Wat ik even kwijd wil!

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Wat ik even kwijd wil!

Bericht door Ella » wo jul 27, 2005 6:27 pm

Wat mij erg op gevallen is dit jaar ,dat er meer en meer bedel kindjes te vinden zijn bij de Mandraki haven,het betreft eigenlijk alleen zigeuner kindjes,natuurlijk hebben we ze vaker gezien ,maar nu vond ik het wel heel erg! :cry: deze kinderen worden geslagen als er te weinig binnen komt ,en werkelijk ik heb het gezien! (echt niet mensenlijk meer )erg hard maar waar :!: dit deed me denken aan Roemenie waar wij een aantal jaren geleden naar toe zijn gegaan.
En nu kwam alles weer naar boven ,toen ik deze stakkers zag zitten.
Hoe moeilijk ik het ook vind geld geef ik niet,niet omdat ik wil dat ze geslagen worden.
Maar omdat ik wil dat dit stopt,Ik ben er namenlijk van overtuigd ,dat als de kinderen geld krijgen ,dit alleen maar door blijft gaan! nee ik geef ze liever een snoepje of een pen ,iets waar de kinderen zelf iets aan hebben.

Een beeld wat mij enorm is bij gebleven :(
Is dit een moeder zat met een baby op schoot precies tegen over een inschrijf balie ,van een dag tocht Simi!
Het kindje lag voor dood in haar armen ,ik schrok er enorm van,dat beeld verwijn niet uit je hoofd,een klagende geluid trok mij naar haar toe ,één muntje maar dan help ik haar dacht ik nog!
Maar toch heb ik het niet gedaan ,de rede is dit moet stoppen .
Later hoorde ik dat de kinderbescherming hier op af is gestuurd,want wat is nu eigenlijk het geval :?: de baby,s krijgen een slaap middel toe gediend op ze zo zwak er uit te laten zien,zo dat je medelijde krijgt met de moeders ,de Baby,s worden dus gebruikt ,of eerder misbruikt ,en daar kan ik mij heel erg boos over maken.
Daarom wil ik ieder vragen ,geef geen geld ,maar als je het niet laten kan geef dan een ijsje of een broodje.

Maar laten we met z,n allen proberen dit te stoppen :!: Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo jul 27, 2005 6:38 pm

Hallo Ella,

Ook ons was het reeds opgevallen in september vorig jaar. :cry: Echter dit zie je niet alleen op Rhodos, ook op Kreta dit jaar, het zelfde beeld :evil:

Dit moet inderdaad stoppen. :!: :!: Als je iets wilt doen, geef dan inderdaad, zoals jij al aangeeft, iets te eten of te drinken.

Frans.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo jul 27, 2005 6:44 pm

Meen je dat :?: ook op Kreta :?: dit is echt nieuw voor mij .
Ik heb gelezen dat er een groep Zigeuners zijn die zulke kinderen op eilandjes dumpen ,vuile zaak dus ,werkelijk te erg voor woorden ,laten we hopen dat dit niet zo uit de hand gaat lopen,zoals in Roemenië ,werkelijk dit is echt niet leuk meer .
Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » do jul 28, 2005 8:39 am

Ja inderdaad, het viel mij ook de laatste keer op dat er rond mandraki kids rondliepen die niet helemaal in het plaatje thuishoorden. hopelijk kan de griekse overheid wat doen om dit probleem aan te pakken, maar dan moeten wij ondertussen niets aan die mensen geven natuurlijk. ella, je hebt gelijk.
Rhodos..... What else.

Bianca
Expert User
Expert User
Berichten: 66
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 9:55 am

Bericht door Bianca » do jul 28, 2005 2:44 pm

Een paar jaar geleden ben ik met een vriendin in Kroatie geweest, het jaar daarop in Hongarije. Beide met de bus. En beide keren werden we door de buschauffeurs gewaarschuwd om zeer zeker geen geld te geven en liever ook geen voedsel. Maar ze snapte wel dat als je het niet over je hart kon verkrijgen om er zomaar langs te lopen dat je ze iets wilde geven. Geef dan inderdaad wat voedsel maar geen geld. Heb ook een keer gezien dat iemand wat eten gaf en ineens kwamen er nog meer aan die ook wat willen hebben.

Het is heel sneu, maar ik geef nooit niks want als iedereen blijft geven dan houdt het nooit op.
31 juli voor het eerst naar Rhodos :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » do jul 28, 2005 9:45 pm

5 jaar geleden liepen ze ook al op de Mandraki was toen grieks paas en verkochten kaarsen voor omgerekend fl 10,--
waren ook moeders met huilende kinderen met fel rode ogen ons werd toen verteld dat ze gewoon peper in de ogen doen en als het uitgetraand is opnieuw
zigeuners komen overal waar ze denken dat geld op te halen is, pa zet zijn kroost `smorgens af in de stad met zijn dikke mercedes en haalt ze `s avonds weer op
hoe zielig ook geef ze een ijsje of een pitta giros maar geen geld

gr. Harm

Plaats reactie