaties. Degenen die ik tijdens de jacht heb kunnen raken lieten flinke bloedvlekken achter op de muur.

Ik heb s'nachts zelfs de deuren aan de onderkant met handdoeken gebaricadeerd om ze buiten onze hotelkamer te houden. Na een goede nachtrust werden we alsnog tijdens het ontbijt in het restaurant gestoken. De lokale Apotheek is erop berekend, maar Antimuggen-materiaal meenemen kan zeker geen kwaad.

Het maakt niets uit of je in oost of west Rhodos zit, wind of geen wind. t'zal de tijd van het jaar wel zijn.
Muggen zoeken overigens zoet bloed en als ze dat vinden, ben je gewoon een lekkere prooi.

Groet,
Leo en Thea

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr jun 10, 2005 4:13 pm

Hallo Leo & Thea,

Welkom weer terug in Nederland en in ons forum. Hardstikke leuk dat hotel Esperia jullie goed bevallen heeft. :P Ja en die muggen....... voor ons, die al 3 maal in Esperia zijn geweest, was het wel even schrikken. Ik hoop echt dat het aan het jaargetijde ligt, want wij hebben aldaar geen mug kunnen ontdekken. (maar misschien hebben wij geen zoet bloed :wink: :wink: )

gr, Frans
Afbeelding

Maridaki

Re: muggen

Bericht door Maridaki » za jun 11, 2005 12:10 pm

magrit schreef:Gelezen,veel muggen in Rhodos,voorzie je van antimuggenapparaat!! :evil:
Waar of niet waar?? :?



Absoluut WAAR! In ons appartementencomplex (afgelopen 3 weken) nauwelijks last van muggen, maar 's nachts toch maar ff zo'n antimuggenapparaat in het stopcontact gehad. Konden we gewoon met open deuren slapen. Maar tijdens het diner in de tuin (met veel begroeïng!) van een taverne (Sandy Beach in Trianda) naar binnen gevlucht, want we werden helemaal lek :evil: gestoken en we hadden ons van te voren toch goed ingesmeerd met anti-mugmuck :( ! Bij andere eettentjes weer geen last gehad: muggen zijn dus 'n heel lokaal probleem!

gr.

Maridaki

Marije
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 11:39 pm

Bericht door Marije » za jul 08, 2006 9:42 am

Ik neem dan toch maar wat spul mee vanuit Nederland. Beter goed voorbereid toch ;)

Maar Trianda ligt toch aan de westkust en daar is toch wel wind? Omdat iemand schreef dat muggen niet van wind houden, hoop dat ik dat ze daar een beetje wegblijven ;) En anders maar goed smeren met muggenspul enzo.
Wij gaan van 13-23 juli naar Trianda, Rhodos

Gebruikersavatar
dieske87
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 8:01 pm

Bericht door dieske87 » za jul 08, 2006 1:30 pm

ik denk dat harm gelijk heeft en de muggen inderdaad continental mijden :wink: Ik ben er vorig jaar begin augustus voor 2 weken naar rhodos app continental geweest en heb geen mug gezien (wel kakkerlakken of van die dikke grote kevers jakkie) Ik ga dit jaar in augustus weer terug en hoop weer geen last te hebben van de muggen. Je ziet inderdaad genoeg mensen lopen in rhodos-stad met de nodige bulten

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » zo jul 09, 2006 10:12 am

Het ligt dan zeker aan Trianta want ook wij hebben behoorlijk last van de muggen gehad!

Leuk als je heerlijk ligt te slapen en je man doet het ligt aan om op muggen jacht te gaan :roll:

De muggen op Rhodes zijn heel klein en prikken graag :? maar goed je kan genoeg stekkertjes kopen met spul en dan kan het wel mee vallen!

De stekkers helpen ook tegen kakkerlakken!
dit hebben wij gemerkt in 2004 ,we zaten in een complex wat niet al te best was (ondanks dat toch een onwijze gave vakantie gehad) nou daar liepen behoorlijk veel kakkerlakken iedereen klaagde erover!

en wij die net naast de vuilnisbak een appartement had hebben geen KAKKERLAK gezien in huis!! we hadden van dag één tot dag 14 z,on stekkertje en ik ben er van overtuigd dat het echt daar door kwam!

Dus neem die stekkers gewoon mee ze nemen weing ruimte in en het is beter MEE VERLEGEN DAN OM VERLEGEN!!!!!


Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » zo jul 09, 2006 11:42 am

Wij hebben er in Trianda de laatste jaren eigenlijk nooit last van gehad. Het zal wel van het seizoen afhangen, maar in mei en oktober nooit last.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Marije
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 11:39 pm

Bericht door Marije » zo jul 09, 2006 3:09 pm

Ella schreef:Het ligt dan zeker aan Trianta want ook wij hebben behoorlijk last van de muggen gehad! De muggen op Rhodes zijn heel klein en prikken graag :? maar goed je kan genoeg stekkertjes kopen met spul en dan kan het wel mee vallen!


Die stekkers hebben we ook op Corfu gebruikt. Werkte eerst niet (toen bleek dat we er een hadden die kapot was), maar toen we een nieuwe kregen hielp het goed. Ik koop daar dus mooi zo'n stekkerding en neem uit NL mijn eigen spulletjes mooi mee.

Nog maar 4 dagen en dan gaan we al :lol:
Wij gaan van 13-23 juli naar Trianda, Rhodos

Gebruikersavatar
dieske87
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 8:01 pm

Bericht door dieske87 » zo jul 16, 2006 10:26 pm

Ella schreef over apparaatjes tegen die muggen en dat die ook hielpen tegen kakkerlakken. Nu is mijn vraag wat voor apparaatjes jullie bedoelen. Die een signaaltje sturen of waar vloeistof in zit? Ik zou dit graag willen weten omdat ik over 2 weken ook weer naar rhodos vertrek en er voor die tijd nog graag eentje aan wil schaffen. Kan iemand mij helpen en evt tips over merk of waar te halen?

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma jul 17, 2006 7:31 am

met vloeistof van vapona :idea: en ze zijn hier overal te krijgen,stop hem meteen in het stopcontackt en haal hem er uit als je weer vertrekt :idea: :idea:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Marije
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 11:39 pm

Bericht door Marije » di jul 25, 2006 10:08 am

Ja, die heb ik ook gebruikt en dat beviel prima! Ik had ook nog een spray meegenomen op onze benen te spuiten als we uit eten gingen en deze vakantie zo haast geen last van de muggen gehad die er toch in Trianda wel waren!
Wij gaan van 13-23 juli naar Trianda, Rhodos

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » di jul 25, 2006 11:37 pm

Ik zweer nog steeds bij m'n stekker die ik uit rhodos heb meegenomen, thuis gebruik ik 'm nu ook. hij gaat in het stopcontact en er gaan platte tabletjes in die gedeeltelijk verdampen, het werkt super. 's ochtends veeg je ze zo uit je raamkozijn.
signaalstekkers, vapona citroen werkt niet hier.

De stekker en tabletten zijn van het merk Pyrox en kost heel weinig.
Rhodos..... What else.

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Muskietennetje

Bericht door Eric » di aug 08, 2006 1:08 pm

Haal hier bij Xenos een tweepersoonsmuskieten net, neem een haakje of wat elastiekjes mee en je hebt in je appartement geen last meer. In het hotel werkt het minder, ( de schoonmaakster kan gaan zeuren)en met een muskietennet om je heen tijdens het eten is ook niet ideaal......Toch is een goede nachtrust ook belangrijk, en om 's nachts op muggenjacht te gaan zie ik al helemaal tegenop.

Eric
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » di aug 08, 2006 1:49 pm

Hey allemaal,

waar ik ook ben ter wereld, muggen weten mij altijd te vinden :cry: Heb denk ik erg zoet bloed ?!
Dus ook hier in Rhodosstad....Voor ik vertrok naar het zonnige eiland hadden ze te pakken gehad in mijn gezicht en leek het net of ik de waterpokken had... Gelukkig waren die bulten snel verdwenen. Maar de muggen van Rhodos zijn anders, die laten namelijk een langdurige souvenir achter :wink: Ben daar helemaal lek gestoken in mijn benen en mijn armen en kon na 2 weken nog de bulten voelen.... Ach ja heb het er wel voor over gehad, vakantie was namelijk helemaal top!

Yasou Grietje

Marije
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 24
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 11:39 pm

Bericht door Marije » di aug 08, 2006 5:05 pm

Rhodosgrietje schreef:waar ik ook ben ter wereld, muggen weten mij altijd te vinden :cry: Heb denk ik erg zoet bloed ?!


Muggen komen af op je zweet, niet op je bloed. Dat heb ik tenminste laatst op tv gezien. Het zijn ook alleen de vrouwtjesmuggen die steken. Maar het blijft vervelend!
Wij gaan van 13-23 juli naar Trianda, Rhodos

Plaats reactie