Boete

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Boete

Bericht door Ella » ma aug 15, 2005 2:48 pm

Ik hoop allereerst dat jullie hier nooit mee te maken krijgen (helemaal nooit op Rhodes) maar toch wil ik dit onder de aandacht brengen!

We hebben hele gesprekken met Herma gehad,die vertelde ons hoe het uit pakt als je als tourist je boete niet betaald!

jij zal er niets van merken je komt gewoom thuis geen probleem zou je zeggen! maar de gevolgen van een verhuurs bedrijfje is wel heel groot!
Of een grote geld boete of soms kan het leiden tot zaak sluiting! ook de rechtbank laat van zich horen ,en er gaan kostbaredagen veloren dus krijg je een bekeuring betaal hem gewoon,je kunt toch moeilijk een onschuldige mens met jou probleem laten zitten ?

Daarbij komt ook nog eens dat de bewoners van Rhodes of welke eiland dan ook moeten knokke voor de winter ook hun voelen problemen sinds de euro. dus wees verstandig en betaal gewoon!

Oja denk niet dat de touristen vaak gepakt wordt door de politie ,de Grieken worden vaker gepakt ! dat is ons verteld en we waren er ook nog eens getuigen van hoeveel Griekse mensen zonder helm van de weg wordt gehaald ,of mensen die rijden zonder gordel!
Zonder helm rijden kost je 45 euro en ze zijn er erg streng mee !!!!
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » ma aug 15, 2005 6:13 pm

tja, wij hebben deze vakantie ook scooters gehuurd... en we wilden dus echt geen helm op he... maar het was best eng hoor want we gingen naar lindos op de scooter vanuit trianda... geen helmen bij, komen er later achter dat we zelfs onze papieren waren vergeten... telkens aan de andere kant van de weg was er controle werden er mensen van de weg gehaald... dat was stressen... maar gelukkig hebben we het gehaald! zonder boete zonder helm! maar toch niet echt slim eigenlijk!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma aug 15, 2005 6:34 pm

Eigenlijk (zoals MAXIMA het zo mooi kan zeggen ) je bent een beetje dom.
tegenwoordig hebben ze van die ronde potjes geen pan zeg maar !
Maar het is voor je veiligheid hoewel alleen een strand hempje houdt een klapper ook niet tegen! maar ik weet het de verleiding is gewoon heel groot om hem niet op te zetten ,en heel eerlijk gezecht gingen wij s,avonds ook altijd zonder helm (stel je voor net m,n gekapte haren in de kreukels) :wink: Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » ma aug 15, 2005 6:44 pm

tja daar heb je helemaal gelijk in hoor... eigenwijze meiden wij! haha
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

R&B
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 8:12 pm

Bericht door R&B » ma aug 15, 2005 8:41 pm

nou echt niet dat de politie streng is hoor voor zonder helm rijden!!

ze kijken er zelf gewoon naar en doen er niks aan!


zelfs met zn 3 en op een scooter met een kind in het midden!!

en als je een bekeuring voor krijgt terecht!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di aug 16, 2005 2:49 pm

Wij hebben wel strenge controles mee gemaakt ,net voor bij Ixia,voor het winkeltje van Herma werd zelfs een man ,van de weg gehaald,en Herma had een paar klanten die een boete had gehad ,daarom mijn waarschuwing ,ze zijn in de loop der jaren juist erg streng geworden,in faliraki bijv daar lopen onwijs veel politie,s het was me gewoon op gevallen ! het blijf een geluk als je geen boete krijgt want echt de controles zijn op dit moment erg aan de orde op Rhodes Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

R&B
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 8:12 pm

Bericht door R&B » di aug 16, 2005 6:52 pm

niet echt mee eens ze doen pas wat als er een algemene controle is .

normaal doet de politie echt niks hoor als iemand zonder helm rijd of met zn 3en op een scooter, in rhodos-stad faliraki ik neem aan dat in ixia het opeens niet helamaal anders is




groeten

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di aug 16, 2005 7:03 pm

Hoi Rianne en Ella,

Ik denk dat jullie beiden wel een beetje gelijk hebben. :roll: In de afgelopen jaren hebben wij beide kunnen constateren: of te wel de politie trad streng op of ze zagen het door de vingers c.q. ze reageerden niet. :o :o

Let wel: Bij een eventueel verkeersongeval met of zonder letsel, kun je behoorlijk in de problemen komen met de verzekering, wanneer er geen gebruik werd gemaakt van de helmplicht c.q. het rijden zonder bromfietscertificaat c.q. rijbewijs. :!: :!:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » di aug 16, 2005 9:24 pm

8) Ik ben het met Frans eens. Het verschilt nog wel eens.
Er zullen echt wel veel mensen bekeurd worden, maar je ziet ook erg veel mensen rijden zonder helm.

Ook ik ben er zo een die zich daaraan schuldig heeft gemaakt. :roll:
Maar, inderdaad Ella, wellicht hebben we erg veel geluk gehad, door geen boete of ongeluk te krijgen.......

Gelukkig rijden we nu altijd rond in een auto en jawel..........MET gordels! :wink:
You only live once....

Plaats reactie