Waarschuwing voor bedrog op Rhodos

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Leo&Thea

Waarschuwing voor bedrog op Rhodos

Bericht door Leo&Thea » vr jun 10, 2005 4:13 pm

Gisteren zijn wij teruggekeerd van Rhodos en ik wil graag een waarschuwing afgeven:
Tijdens ons bezoek werden wij meerdere malen op straat met een zeer overtuigende truc benaderd. Je wordt compleet overrompeld. De truc bestaat eruit dat je een kraskaart krijgt overhandigd die je direct mag openkrassen. Het grote geluk lacht je toe want je hebt een hoofdprijs gewonnen. Een wereldreis, een video-camera of een draagbare radio. Deze mag je direct ophalen door geheel vrijblijvend zonder kosten in een taxi te stappen en naar het hotel te gaan die onderdeel is van de wereldreis. Het duurt slechts zo'n anderhalf uur (wordt gezegd). Je bent toch met vakantie en hebt alle tijd.
Degene die je aanspreekt zegt dat hij zelf 50 euro bonus krijgt als je gaat en als je dus niet gaat boor je hem dat ook nog door de neus.

Het toeval wilde dat mijn zwager een week eerder erin was gestonken en mij hierover had verteld en ook andere gasten uit ons hotel waren in de taxi gestapt. Het verkooppraatje (met champagne) in dat hotel duurde 4 uur en uiteindelijk mag je (nee, je wordt bijna gedwongen) je handtekening te zetten onder een 4 a 5 DUIZEND Euro's kostende vakantie voor de komende 5 jaar. De verkoopmanager jankte de boel bij elkaar als je niet tekende. En niet te geloven maar er zaten wel 20 stellen in de zaal die ook een hoofdprijs hadden gewonnen en dus in die taxi gestapt waren.

Natuurlijk kom je dit soort praktijken vaker tegen in vakantielanden maar het kan geen kwaad dit nog eens te melden. Wij zijn er niet ingestonken en hopen dat jullie dat ook niet doen.

Groet,
Leo en Thea

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr jun 10, 2005 4:22 pm

Hoi Leo & Thea,

In al die jaren hebben wij deze "gasten" wel vaker aan het werk gezien. Wij zelf schudden deze mensen als volgt af: Meestal wordt je aangesproken met de vraag waar je vandaan komt. Ons antwoord is standaard "C H I N A". Men kijkt dan wat beduusd en ze laten je verder met rust. :P :wink:

gr, Frans

P.S. Ik heb jullie bijdrage in deze rubriek verplaatst. 8)
Afbeelding

Maridaki

Bericht door Maridaki » za jun 11, 2005 10:36 am

Rhodosfan schreef:Meestal wordt je aangesproken met de vraag waar je vandaan komt. Ons antwoord is standaard "C H I N A". Men kijkt dan wat beduusd en ze laten je verder met rust. :P :wink:

gr, Frans



Hé, Frans, da's toevallig: we gebruiken hetzelfde land van herkomst om die lieden af te schudden. Het werkt prima!
gr. Maridaki

Ps Wij zijn ook gisteren teruggekomen van Rhodos

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za jun 11, 2005 10:52 am

Hoi,

Hé, Frans, da's toevallig: we gebruiken hetzelfde land van herkomst om die lieden af te schudden. Het werkt prima!
gr. Maridaki


Inderdaad, misschien hollandse nuchterheid :wink: :wink:

Ps Wij zijn ook gisteren teruggekomen van Rhodos


VERTEL :!: :!: :!: :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Maridaki

Bericht door Maridaki » za jun 11, 2005 3:20 pm

Rhodosfan schreef:VERTEL :!: :!: :!: :wink:

gr, Frans


Frans,

Ik zal binnenkort één en ander op het forum aan ervaringen vertellen, maar hier vast - als smaakmaker - een panoramafoto vanaf de 'hoogste' roofgarden in de oude stad.

Afbeelding

groet

Maridaki

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za jun 11, 2005 4:21 pm

Hoi Maridaki,

Prachtige foto :P :P :P

Tip: maak de foto niet te breed. Je ziet dat dan ook de rest van de rubriek zo breed wordt dat je als je de berichten wilt lezen je constant met de schuifbalk moet schuiven. :idea: :idea:

gr, Frans
Afbeelding

magrit
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: za feb 12, 2005 4:47 pm

Bericht door magrit » ma jun 13, 2005 10:42 pm

Hoi
Hebben die truk ook al meegemaakt op Majorca enkele jaren geleden.
Ons vangen ze niet zo gemakkelijk! :twisted:
Nog 17 keer slapen...Rhodos!! :lol:
Groetjes Magrit

Shelly
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:18 am

Bericht door Shelly » ma jul 25, 2005 10:24 am

:o Blij dat ik al gewaarschuwd ben, bedankt

Plaats reactie