hoeveel dagen auto nodig?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
m en m
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 4:27 pm

hoeveel dagen auto nodig?

Bericht door m en m » zo feb 12, 2006 4:47 pm

dag lieve mensen
hier mijn eerste vraag,wij gaan in oktober voor de eerste maal naar rhodos en nu zou ik willen weten of het voldoende is om 1 dag een auto te huren om het eiland rond te komen en of jullie nog leuke plekjes weten om met de auto heen te gaan.
is er ook een site met de verkeers regels bekent??

groetjes marcel 8)
nieuw op rhodos

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » zo feb 12, 2006 5:50 pm

hoi m en m,

er zijn voldoende mogelijkheden om een auto te huren op het eiland, in alle soorten en maten, als je een goedkopere wilt, neem dan 1 klasse hoger dan de goedkoopste (hydundai atos of fiat seicento), het beetje meer motorvermogen en comfort van bijvoorbeeld een opel corso of fiat panda komt je zeker van pas als je het hele eiland rond wilt gaan en de heuvels en bergen wilt veroveren.

1 dag is om alle leuke dingen te zien te kort, 2 of 3 dagen zijn dan handiger.

Verkeer: Mocht je zelf op ontdekkingsreis willen gaan en een auto of brommer huurt, wat heel erg leuk en avontuurlijk is, wees op je hoede want de Grieken hebben nou eenmaal andere rijgewoonten dan wij en het zou jammer zijn als je de rest van je duurbetaalde vakantie in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Niet onverwachte afslaan, altijd duidelijk de richtingwijzer aanzetten, bij twijfel over voorrang liever wachten tot er voorrang wordt verleend en vooral niet te hard rijden. Ken ook het verschil op de brommer of scooter tussen de voor en achterrem er ligt nl. nogal wat steen en stof op de weg waarin je gauw gaat schuiven . Tachtig kilometer per uur op de grotere wegen is de maximale toegestane snelheid en net als in Nederland vijftig kilometer per uur in de bebouwde kom. Gordels en helm zijn verplicht. Nog iets belangrijks omtrent enige Griekse rijgewoonten die behoorlijk verschillen van die van ons; voor de Griek is het stopbord (ze staan bijna overal) hetzelfde als de voorrang driehoek voor ons, dus je zult er niemand voor zien stoppen. De voorrechten die fietsers bij ons genieten bestaan niet en zebrapaden en voetgangers worden niet erg gerespecteerd. (bron: http://www.rhodosinfo.com)

groetjes,
Reinier
Rhodos..... What else.

m en m
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 4:27 pm

reactie

Bericht door m en m » zo feb 12, 2006 6:02 pm

hoi reinier
he bedankt voor zover als er nog meer mensen willen reageren graag en dan vooral voor de bezienswaardigheden en misschien mensen die weten waar een plattegrond staat van het eiland.

bij voorbaat dank :D
nieuw op rhodos

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » zo feb 12, 2006 7:18 pm

M en M
allereerst welkom hier op het forum!
jullie hebben een bijzonder goede keuze gemaakt!

Ja ik vind voor één dag een auto huren ook wel heeeeeeeeel erg kort hoor!
dat zou ik als ik jullie was wel meerdre dagen doen!
Ik begreep dat jullie in Trianta zaten!

nou dat treft ik weet een hele leuke verhuurs bedrijfje in trianta met bijna allemaal nieuwe auto,s en zeker niet te duur!

Kijk hier maar eens http://www.rhodosinfo.com/sky.htm

Marion en vasilis zijn twee lieve en betrouwbare mensen en willen jou nu al helpen met vragen mail hun eens en je kan ookal zit je hier in Nederland al heel wat regelen met hun die op Rhodes zitten :idea: :idea: :idea:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » zo feb 12, 2006 8:09 pm

Ik zou zeker voor meerdere dag een auto huren. Mooie plekjes met het eiland. Ja dat zijn er talloze, bijvoorbeeld Lindos (moet je gezien hebben). Dat is goed te bereiken met de auto en je kunt er gratis parkeren. De vlindervallei is prachtig, Epta Piges ook mooi. Kamiros is een must. Een rondrit rond het eiland is ook heel leuk, maar neemt wel de hele dag. Als je dat gaat doen, ga dan ook langs Prassonissi. Dit is het uiterste puntje van het eiland. Erg indrukwekkend. Als je een auto huurt, krijg je er meestal een wegenkaart bij. Je kunt ook overwegen hier bij je boeking gelijk een auto te huren. Een kaart van Rhodos kun je beslist vinden via Google.

Heel véél plezier, maar dat gaat lukken.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » zo feb 12, 2006 8:14 pm

Mijn honderste bericht!!!!

Ik was Rhodos-stad vergeten. Daar moet je echt naar toe. Je kunt dat heel goed bereiken met het openbaar vervoer. Alle bussen die langs de hoofdweg rijden stoppen in Rhodos stad. Mocht je met een taxi willen, dan kost dat ongeveer 8 à 9 euro vanuit Trianda per enkele reis. Je kunt ook met de auto. Parkeren is gratis tussen 14.30 uur en 17.00 uur. Het normale parkeertarief is ongeveer 70 eurocent per uur.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Bericht door mariska » zo feb 12, 2006 9:47 pm

Welkom Marcel en Mandy! :P :P

Rhodos-stad moeten jullie zéker niet overslaan! :P
Maar mij lijkt het inderdaad gemakkelijker én goedkoper
om daar met het openbaar vervoer naar toe te gaan!
Veel plezier alvast gewenst! :P

En Annelies, proficiat met je 100e bericht! :P :P
Ben zelf sinds gisteren "ultieme Rhodosfan" ...dat
vond ik zelf ook al een mijlpaal! :wink: :P

Groetjes, Mariska

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » zo feb 12, 2006 10:12 pm

Jullie zijn beide KANJERS Annelies en Mariska mede door jullie is deze Forum elke dag een plezier om te lezen! dus geef je zelf maar eens flink een schouderklopje!

Nog Even over de kaart !!! van Rhodes ik raad jullie aan om het boekje RODOS EXTRA van de ANWB te kopen hier in zit een hele duidelijke kaart waar je heel veel aan heb! ook het is zeer informatief en het kost nog geen 7 euro dus eigenlijk kan je het echt niet laten liggen!!!

Het voordeel van het boekje is dat er haast geen foute info instaat en dat het allemaal vrij recent is!

Ook zijn er routes gegeven naar bijv EMBONA ook z,on dorp die je moet zien als je op Rhodes ben!

Het boekje is overal te koop en zelfs bij de ANWB winkel nog voordeliger als je lid ben :idea: :idea: :idea:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Bericht door mariska » ma feb 13, 2006 12:24 am

:oops: :oops: :oops:
Thanx Ella!
Maar...."ik kom net kijken" :wink: ,
voel me zelf nog een aspirant-Rhodosfan! :wink: :P

Groetjes, Mariska

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma feb 13, 2006 8:24 am

En toch ben je het Mariska???
Anders zou je hier niet zo vaak te vinden zijn :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » ma feb 13, 2006 6:10 pm

ja dat boekje anwb extra wil ik toch ook nog gaan kopen dit jaar.
kan ik eens kijken of er nog dingen zijn die ik nog niet heb gezien...

en die zijn er vast..
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

m en m
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 4:27 pm

bedankt

Bericht door m en m » ma feb 13, 2006 7:18 pm

hallo mensen
hier m en m bedankt voor jullie tips hier kunnen we zeker wat mee en het boekje van de anwb hebben we al maar in elk geval bedankt ervoor en er zullen zeker nog meer vragen van onze kant komen

groetjes
nieuw op rhodos

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma feb 13, 2006 7:38 pm

Kom maar op met de vragen :P :lol: :)
Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie