Wandelen op Rhodos

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Dekeuninck Leopold
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 31, 2006 5:26 am

Wandelen op Rhodos

Bericht door Dekeuninck Leopold » wo feb 01, 2006 10:48 am

Hallo, wij zijn Paul en Christiane uit België

Een vraagje


Zijn er mooie wandelingen te doen op Rhodos

Waar?
Wat?

En hoe verplaatsen wij ons?

We zijn er van 14 mei tot 25 mei. :wink:

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo feb 01, 2006 11:14 am

Hallo Paul en Christiane ,

Nogmaals, welkom in ons Rhodos vakantieforum :P Jullie gaan dus vroeg in het seizoen :!: Ja, heeft zeker ook zijn voordelen....niet zo druk, en alles is nog heerlijk groen en echt voorjaar :D :D

Met wandeltochten hebben wij zelf geen ervaring :oops: :oops: maar mogelijk andere users uit ons forum misschien wel...... :idea:

Heb in ieder geval wel iets gevonden op het net, waar jullie misschien wat meer info kunnen vinden :idea: :idea:

http://www.wandelwaaier.nl/vakantie-inf ... cca8357366

groetjes en als alles doorgaat in mei laat bij thuiskomst iets van jullie horen hoe Rhodos (en het wandelen) jullie bevallen heeft 8) 8)

Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr feb 03, 2006 11:12 am

Wat niet echt met natuur te maken heb (wel een beetje hoor) maar meer met cultuur is een wandeling over de stads poorten van Rhodes oude stad!

In Anwb boekje noemen ze dit "in de voetsporen van de ridders"

Wil je echter de natuur verkennen!dan heb je volgends mij ook een aan gegeven wandel route bij Psinhos maar nu weet ik niet meer waar deze begint!

maar beklim de filerimos berg eens dit is ook een behoorlijke wandeling!

Of de Tsambika klooster ,de acropolis van Lindos ga zo maar door !!!

er zijn genoeg dingen te vinden om heerlijk te wandelen,en natuurlijk schiet er straks wel weer iets te binnen bij me!
maar dan zal ik het je wel even laten weten!


Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr feb 03, 2006 1:30 pm

Ik schreef vanmorgen al dat ik wat zou vergeten nou hier heb ik nog een tip!!!

Neem een boot reis naar Simi stap bij het klooster uit de boot en na een bezoekje in het klooster kan je zelf richting Simi lopen!

het moet zeker de moeite waard zijn! en als je in Simi komt dan kan je met dezelfde boot terug waar je mee gekomen ben!alleen hij ligt dan nu in Simi!

ik weet dat de boot daar 4 uur staat dus je moet goed informeren hoe lang je over deze wandeling doet! maar er zijn mensen die dit ook doen dus het lijk mij geen probleem!

en dan heb ik nog iets voor je gevonden !

Dit is meer klimmen als je naar Embona rijd merk je dat je op de hoogste punt ben van Rhodes ,een prachtige gebied en hier zie je dan de echte ruige Griekse omgeving die je bij Kreta ook ziet!

De berg heet ATTAVYROS in het ANWB boekje staat geschreven dat je die kan beklimmen mits je wel ervaring heb er is een pad naar de top!!een dorps bewoner wijst jou de weg maar je doet het op eigen risico goede schoenen aan trekken en veel heel veel water menemen en zet een zonne hoed op!! De mensen van Embona zijn erg vriendelijk en behulpzaam dus je kan een bewoner aanspreken dat je deze tocht wil gaan maken en dat je weer bij hem mag aan kloppen als je weer terug ben want stel als er iets mis zou gaan is er altijd iemand die weet dat je boven zit en wordt je altijd gevonden !

Het klinkt erg maar als je je voet verstuikt kan dit ook lastig zijn dus doe dit als je denk dat je het kan en regel wel het nodige!!!

WEES WIJS EN GA VOORBEREID OP REIS!!!!!

dat is m,n levens motto op Rhodes!! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Dekeuninck Leopold
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 31, 2006 5:26 am

Wandelen op Rhodos

Bericht door Dekeuninck Leopold » za feb 04, 2006 12:00 pm

Beste Ella

Wij danken u voor uw nuttige informatie en bruikbare tips, die ons alvast een stuk op weg zullen helpen op ons vakantie eiland.


Vriendelijke groeten

Paul en Christiane


p.s. we zijn we zijn zeer grote wandelaars, ter info: vierdaagse van Nijmegen, 100 km dodemarsch Bornem enzo meer.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » za feb 04, 2006 1:44 pm

Heel graag gedaan en als jullie nog meer vragen hebben ??? jullie weten het! we helpen erg graag :wink: :wink:


Maar ik wel wel met jullie afspreken om mij geen U meer te noemen,dan voel ik mij zoooooo oud :wink:


Groetjes en veel sucses met het orienteren!
:P

Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » za feb 04, 2006 9:14 pm

Ik wil jullie nog een tip geven!

Als jullie nou eigenlijk nog meer willen weten over Wandelen op Rhodes dan kan je ook je vraag stellen op Het prikbord van Rhodes!!!

Daar zou je ook zomaar diverse tips kunnen krijgen! want vele die hier op schrijven wonen op Rhodes!!!


dit is de link er naar toe

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1499

als je een bericht wil plaatsen moet je dat aan klikken in de balk boven de berichten! :idea: :idea:

Ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ze jou daar
ook heel graag willen helpen!

Sucses er mee!

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie