TIPS gevraagd

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
wako

TIPS gevraagd

Bericht door wako » di jun 14, 2005 1:33 pm

Wij (2 volwassenen en 2 kinderen 10 en 12 jaar) willen dit jaar voor de eerste keer naar Rhodos gaan.

Tips ivm Rhodos altijd welkom.

iemand ervaring met hotel ELECTRA PALACE in Lalysos - IXIA beach.

Winkelen in Rhodos , wat zijn de intressante dingen om te kopen?

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di jun 14, 2005 2:07 pm

Hallo Wako,

Welkom in forum :D

Zeeeeeeeer goeie keus, het 5 sterren Elactra Palace in Ixia. :!: :!:

Zie hier een link naar de website van dit hotel: http://www.rodos-palace.gr/

Zelf kennen wij dit hotel niet daar wij onze vakantie altijd in Rhodosstad verbrengen. Kijk eens op onze Rhodos hotels & appartementen site, hier staan diverse sites met hotel waarderingen. :idea: http://www.rhodos-hotels.eigenstart.nl .

Tips vind je wel genoeg op ons forum. :P :P :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Maridaki

Re: TIPS gevraagd

Bericht door Maridaki » wo jun 15, 2005 10:21 am

wako schreef:Wij (2 volwassenen en 2 kinderen 10 en 12 jaar) willen dit jaar voor de eerste keer naar Rhodos gaan.

Tips ivm Rhodos altijd welkom.

iemand ervaring met hotel ELECTRA PALACE in Lalysos - IXIA beach.

Winkelen in Rhodos , wat zijn de intressante dingen om te kopen?


Wako,

Mijn vrouw en ik zijn net weer terug van - 10e keer - Rhodos. We zijn fervente appartementgangers, "dus" hebben we nooit in Electra Palace gebivakkeerd. Wel weet ik dat het hotel - volgens mij all-inclusive - fraai gelegen is aan de buitenkant van (richting vliegveld) van Trianda, met op loopafstand gezellige terrasjes en tavernes. Het hotel grenst direct aan zee met een grof zand/kiezelstrand. Er is - in de directe omgeving - volop gegelenheid om te windsurfen en kitesurfen. Ook zat gelegenheid om auto's, scooters, motoren, quads en/of fietsen te huren. Reken voor een scooter op zo'n € 12 per dag en voor een fiets (mountainbike) op € 5 per dag. Auto's zijn een stuk duurder en begint zo rond de € 70. Als je langer huurt kun je meestal korting bedingen. Pas wel op met de verzekering (all-risk is niet altijd echt all-risk).
Wat interessante dingen zijn om op Rhodos te kopen, hangt natuurlijk af van wat je interessant vindt. Ik noem een aantal dingen op (lang niet volledig vrees ik):
Natuurlijke sponzen (als je dat al mag invoeren in Nederland), gouden sieraden, bont, parapluus :D, replica's van mozaïeken (een winkel genaamd Frantzis, in de oude stad (Socratesstraat) verkoopt ze), decoratieve masker(tje)s van leer (in de oude bovenstad, winkel vind je ergens bovenin de oude stad (als je er belang bij hebt kan ik proberen het adres voor je te achterhalen) en tot slot bronzen replica's vanuit de (lange) Griekse historie.

Groeten en veel plezier op Rhodos

Maridaki
Laatst gewijzigd door Maridaki op wo jun 15, 2005 12:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » wo jun 15, 2005 11:50 am

BONT ???? :evil: :evil: :evil: IK MAG HOPEN DAT HET NEP-BONT IS?!!!! :x :evil: :x

Maridaki

Bericht door Maridaki » wo jun 15, 2005 12:30 pm

patrick schreef:BONT ???? :evil: :evil: :evil: IK MAG HOPEN DAT HET NEP-BONT IS?!!!! :x :evil: :x


Ik ook :shock: , maar daarvoor hoef je toch nog niet zo te "SCHREEUWEN"!

gr.

Maridaki

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo jun 15, 2005 12:40 pm

Hoi Patrick,

Maridaki gaf naar mijn mening antwoord op de vraag van Wako. :shock: Inderdaad zijn er vooral in Rhodosstad nogal veel bontwinkels. Of dit nu echt of nep is,is mij niet bekend, daar wij zelf hierin geen interesse hebben. :) :)

Ook voor deze artikelen geldt nu eenmaal: is er vraag, dan is er ook aanbod. :!: Hoop alleen dat steeds meer mensen er achter komen, wat ze nu eigenlijk kopen. :idea:

gr, Frans
Afbeelding

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » wo jun 15, 2005 2:45 pm

ik heb gewoon een enorme hekel aan mensen die bont maken, verkopen en kopen en het dragen!!!

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » do jun 16, 2005 12:03 pm

er zijn helaas veel bontwinkels (vooral voor de scandinaviërs), mocht iemand van plan zijn dit te kopen laat diegeen dan even kijken op http://www.petatv.com.
dan doen ze het denk ik niet meer...
Rhodos..... What else.

fotohuub
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 07, 2005 11:47 pm

Re: TIPS gevraagd

Bericht door fotohuub » za jun 18, 2005 11:40 am

Hallo, ik ben huub, ik ben al een paar keer op Rhodos geweest ( 22 x),ik ga meestal in mei en oktober. Electra pallas is een mooi hotel ,aan zee,zwembad gras en zee ,licht een beetje achteraf net als de overbuur D'andrea mare,maar wel rustig met op het complex bijna elke avond amusement. Op loop afstand een paar restaurantjes (100 mtr.)waar ik de kwaliteit niet van ken,b.v. "captain Manolis". Kopen van b.v. goud en zilver is aantrekkelijk , maar niet in de stad, daar is het vaak duurder dan in een dorp,Teresa Silver in Ialysos en de overbuur vrouw heeft goud. doe teresa de groeten van mij (en je krijgt min.10% korting). ik heb nog veel meer tips maar misschien is het makkelijker om met wat gerichte vragen te komen ,anders schrijf ik 5 pagina's, bv, wil je een auto huren? hoe lang? en restaurantjes over het hele eiland?. ik hb nog wel platte gronden om te mailen met daarop vanalles,laat maar weten,groeten,
huub .
rhodos liefhebber

Plaats reactie