Scooter huren

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
roelvandew
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 6:45 pm

Scooter huren

Bericht door roelvandew » ma jan 23, 2006 9:28 pm

Hallo,

Ik had nog een vraagje. Op internet heb ik gelezen dat je een bromfietscertificaat moet hebben als je op Rhodos een scooter wilt huren. Kan dit niet met een rijbewijs?

Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten bij het huren van een scooter en wat zijn de prijzen ongeveer?

Ik ben trouwens 21 en heb nu 2 jaar m'n rijbewijs.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Roel

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma jan 23, 2006 9:40 pm

Hi Roel,

kijk eens hier :idea: :idea: :idea: :idea: :wink:

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=g ... d&t=123592

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma jan 23, 2006 10:28 pm

Wij huren altijd een scooter,en we doen dit altijd bij Herma als je naar Rhodes algemeen gaat en op pagina 2zie je een link"HET VERHUURSBEDRIJFJE MONTIADIS TE IXIA"

Herma hecht absoluut geen waarde aan een certificaat,ookal is het wel een officele verplichting.
Maar Herma weet dat je dit papiertje gewoon kan kopen en dat iedereen het in huis kan halen die geen ervaring hebben ,daarom vind zij een rijbewijs ook goed ,mits je wel rij ervaring hebt en dat je ouder ben dan 18 jaar!!!
je kan haar ook even mailen montiadi@otenet.gr als je meer vragen hebt! ze is een hollandse dus dat is erg makkenlijk! ze zijn te vinden in Ixia ik hoop dat ik jou voldoende hebt geinformeerd veel sucses zou ik willen zeggen! Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma jan 23, 2006 11:07 pm

Hallo Ella,

Toch wil ik graag het volgende aan jouw berichtje toevoegen.

Dat verhuurbedrijven (in Griekenland) niet moeilijk doen is best te begrijpen. (omzet is nu eenmaal belangrijk) echter..........
je zegt het zelf al: Officieel ben je verplicht ten alle tijde in het bezit te zijn van een certificaat. :!: :!: :!:

Dus, heb je het niet, dan loop je de kans op een bekeuring van de politie bij een eventuele controle... :cry: :cry: maar wat nog belangrijker is: :!: :!: bij een aanrijding of andersinds schade aan derden, kan de verzekering heel moeilijk gaan doen en zelf niet tot vergoeding overgaan, immers....je hebt niet voldaan aan de wettelijke verplichtingen :!: :!:

Dus wees wijs: Helm op en certificaat bij je :idea: :idea: :P

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di jan 24, 2006 9:31 am

Daar kan ik jou geen ongelijk in geven! :wink:
wij hebben er eentje maar die is nog van 98 oud dus want volgends mij zijn ze altijd geldig!
Toch klop er iets niet vind ik altijd,als je een rij bewijs heb dan betekent dat je er een exame voor hebt gedaan,dit papiertje krijg je als je gewoon betaalt. :? daar snap ik gewoon helemaal niets van!
en dan nog iets Nederland is het enigste land die met z,on certificaat werkt!
Daarom is Herma er juist op tegen,zo kan zij niet zien of een jongen/meid de waarheid spreekt en of ze dan ook überhaupt kunnen rijden!

Maar goed dat weten de politie ook op Rhodes dus daar maken ze naar mijn idee misselijke gebruik van!!!
O JA dat de helm verplicht is daar ben ik heel blij mee hoor :P ,en het grappige van alles vind ik ze hebben helmpjes die je niet op je hooft voelt zitten IDEAAL!!!!!!! ik heb dus daar absoluut geen moeite mee !

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Bericht door PeeJie » di jan 31, 2006 5:13 pm

Als je al een rijbewijs heb, hoef je er alleen voor te betalen, maar als je nog geen rijbewijs heb of dat je jonger bent dan 25 meen ik , dan moet je er wel een examen voor afleggen.. En ik meen dat als je je autotheorie hebt, dat dat ook voldoende is (tenminste hier in Nederland..)

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo feb 01, 2006 7:43 am

OK dat wist ik niet nou dat vind ik wel goed! hoor !je moet wel ervaring hebben als je z,on kaart mag aanvragen vind ik!!

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » wo feb 01, 2006 9:58 pm

:D hoi allemaal

deze vraag komt meerdere keren voor per jaar :D
maar als je een rijbewijs hebt hoef je geen certificaat te hebben net als in nederland makkelijk 1 europa

er zijn op het prikbord meerdere topics over geweest en daar heeft Herma ook gereageerd

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=149 ... 7b758ab68e

groeten Harm :wink:

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo feb 01, 2006 10:15 pm

Hoi Harm,

Als je in jou bericht met een Nederlands rijbewijs bedoeld: een rijbewijs geldig voor de categorie A. dan heb je helemaal gelijk. :idea:

Heb je echter alleen een nederlands rijbewijs voor de categorie B, dan helaas :x :x

Zie voor meer info deze site van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen.

http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=217

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » wo feb 01, 2006 10:23 pm

hoi Frans,

klopt idd maar het laatste stukje wat daar staat val ik niet onder ik ben :( helaas van voor 1980

"Ben je in het bezit van een geldig Nederlands rijbewijs B, maar geboren na 1 juni 1980, dan zul je theorie-examen moeten doen om een bromfietscertificaat te krijgen. "

en dezelfde regels gelden daar ook heb ik me laten informeren

gr. Harm

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do feb 02, 2006 8:43 am

Ja inderdaad elk jaar wordt hier over gesproken gelezen en naar gevraagd ik adviseer dus allemaal om een mail te sturen naar Herma
Zij zal je altijd een stuk op weg willen helpen! niet alleen figuurlijk :wink:
maar ook letterlijk :P

Dus je kan het beste aan iemand vragen die hier elke jaar mee te maken heeft!


Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie