Rhodos in September

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie

gaat het toerisme te ver op Rhodos

Peiling eindigde op di sep 20, 2005 5:09 pm

ja
1
13%
nee
7
88%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Rhodos in September

Bericht door Rinaldo » za sep 10, 2005 5:09 pm

Hey,

Al een tijdje speuren we deze site af op zoek naar de do&dont's op Rhodos.....zelf een topic plaatsen kwam het ff niet van.....maar alle mensen die een topic hebben geplaatst waar we echt wat aan hebben gehad...bedankt!

Tja...daar zijn we dan weer, terug van Rhodos, vol van mooie herinneringen, en een zonnig humeur.

Wij verbleven in Ixia...of was het Trianda? de grenzen tussen de diverse
plaatsjes, daar valt over te twisten. De taxi chauffeurs waren het er in ieder geval niet over eens..maarja...Ixia of Trianda...What's in a name!!

Wat ons iedere keer weer opvalt in Griekenland, en dus ook op Rhodos, zijn de enorme tegenstellingen die de Grieken met zich meeslepen. Even als voorbeeld...De Grieken kunnen zich gigantisch druk maken over de kleinste dingetjes, en dan komt het temprament even naar boven, en anderzijds zijn ze soms zoooo laks...het is allemaal vrij zwart/wit..
Maar als er een ding is waar de Griek altijd voor gaat, dan is het wel gastvrijheid, al is het maar om waardering te krijgen...want daar zijn ze gek op, die Grieken.

Verder hebben we het als enigzins irritant ervaren dat je als toerist op Rhodos gewoon in het Nederlands aan wordt gesproken...waan je jezelf toch even in Turkije. Rhodos was voor ons dan ook het meest toeristische gebied waar we ooit zijn geweest. Lesbos bijvoorbeeld, daar is het toerisme nog niet zo ontwikkeld...en het vaste land al helemaal niet, sommige gebieden uitgezondert. In de binnenlanden van het vaste land komt zelf de (orthodoxe) pastoor je nog een handje geven als je zijn dorpje bezoekt....en daarna mag je met handen en voeten maar even duidelijk te maken wat je wilt eten....als je al wat te vertellen hebt..haha. Goed..iedere lezer zal het contrast begrijpen...maar begrijp ons niet verkeerd...we hebben genoten op Rhodos!!

Maar daarover meer in de volgende topic.

Groetjes,

Rinaldo en Barbara

September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za sep 10, 2005 6:25 pm

Hallo Rinaldo en Barbara

Allereerst welkom als “schrijvende user” :wink: in ons forum en dan meteen al met een Pol. :P

Je beschrijving over “de Griek” komt ons wel bekend voor. Daar wij vaak in onze stamtaverne Rustico verblijven ( en vanaf ons tafeltje nr 6 goed zicht hebben op de overige neringdoenden in de straat) kunnen wij de door jou gemaakte “observaties” beamen. Ja, zo is de Griek nu eenmaal. Echter, daar bovenuit, zoals je zelf al aangeeft, straalt toch de vriendelijkheid, behulpzaamheid en gastvrijheid er van af. Wij zelf mogen dit iedere keer weer opnieuw beleven. :lol:

En dan nu je stelling: gaat het toerisme op Rhodos te ver. Rhodos is nu eenmaal een toeristisch eiland en ik denk dat zonder toerisme, Rhodos economisch niet zou overleven. Ik denk dat het een overgroot deel van de inwoners van het toerisme afhankelijk zijn. Gezien de ontwikkeling van het hele A.I. gebeuren, betekend dit voor menigeen reeds nu het einde van hun financiele bestaansrecht. :!: :!:

Wij zelf komen nu reeds sinds 1999 in het voor- en/of naseizoen in Rhodosstad en we voelen ons daar opperbest. 8) (natuurlijk is het dan ook niet zo druk als in de zomer) Gezien onze ervaringen op Kreta, Kos en Santorini, zien we qua toerisme eigenlijk niet zo’n verschil met Rhodos. Ik denk dat het natuurlijk ook te maken heeft met: wat wil je en wat verwacht je. Ik denk als je aldaar kennissen/vrienden maakt en met hun spreekt, je toch wel een andere kijk op vele dingen krijgt. :idea:

Ik heb dan ook met “nee” gestemd, Rhodos is voor ons best wel toeristisch, maar “te ver” nou nee. :wink:

P.S. Uiteindelijk gaat het ons toch allemaal, denk ik, hierom :!:
Tja...daar zijn we dan weer, terug van Rhodos, vol van mooie herinneringen, en een zonnig humeur..........................we hebben genoten op Rhodos!!
:P :P :P

gr, Frans
Laatst gewijzigd door Rhodosfan op za sep 10, 2005 7:37 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » za sep 10, 2005 7:21 pm

Ik heb ook nee gestemd. Ben het helemaal met Frans eens en voel me geweldig thuis op Rhodos tussen de vriendelijke en gastvrije Grieken.n Zij geven je écht het gevoel dat ze het fijn vinden dat je er bent!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Bericht door Rinaldo » za sep 10, 2005 9:44 pm


Hey,

Bedankt voor jullie reactie's...leuk om te lezen dat er ook enig sociaal besef heerst t.a.v. economie...en met name dat vreselijke All Inclusiv gebeuren (liefhebbers sorry voor de ietswat radicale stelling).

Het is zeker waar dat de gemiddelde Rhodiaan moet knokken om zijn hachie zomers veilig te stellen voor de "winter"...en de A.I. resorts werken daar, mede door buitenlandse investeerders, niet echt aan mee.

Natuurlijk is het zo, dat Rhodos financieel afhankelijk is van het toerisme, en er alles aan doet, om de toerist binnen te halen...maar een zekere vergelijking met bv. Turkije is toch wel op z'n plaats...dat is dus echt Turkije in de uitverkoop!! En dat hoeft met Rhodos, en elders in het mooie Griekenland toch niet te gebeuren.....boycotten die A.I. resorts dan maar??????

Groetjes,

Barbara en Rinaldo
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Jan
Professionele User
Professionele User
Berichten: 48
Lid geworden op: ma aug 29, 2005 8:39 pm

Toerisme Rhodos

Bericht door Jan » za sep 10, 2005 9:45 pm

Hoi,

Ik ben het met Frans en Annelies eens, met als aanvulling dat je door het toerisme heen moet prikken. :roll:
Je gaat er toch heen op vakantie om de geweldige Griekse (Rhodos) sfeer te proeven en niet het toerisme. Er zijn toch volop Griekse (Rhodos) bezienswaardigheden en nog genoeg plaatselijke bevolking om hier van te kunnen genieten.

Groetjes, Jan
Jassu

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » za sep 10, 2005 10:41 pm

Ook een nee stem van mij!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » vr sep 16, 2005 3:14 pm

van moi ook een nee
Rhodos..... What else.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma feb 06, 2006 4:31 pm

Als je naar andere eilanden kijkt dan merk je geen verschil Trouwens ik vind het erg Rustig op Rhodes worden ,dit merk je niet zo zeer in de stad maar wel In Trianta en Ixia de tranen schieten in je ogen als je zag hoe het vorige jaar daar was of hoe het een paar geleden was! en dat gaat ten koste van de gezelligheid!

De toeristen maken ook een deel uit van Rhodes hoe meer Toeristen er komen des te meer middestand hier is en des te meer gezelligheid Toch!!

Rhodes is een cultureel eiland waar zeker een boek over geschreven kan worden maar het is ook mooi als je dit van zo dichtbij kan zien!

Wij (de toeristen) krijgen zoveel kado van Rhodes en als je wat terug kan doen zou dit ook op z,n plaats zijn!

Ik stem ook voor nee!!

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie