mooiste baaien

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
JorinG
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 06, 2005 4:58 pm

mooiste baaien

Bericht door JorinG » di sep 06, 2005 5:06 pm

Hoi hoi,

op elf september gaan we voor het eerst naar Rhodos,
we kijken hier dan ook al een geruime tijd naar uit.
Aan de hand van de foto's die we al tezien hebben gekregen konden we afleiden dat de mooiste baaien vooral gelegen zijn aan de zuiderkant.
Zelf zitten we in Trianta op het Sun Beach hotel wat ons een erg aangenaam en vrolijk hotel leek en hopelijk ook zal worden.

Kan iemand misschien tips geven waar de mooiste baaien liggen en hoe we daar graken?

alvast bedankt!!!!

Miranda
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 11, 2005 6:16 pm

Bericht door Miranda » di sep 06, 2005 6:10 pm

Wat leuk dat je ook naar Sun Beach gaat! :D Je zult het er zeker naar je zin hebben. Het is een erg leuk hotel en er is veel te doen. (zie ook mijn uitgebreide verslag bij hotels/appartementen). Mijn tip is: huur een auto en ga het hele eiland rond, je zult ongetwijfeld erg mooie baaien tegen komen! Een hele fijne vakantie alvast. Wij hebben het helaas alweer gehad... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Groetjes Miranda

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di sep 06, 2005 6:32 pm

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Hallo JorinG,

Van harte welkom in ons forum en aangezien jij de 100 user bent, maken we er maar meteen een feestje van. :P :P

Ja inderdaad, de mooiste baaien liggen aan de oostkust en zoals Miranda al aangeeft, huur een scooter of auto en verken het eiland. :idea:

In ieder geval voor 11 september een fijne "eerste" vakantie op Rhodos en ik hoop dat je de vele tips hier in ons forum goed kunt gebruiken.
:idea:
gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di sep 06, 2005 9:01 pm

:D :D gefeliciteerd :D :D

en een fijne vakantie

gr.harm

JorinG
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 06, 2005 4:58 pm

Bericht door JorinG » wo sep 07, 2005 8:59 am

Rhodosfan schreef:Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Hallo JorinG,

Van harte welkom in ons forum en aangezien jij de 100 user bent, maken we er maar meteen een feestje van. :P :P

Ja inderdaad, de mooiste baaien liggen aan de oostkust en zoals Miranda al aangeeft, huur een scooter of auto en verken het eiland. :idea:

In ieder geval voor 11 september een fijne "eerste" vakantie op Rhodos en ik hoop dat je de vele tips hier in ons forum goed kunt gebruiken.
:idea:
gr, Frans



dank dank, ik zal het alvast gepast vieren in Rhodos :D

Het eiland verkennen met een scooter lijkt me alvast een goed idee, een auto zal pas voor volgend jaar zijn want wij (=ik en mijn vriendin) zijn beide nog 'maar' 20, net een jaartje te weinig voor de verplichte 21

Ik heb al meermaals gelezen dat er aan het Sun Beach hotel zwaar oorlog gemaakt wordt voor 's morgens een plaatsje te pakken te krijgen aan het zwembad, is dit in september ook nog zo?
vorig jaar zijn we namelijk in september naar Roquetas de Mar, Spanje geweest en daar was het vrij rustig al in september.

groetjes!

Miranda
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 11, 2005 6:16 pm

Bericht door Miranda » wo sep 07, 2005 6:15 pm

Het is inderdaad wel vroeg opstaan om een bedje bij het zwembad te krijgen. Of dit in september nog zo is, durf ik niet te zeggen.. maar er zijn gewoon TE weinig bedjes voor al die appartementen. Wij gingen de wekker om 07:15 zetten om even het handdoekje neer te leggen en daarna gingen we weer verder slapen. Dit is goed te doen hoor..! (ik hou hier eigenlijk helemaal niet van, maar als iedereen het doet, doe jij het automatisch ook!) En ach bij het strand is het ook heerlijk! Mooie zee, met een heerlijk windje. Als je nog meer vragen hebt over Sun Beach, dan hoor ik het wel!

Tip: de happy hour in Sun Beach moet je zeker niet missen. 2 coctails of mixjes voor de prijs van 1!

En een scooter huren is ook zeker een goed idee. Je kan dan ook gemakkelijk over de kustweg naar Rhodos stad!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo sep 07, 2005 7:04 pm

In het voorjaar is er geen oorlog voor bedjes; ik neem dus aan dat dat in het najaar ook niet zo is. Het is dan lang niet zo druk als in het hoogseizoen.

Heel veel plezier in Sun Beach. Ik weet uit ervaring dat het er geweldig is!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

JorinG
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 06, 2005 4:58 pm

Bericht door JorinG » wo sep 07, 2005 8:45 pm

k heb nog een paar vraagjes, is er eigenlijk veel animatie in het hotel zelf of kan je 's avonds beter ergens heen trekken :?:
we hebben ook gelezen dat je er verschillende sporten kan doen, maar we weten niet goed welk aanbod er is in het hotel of in de buurt van het hotel.
naar het schijnt zou er ook een fitness en saunaruimte zijn, zijn deze de moeite waard :?:
is deze sauna gemengd?

ps ook nog een klein vraagje van een ander niveau, welke plekjes kunnen jullie mij aanraden als de meest romantische van het eiland :?: :) :wink:

groetjes en alvast bedankt :!:

viper
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 6:16 pm

Bericht door viper » do sep 08, 2005 11:04 am

welke plekjes kunnen jullie mij aanraden als de meest romantische van het eiland


Dit is iets wat ik ook graag wil weten. Ik ga mijn vriendin nl ten huwelijk vragen !!

Alvast bedankt

Groetjes

Viper

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr sep 09, 2005 12:09 pm

Hallo JorinG
Eerst even een felicitatie voor jou t,jonge de 100ste user Frans ook voor jou een felicitatie want dit had je misschien niet eens verwacht een jaar geleden!

Je vroeg om mooie baaien .
De Kalithea baai is heel leuk,hier vind je nog de resten van een italiaanse bad huis ,pilaren bloemen en kuur hokjes vormen samen met div palmbomen een romantiche geheel! je kunt hier ligbedden huren,en heerlijk snorkelen!

Ook de thambika strand is aan te raden en vraag aan je Hostess die weet ook vaak haar plekjes te vinden!

Wat betreft een schooter huur deze bij Herma als je er één wilt hebben ,met je rijbewijs en genoeg ervaring krijg je hem zo mee ,en het allemaal goed verzekerd en een stuk voordeliger als dat je het via je reis organisatie doet ,Herma heeft haar zaakje in Ixia maar ik weet zeker dat ze jou willen op halen als je via de mail laat weten dat je interessen heb dan kan je al via de mail een prijs horen en weet je meteen waar je aan toe ben! voor meer info schroom niet vraag het maar ,ik wil je er altijd mee helepen ! Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr sep 09, 2005 12:10 pm

:lol: :lol: voor mij ook een feestje Frans ik had net de 100ste berichtje geschreven :P :P heb ik nu ook vuurwerk verdient :wink: :wink:

Groet Ella

Opmerking Frans: natuurlijk Ella, ook jij je feestje :P :P :lol: :lol:

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr sep 09, 2005 1:11 pm

Niet alleen het strand van Tsambika is mooi, maar ook het uitzicht vanaf het klooster boven. Het is wel een hele klim (305 treden). Valt niet mee als het erg warm is, maar ik vind het wel een heel mooi plekje. Ook in de vlindervallei is het heel mooi en in het voor- en najaar wel rustig. Zoek iets moois uit voor een huwelijksaanzoek. Eigenlijk is héél Rhodos geschikt voor het doen van een huwelijksaanzoek.

Veel plezier,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr sep 09, 2005 1:33 pm

Frans ook voor jou een felicitatie want dit had je misschien niet eens verwacht een jaar geleden!


Hoi Ella,

Neen, niet verwacht eigenlijk, maar.............toch een beetje gehoopt. :P :wink: :wink:

Bij deze een felicitatie aan iedereen die "ons forum" mede gemaakt hebben tot wat het nu is, nl:


Rhodosinfo - Het treftpunt voor vakantiegangers en vrienden van dit eiland -

Bedankt allemaal,AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Jullie webmaster Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » vr sep 09, 2005 6:23 pm

:D geen dank als het over Rhodos gaat is het niet zo moeilijk

8) 8) 8) 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » za sep 10, 2005 7:50 am

Hallo JorinG,

Als je de Duitse taal machtig bent, kun je misschien ook eens op deze site kijken: http://www.rhodos-info.de. Dit is ook een hele informatieve site en geeft veel tips. Er is ook een CD beschikbaar met foto's, routebeschrijvingen, mooie plaatsjes en dergelijke. Omdat je morgen al vertrekt, heb je op dit moment niets aan deze CD, maar hij is echt de moeite waard.

Veel plezier op Rhodos,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Bericht door Rinaldo » za sep 10, 2005 6:06 pm

Wij zijn net terug van dit prachtige eiland...en we kunnen je vertellen
dat het al aardig rustig wordt...grote kans dat het geen oorlog wordt!!!

Dinnertip!! Zorba in Trianda
Cocktailtip!! Alexandra's Bar (Groeten doen van ons aan Jannis)
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Miranda
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 11, 2005 6:16 pm

Bericht door Miranda » zo sep 11, 2005 1:17 pm

Er wordt veel georganiseerd door het animatieteam van het hotel.
's ochtends: darten, wateraerobics en watervolleybal. 's middags: cocktail-quiz, waterpolo en beachvolleybal. 's avonds: kinderdisco, bingo en elke avond (behalve donderdag, dan is er live muziek wat absoluut niks is.) een andere show. (Bijvoorbeeld:Karaoke, Miss & Mr Sun Beach, Cabaret ect.) Over het algemeen is het om 23:30 wel afgelopen. Elke dinsdag wordt er een beachparty georganiseerd. voor € 14,00 p.p. kan je dan onbeperkt drinken (wijn, bier, fris, sangria, tequila en appel/meloen schnaps) en hotdogs eten. Was erg gezellig!! De sauna en de fitness-ruimte hebben we niet uitgeprobeerd want daar vonden we het iets te warm voor. Maar van wat we gezien hebben, is de fitness-ruimte niet echt groot. (Wordt volgens ons ook niet echt veel gebruikt) Aan het strand bij Sun Beach zit een surfschool. Dus als je van surfen houd, is dit denk ik erg leuk!.

viper
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 6:16 pm

Bericht door viper » wo jan 11, 2006 8:45 pm

Er is ook een CD beschikbaar met foto's, routebeschrijvingen, mooie plaatsjes en dergelijke


Is deze cd in het Duits? Heeft er iemand van jullie deze misschien al gekocht?

Groetjes

Viper

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do jan 12, 2006 2:57 pm

viper schreef:
Er is ook een CD beschikbaar met foto's, routebeschrijvingen, mooie plaatsjes en dergelijke


Is deze cd in het Duits? Heeft er iemand van jullie deze misschien al gekocht?

Groetjes

Viper


Hoi Viper,

Jawel hoor, die CD is in het Duits. :idea: Ik ( en voor zover ik weet ook Annelies oftewel Rhodosliefhebber) hebben deze CD. Kan deze alleen maar aanbevelen :!: :!:

voor meer info zie:

http://www.rhodos-info.de/frames/angebote.htm

gr, Frans
Afbeelding

Plaats reactie