eten en drinken

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
m en m
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 4:27 pm

eten en drinken

Bericht door m en m » zo mar 12, 2006 6:42 pm

Hallo mensen

Ik heb een vraagje over het eten en drinken in en buiten het hotel.
Ik wilde graag weten of het brood en kaas hetzelfde is als hier in Nederland.
En ik wilde graag weten of ik water uit de kraan kan drinken of niet, moet ik anders uitkijken met ijsklontjes in mijn drankje.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen.

groetjes mandy
nieuw op rhodos

beeldmaker
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 14
Lid geworden op: di feb 21, 2006 6:03 pm

Bericht door beeldmaker » zo mar 12, 2006 7:55 pm

Hoi,

Op Rhodos zal je geen "hollandse kaas" :lol: vinden, wel voor de liefhebbers Feta en andere schapenkazen. Brood is er in verschillende soorten. Je moet beslist eens in een klein dorpje in een taverna een echte griekse schotel kiezen. Eenvoudig maar toch zo lekker.. Het drinken van leidingwater is toegestaan maar het is altijd veiliger op vakantie om water uit flessen te drinken. Voor de ijsblokjes moet je niet opletten, tenzij je je drankje graag puur drinkt.

.

groeten,

stefan M

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma mar 13, 2006 8:12 am

Je kan hollandse kaas vinden in de super markt kaas uit gouda!!!en vaak is het jonge kaas!
Brood vind ik zeker niet vies op Rhodes er zijn genoeg bakkertjes waar zelfs het brood smorgen nog heerlijk aan het uit dampen is :wink: water kan je uit de kraan drinken je krijg er niets van wel is het met een rare nasmaak dus wij kopen altijd water ook omdat de prijzen om te gieren zijn! :lol: :P
en die ijsklontjes nee hoor niets mis mee! :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Falirakifrank
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 164
Lid geworden op: do nov 25, 2004 1:26 am

Bericht door Falirakifrank » ma mar 13, 2006 2:16 pm

Bei Lidl auf Rhodos findet man eine Menge Hollaendische Produkte.
Der Gouda von Lidl schmeckt sehr gut.
Es gibt dort auch Hollaendische Tomaten, KG/ca 1 Euro. Die schmecken aber nach nichts und bestehen nur aus Wasser. Direkt daneben im Regal liegen Strauchtomaten von Kreta, die schmecken richtig gut nach Tomaten und die kosten nur 60cent/KG.
Das beste und leckerste Brot gibt es in der Baeckerei gegenueber von A&B neben Lidl.
Leitungswasser kann auf Rhodos ueberall problemlos getrunken werden!

Entschuldigt fuer mein Deutsch, ich kann es leider nicht anders. :wink: 8) :lol:

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma mar 13, 2006 4:41 pm

Entschuldigt fuer mein Deutsch, ich kann es leider nicht anders. :wink: 8) :lol:


Ich meine aber.......Du schreibst doch schon ganz gut Deutsch :wink: :wink: :wink: :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Falirakifrank
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 164
Lid geworden op: do nov 25, 2004 1:26 am

Bericht door Falirakifrank » ma mar 13, 2006 4:57 pm

Danke fuers Kompliment Frans, ich arbeite taeglich an meinem Deutsch! :wink: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Bericht door PeeJie » ma mar 13, 2006 5:42 pm

Haha knap, gelukkig kan ik het wel lezen duits, jammer genoeg niet schrijven :(

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » ma mar 13, 2006 6:18 pm

hoi hoi,

je hebt inderdaad bij de supermarkten nederlandse kaas, en niet alleen kaas hoor je kan er genoeg nederlandse produkten vinden. tot aan pindakaas toe...

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr mar 17, 2006 11:58 am

Hollandse Produckten veroveren soms de assortimentniet alleen food maar ook non food! bijv dreft afwas,of was poeders,en niet te vergeten maandverband en haarlak shampoo enz enz, en wat food produckten betreft !!!!produckten van knorr en mentos! cola uit Breda en sinas! ga zo maar door! en inderdaad de pindakaas waar Nederlanders die op Rhodes wonen erg blij mee zijn want dan kunnen ze sate saus maken!maar zoals nasi kruiden hebben ze nog nooit van gehoord! De vlees afdeling vind ik altijd ERG GOED!!! hier kijk ik graag naar omdat ik zelf achter de toonbank werkt! en ik kan zeggen dat je met een gerust hart een stukje vlees kan kopen ,want alles ziet er goed verzorgd en schoon uit!
De verkopers bijv hebben petjes op! nou dat is in Nederland ook wel aan de orde maar!!!! nog niet helemaal verplicht!(ik ben daar wel gelukkig mee moet ik je zeggen)

Wat dacht je van ola ijs ook dit komt uit Nederland als je oplet dan zie je dat de supermarkten op Rhodes veel dingen verkopen die in onze ogen zo vertrouwd zijn! Echter ben je drop verslaafd of wil je boerenkool met worst eten dan heb je pech want dat zou je hier niet kunnen vinden! :wink: :wink:



Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr mar 17, 2006 3:10 pm

Hoi Ella,

Ik heb op Rhodos wel eens drop gekocht. Katjes van Katja. Dat was in de supermarkt van Emmanuel. Bij het politiebureau in Trianda. Het is er dus wel, maar ik denk meer voor de toeristen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie