Internet cafe op Rhodos (ixia)

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Erica
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 4:52 pm

Internet cafe op Rhodos (ixia)

Bericht door Erica » vr sep 23, 2005 2:38 pm

Hoihoi!!!!!


nog maar 1 nachtje slapen en dan vertrek ik naar rhodos!!!!!!!!!!! 8) heb er echt superveel zin in. Ik heb nog wel wat vraagjes: zijn er op rhodos (liefst in Ixia) nog Internetcafe's te vinden?
En: omdat mijn vriend geen rijbewijs heeft en ik niet graag rijd, kunnen wij alleen maar gebruik maken van het openbaar vervoer en excursies en we willen zeker niet op 1 plek vast blijven zitten. Zijn er bepaalde bureau's waar je goede en voordelige excursies kunt boeken? Is het goed te doen om met het ov het eiland te verkennen?

Bedankt!!

groetjes, Erica

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr sep 23, 2005 6:07 pm

hoi,

er rijden op rhodos overal taxis die je zo aan kan houden langs de weg.
ze zijn ook helemaal niet duur. van ixia naar rhodos stad is geloof ik 5 euro.
ik durf zo niet te zeggen dat er in ixia internet cafes zijn, maar er zijn er wel genoeg hoor.
excursies zijn via de reisorganisaties duurder. je kan dingen ook zelf gaan bekijken. misschien dat je een scooter kan huren? als je vriend dat wel kan...

nou heel veel plezier iig op rhodos!!!

froetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » za sep 24, 2005 2:01 am

:D Hoi Erica!

Het is in principe niet nodig om iets te huren.
Er rijden heel regelmatog bussen van Ixia naar Rhodosstad. Daar kom je bij een busstation waarvandaan bussen in alle richtingen rijden. Je kunt echt naar alle "grote" bezienswaardigheden rijden.
Een dagje Lindos bijvoorbeeld, is bijna een "must" , en prima te bereiken per bus.
De "gewone" stadsbus is goed te doen en niet zo duur. En waar geen lijnbus komt, kun je eventuieel een taxi nemen.
Zoals Joyce al zegt, een taxi is vaak helemaal niet zo vreselijk duur.

Maar ik kan niet in je portemonnee kijken, en om nu eens leuk 1 of 2 dagen naar allerlei leuke bezienswaardigheden te gaan, de volle vrijheid te hebben, en je dag ten volle te benutten, kun je het beste een scooter huren als je niet wilt autorijden.
Op deze manier kun je verschillende dorpen, bezienswaardigheden, en toeristische trekpleisters in een dag bekijken, zonder je heel haastig te voelen, en je kunt ook nog ten volle genieten van alles wat rhodos je te bieden heeft aan natuur.
Als je een kaart kunt bemachtigen (wat echt niet moeilijk is) staan daar alle grote trekpleisters op aangegeven.

Een tweede mogelijkheid is de haven met allerlei boten die je naar verschillende leuke en mooie plaatsen kunnen brengen. Deze excursies kun je het beste boeken aan de kade zelf, dit is altijd goedkoper dan via je touroperator, of hostess.

Kijk maar eens bij de topic: bezienswaardigheden, hier kun je allerlei goede en nuttige info vinden.

Alvast heel erg veel plezier gewenst, en laat ons eens horen, wat je ervaringen zijn geweest! :wink:

Gree(k)zz Tineke
You only live once....

Plaats reactie