Wij gaan dan en dan naar Rhodes toe!!

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Wij gaan dan en dan naar Rhodes toe!!

Bericht door Ella » za jan 28, 2006 9:48 am

Hallo beste users!!!
We merken echt dat er al vele zijn die weten,dat ze weer Rhodes te zien krijgen! :P

Toch is het leuk om te weten waneer we gaan en waar naar toe ,wat heb jou besloten om juist die HOTEL/APARTEMENT te kiezen,en natuurlijk WAAROM (WEER)RHODES!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Natuurlijk vele hebben het al elders vermeld maar het is wel even leuk als dit bij elkaar staat toch!!! of was het geen goed idee dat kan natuurlijk ook!

Dus graag even jullie reactie,s hoef niet maar MAG :!: :!: :!: :!: :!:


Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za jan 28, 2006 11:48 am

Hallo allemaal,

Hierbij dan “ons verhaal” . :idea:

Zoals al eerder vermeld, gaan we dit jaar voor de 2e keer 2 maal in het jaar naar Rhodos en wel in juni en in september. De reden voor deze tijd laat zich denk ik wel raden: Niet zo erg druk en niet zo duur. :idea:

Ook dit jaar hebben we wederom, (na al 4 maal daar gelogeerd te hebben) gekozen voor hotel Esperia in het nieuwe centrum van Rhodosstad ( hotel Esperia is gelegen achter Hotel Grand en naast hotel Mistis Petit Palais. ) Esperia is alleen te boeken met ontbijt. Dit is voor ons ideaal omdat wij ’s-Avonds uit eten gaan in de plaatselijke restaurants/tavernes. :P

Waarom alweer Rhodos. :?: Ja, dat is best moeilijk te omschrijven, toch wil ik het proberen. Toen wij op 27 mei 1999 door onze kinderen ivm ons 25-jarig huwelijk in Amsterdam om 3 uur ’s-morgens op Schiphol werden afgezet om 2 uur later voor de eerste keer naar Griekenland en in dat geval Rhodos te vliegen (was voor ons overigens de 1e keer vliegen) wisten wij natuurlijk niet wat ons te wachten stond. Toch vergeet ik nooit meer de eerste keer, landen op Rhodos, de vliegtuigdeur gaat open en “je ruikt Rhodos” heel speciaal vonden wij dat en iedere keer opnieuw beleven wij dat weer opnieuw. :D :D
Wat beviel ons nu zo zeer aan Rhodos. Het klimaat, altijd prachtig weer, lekkere temperatuur, van zowel de buitenlucht als het zeewater. De gezelligheid van Rhodosstad en haar inwoners. Bijzonder vriendelijk en zeer gastvrij. Ondertussen is zo menigeen van “goede bekende” een vriend(in) geworden. Ja, inderdaad, als we nu naar Rhodos gaan heeft dat een beetje weg van “thuis komen”. Rhodos laat ons niet meer los. En natuurlijk,de Griekse keuken heeft natuurlijk wat, toch…… :lol:

Ja en dat heeft er eindelijk ook toe geleid, dat ik eind 2004 op het idee kwam om onze Rhodosvakanties foto’s op een eigen website te zetten om ook anderen te laten zien/genieten wat Rhodos zo al te bieden heeft. Tevens wilde ik door middel van een (dit) Rhodos vakantieforum in contact komen met mensen die mogelijk het zelfde dachten/voelden over Griekenland en vooral Rhodos. Nu,zoals jullie al bemerkt hebben is dat best aardig gelukt. :!:

Gezien bovenstaande, zijn we dan ook best bezorgd over hoe het verder moet met het toerisme, vooral op Rhodos. De invloed van het hele All-in gebeuren gaat voor zo menige middenstander toch niet onopgemerkt voorbij. Ja, voor menigeen betekende het financieel het einde. :evil: :cry: Om toch ook van onze kant hier iets tegenover te stellen en Rhodos voor ons te bewaren zo als wij het kennen, kiezen wij in ieder geval niet voor A.I. en laten ons geld achter bij de plaatselijk “kleine middenstand” . :!:
Zoals jullie al zeker van ons weten c.q. gelezen hebben, hebben wij in ons hart, Taverne Rustico en al haar medewerkers, geadopteerd. Het bleek al snel dat wij (in ons forum) niet de enige waren. Degene die daar wel eens geweest zijn en inzage hebben gehad in hun gastenboek hebben mogen zien hoeveel gasten van deze taverne, vrienden zijn geworden en ook steeds weer opnieuw terug komen. Om contact te krijgen met deze “vrienden van Rustico en Romeo” zijn we met enkele “Rustico- en Romeofans” bezig om een forum over deze beide taveernes in te richten. Wij hopen dat dit forum voor het nieuwe seizoen (1 april) gereed zal zijn. :P :P

Zo dan, ik hoop dat ik jullie heb kunnen laten zien, waarom wij Rhodos(stad) in ons hart gesloten hebben.

gr,
Frans en Riekie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Bericht door dirk » za jan 28, 2006 5:01 pm

wij gaan vanaf 13 augustus voor 2 weken in app. continental.
waarom continental : dicht bij rhodos stad, goede prijs en hier positiever reacties over gelezen
waarom rhodos: elk jaar doen wij een ander grieks eiland aan , dus moest rhodos er vroeg of laat ook bij.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » za jan 28, 2006 6:08 pm

Nou dan hier mijn reactie
wij gaan van 22 juni tot 13 juli
wij hebben voor Edem gekozen omdat dit vorige jaar zeer goed was bevallen!
Ja waarom weer Rhodes ik denk dat jeFrans z,n reactie moet lezen,dat komt aardig overheen met onze gevoelens voor Rhodes!

Alleen wij missen Greekland daar zijn onze vrienden te vinden!
en wij zitten het liefst heerlijk rustig en Trianta is een rustige dorp waar wij ons enorm thuis voelen!

Wij zullen dit jaar voor het eerst met de taxi naar het complex gaan,dan zijn we er sneller en hebben we de eerste keus wat kamers betreft!
en als het goed is krijgen we onze kamer nummer 23 daar hopen we wel op!!

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

suzette
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 3:40 pm

Bericht door suzette » ma jan 30, 2006 10:31 am

Hey hey

Wij gaan van 14 - 21 mei voor de eerste keer naar Rhodos!
We verblijven dan in hotel Belvedere.

Na alles wat ik op dit en andere forums en sites heb gelezen over Rhodos ben ik er nu al helemaal verliefd op.
Als het na deze week bevalt dan gaan we in aug/sept nog 2 weken.

Grtss Suzette

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma jan 30, 2006 3:35 pm

Nou dan weet ik het zeker hoor!! jij gaat in het najaar weer :P :P :P
Want één week is veeeeeeeeeeeeeeeeeels te kort maar dat zal je zelf wel merken!! Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » ma jan 30, 2006 6:06 pm

Wij gaan van 30 april tot 7 mei naar Sun Beach. Waarom Sun Beach? De mensen die er werken zijn bijna vrienden geworden. We voelen er ons ontzettend thuis. Gaan lekker iedere avond uit eten bij de Colibri. Rhodos op zich voelt gewoon als thuiskomen. We gaan al voor de 18e keer naar Rhodos. Soms meerdere malen per jaar. Dit jaar in verband met de studie van onze zoon helaas maar één keer. Maar we kijken er wel ontzettend naar uit.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma jan 30, 2006 9:25 pm

We gaan al voor de 18e keer naar Rhodos


Hoi Annelies,

Ik denk dat jullie in ons forum de "Rhodos-veteranen" zijn :P :P :P :lol: :wink:

Zou ik mij vergissen:.............wil de "echte" Rhodosveteraan nu opstaan :wink: :wink: :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » ma jan 30, 2006 11:44 pm

Wij nemen op 7 mei het stokje van annelies over en geven het stokje de 14e over aan suzette. En we gaan naar App. Majestic, Rhodos is voor mij sinds 1999 een jaarlijks terugkerend 'ritueel' heerlijk om daar elke jaar weer terug te komen, je bent thuis van huis :)

In Mei organiseert Griekenland het songfestival dankzij de overwinning van Helena in Kiev vorig jaar, helaas zijn wij dat weekend al weer terug.

Voor iedereen die er dan wel is:
VEEL PLEZIER, EN HOPELIJK EEN GROOT FEEST NET ALS VORIG JAAR!!!!
Rhodos..... What else.

Ivonne
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 11:15 am

Bericht door Ivonne » ma mar 20, 2006 11:53 am

Hoihoi
Wij (Peter en Ivonne) gaan van 4-11 mei voor het eerst naar Rhodos. We gaan naar Rhodos stad naar hotel Mitsis Grand en vertrekken vanaf Maastricht. We waren in dec. 2005 25 jaar getrouwd en gaan dit samen vieren op Rhodos :lol: Dit is ook de eerste keer dat we zonder onze jongste gaan, dus het wordt echt een weekje doen waar we zelf zin in hebben.....heerlijk :!: We willen graag een auto huren en veel ontdekken dus alle tips zijn welkom. Alhoewel hier op het forum al heel veel te vinden is.Toppie hoor, deze site, complimenten aan Frans en Riekie. We zullen hier nog veel te vinden zijn voordat we vertrekken en ook daarna natuurlijk om ons verhaal te vertellen :)
Groetjes Ivonne en Peter natuurlijk hihi.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma mar 20, 2006 1:22 pm

Weet je wel zeker dat je maar één week gaat ??? dat is wel erg kort hoor op Rhodes!

Geef niets hoor maar dan is de kans heel groot dat jullie ooit weer eens terug zullen gaan!

Wat auto huren betreft! weet ik nog wel een Adresje kijk hier maar eens op!
http://www.rhodosinfo.com/sky.htm Ik weet zeker dat Marion bereid is om een auto voor de deur af te leveren mail ze maar eens met een paar vragen!Niets moet alles mag!! TOCH!!!! en niet geschoten is altijd mis!
Ja in jullie geval omdat jullie maar een week gaan is een auto zeker een goede optie want van Rhodes kan je genieten kijk maar eens naar de vele foto,s die hier geplaatst zijn! en genieten moet je zeker doen helemaal omdat het een bijzondere reis wordt 25 JAAR bij elkaar nou dan zitten wij nog geneens op de helft (hahahahaha)en wij hebben GELUKKIG Rhodes al ondekt! :wink: heel veel plezier met de voorbereidingen!


Groeten van Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
vera
Expert User
Expert User
Berichten: 64
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 11:45 am

Bericht door vera » ma mar 20, 2006 8:10 pm

Hallo allemaal

Wij gaan dus 4 mei 2 weken naar Rhodos voor de eerste keer in Appartementen D'andrea Mare.
Na veel gezoek waar we heen wilden zijn we bij dit complex uitgekomen.
Zag er erg leuk en gezellig uit.

Groetjes Vera 8) 8)
ps:nog maar 6 weken en 3 dagen!!!

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di mar 21, 2006 11:19 am

hoi allemaal,

ik zie dat ik hier nog niet bij heb geschreven wanneer ik ga.
ik ga dus 6 augustus (ow wat duurt dat nog lang) voor 2 heerlijke weken naar trianda. appartement Terinikos!!!

kijk er nu al naar uit!

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo mar 22, 2006 8:19 am

Maar dat wisten we al dat is elke keer te lezen als jij wat van je laat horen!! :wink: ja wachten duurt lang maar!!!! één troost voor vele zit het er alweer op als jij mag gaan heerlijk idee toch!!! 8)

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo mar 22, 2006 1:51 pm

haha ja je hebt gelijk...

ja dat is helemaal waar iedereen is natuurlijk alweer terug als ik nog mag... ik kan alvast al die verhalen horen van iedereen die terug is.. ook erg leuk natuurlijk!!!

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Just Nikki
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: do feb 09, 2006 11:06 am

Bericht door Just Nikki » wo mar 22, 2006 7:41 pm

Ik ga samen met mijn vriend naar rhodos.. we vertrekken 18 mei en komen 25 mei terug.. We zitten in continental.. waarom.. omdat mijn vriend daar al een keer is geweest en gewoon goed bevallen..

Ivonne
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 11:15 am

Bericht door Ivonne » wo mar 22, 2006 9:58 pm

Dankje Ella voor de tip over het verhuurbedrijf. En ja ik weet zeker dat we maar 1 week gaan hihihi. Ik heb namelijk nogal snel heimwee naar de kinderen en nu gaat de jongste ook niet mee voor de eerste keer, dus is dat extra spannend voor me. De kinderen zijn trouwens 23,21 en bijna 15. De oudsten gaan al jaren niet meer mee, maar ik ben wel eens 3 dagen ziek geweest van de heimwee, erg he? Nu de jongste dus ook thuis blijft, is 1 week genoeg. Eerst maar eens "wennen"voor mij en hopelijk kunnen we het in de loop der jaren uitbrieden naar langere vakanties.
Ik verheug me wel enorm om eens lekker met z'n tweetjes weg te gaan :lol:
Groetjes Ivonne

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr mar 24, 2006 4:48 pm

Heimwee naar je kinderen vind ik een hele goede rede!!
Maar als je Heimwee krijg naar Rhodes dan neem je de volgende keer gewoon je kinderen mee!!! want juist de jongelui van 23 21 en 15 jaar kunnen zich op Rhodes heeeeeeeeel erg goed vermaken! :wink: :idea:

Maar goed geniet er van die 8 dagen en probeer zoveel mogenlijk te zien van Rhodes ,de binnen landen worden vaak vergeten en die zijn zo mooi!

Net als Embona prachtige gebied met ruige stukken en mooie natuur :!: :!:

Dus ja maak flink gebruik van je auto,tje je zult er geen spijt van krijgen :wink: 8) :P

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Ivonne
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 11:15 am

Bericht door Ivonne » do mar 30, 2006 3:51 pm

Hoihoi


Hier ben ik weer en ik heb weer een vraag.
Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om een klamboe mee te nemen
als we naar Rhodos gaan i.v.m. de vele muggen. Klopt dat? En kun je die gewoon in ieder hotel boven je bed maken?
Moeten we ook iets van DEET meenemen?
Alvast bedankt
groetjes Ivonne

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do mar 30, 2006 4:02 pm

Hoi Ivonne,

Zelf hebben Riekie en ik in al die jaren nooit last gehad van muggen in Rhodosstad. :!: :!: Van anderen hoor ik echter ook juist het tegendeel :cry:
Dus het lijkt er wel op: of je hebt geluk :P of niet :evil:

Hier een link naar over "muggenlaria" :wink: :wink:

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=g ... d&t=241096

gr, Frans
Afbeelding

Ivonne
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 11:15 am

Bericht door Ivonne » do mar 30, 2006 7:36 pm

Ok frans. Ik heb het gelezen en zal toch maar het zekere voor het onzekere nemen; we nemen gewoon iets mee tegen de muggen.
Onze dochter is een aantal jaren geleden op Kreta geweest en kwam terug onder de bulten, waarvan sommigen zelfs ontstoken waren. Het heeft weken geduurd voordat ze ervan was.
Nu maar hopen dat de muggen begin mei nog met andere dingen bezig zijn, dan ons pesten :wink:
groetjes Ivonne

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » do mar 30, 2006 8:33 pm

hoi hoi,
ik zal als ik jou was wel iets meenemen...
al die keren die ik er ben geweest (4) ben ik lek gestoken...

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » do mar 30, 2006 10:01 pm

hoi luitjes

ik ben het helemaal eens met Frans
wij hebben ook nog nooit last gehad
misschien scheelt het waar je verblijft op Rhodos

gr. Harm

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr mar 31, 2006 8:04 am

Wij hebben eigenlijk ook nooit last van muggen (in voor- en najaar). In mei zal dat zeker geen problemen geven, denk ik.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Bericht door mariska » vr mar 31, 2006 11:57 am

Ook wij hebben in Rhodos(-stad ) afgelopen
zomer géén muggen gezien! :P :P
Gelukkig maar....want normaal moeten ze ons
altijd "hebben"! :cry: :cry:

Groetjes,

Mariska

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr mar 31, 2006 2:55 pm

hmmm ben ik dan de enige???

wij moeten elk jaar van alles kopen om die rot muggen weg te houden...
of zal dit aan trianda liggen? :D
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr mar 31, 2006 4:52 pm

Hoi Joyce,

Dat ligt zeker niet aan Trianda, want daar zitten wij ook. Geen idee, misschien ga jij in een andere tijd?

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
vera
Expert User
Expert User
Berichten: 64
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 11:45 am

Bericht door vera » vr mar 31, 2006 8:53 pm

Hoi hoi

Nou als ik het zo lees neem ik het zekere voor het onzekere en zorg dat ik wat bij me heb.
Ik heb altijd al een klamboe in m'n koffer zitten!!!
Altijd handig,mijn man moeten ze altijd wel lek prikken vandaar :?

Groetjes Vera 8) 8)

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » za apr 01, 2006 2:01 pm

rhodosliefhebber schreef:Dat ligt zeker niet aan Trianda, want daar zitten wij ook.


Of ik heb gewoon lekker bloed.... haha
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

helma
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 08, 2006 10:15 pm

Bericht door helma » zo apr 09, 2006 7:05 pm

nou wij gaan nu over veertien dagen naar forum,wij komen er voor het vijfde jaar en wij vinden het gewelidig.Onze kinderen vermaken zich uitstekend en daar doen we het tenslotte voor.Ik ben altijd ziek als we weer wegmoeten,zou daar het liefst blijven tot dat het seizoen afgelopen is,maarjah de plicht roept weer dus gaan we ieder jaar maar gewoon weer terug. :roll: :cry: :P
een griekofiel,zou wel het hele jaar er door kunnen brengen

Plaats reactie