Wandeltips op Rhodos

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Wandeltips op Rhodos

Bericht door Rhodosfan » zo mei 07, 2006 10:44 pm

Hallo vrienden,

Ontving heden een retourmailtje van ene Chris, naar aanleiding van een mailtje mijnerzijds inzake een leuke beoordeling over Rhodosstad.

Aangezien deze Chris een paar leuke tips over wandelroutes op Rhodos hierin aangeeft, plaats ik zijn mailtje hier onder: :idea: :idea:

Beste Frans,

Bedankt voor je aardige mail! Ik heb voor de vakantie behoorlijk lopen zoeken naar informatie over het eiland en over waar je het beste kunt verblijven en wat je er allemaal kunt doen, maar ben toen helaas niet jouw site tegengekomen. Het zou me zeker een goed sfeerbeeld hebben gegeven want ik herken er ontzettend veel in, en het doet me weer helemaal terugverlangen!

Helaas ben ik niet zo'n liefhebber van websforums (is toch weer wat anders dan eenzijdige beoordelingen van hotels en lokaties), dus ik begin er maar niet aan om me in die discussie te mengen. Maar mocht een van de bezoekers van je site (of jullie zelf) nog behoefte hebben aan informatie over wandelen op Rhodos dan heb je misschien iets aan onze ervaringen. Het viel ons namelijk niet mee om een geschikt wandelgidsje te krijgen, iets wat voor eilanden als Lesbos of Kreta geen enkel probleem is. Aanvankelijk waren we bang dat er gewoon weinig te wandelen viel daar, en op sommige websites viel ook zoiets te lezen waarbij de schuld werd gegeven aan de vergaande mate van ontwikkeling van het eiland, waardoor oude paadjes vervangen zouden zijn door asfaltwegen etc. Gelukkig viel het reuze mee: hoewel de paden inderdaad minder goed zijn gebaand en aangegeven dan elders kun je hier heel best wandelen, vooral in de Noordelijke helft van het eiland (die zoals je weet een stuk groener is).

Het toeristenbureau in Rhodos-stad heeft een gratis boekje (het staat ook op hun websitre, zie link hieronder), maar die wandelingen zijn wel wat aan de lange kant. Meer geschikt vonden wij een Duits boekje, dat we na lang zoeken in een kaartenwinkel in Amsterdam vonden. Zie link. Bovendien komt binnenkort de uitgeverij Sunflower met een update van zijn oude wandelboekje voor Rhodos, waarvan de oude uitgave inmiddels nergens meer te krijgen is. Zie link nummer 3.

http://www.rodosisland.gr/en/brochures.html

http://www.rother.de/titpage/4272.htm

http://www.sunflowerbooks.co.uk/uprd.htm

Ik hoop dat je deze informatie nuttig vindt, en veel succes met je site!

Chris


Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » zo mei 07, 2006 11:43 pm

:D Kijk dat is weer leuke informatie!

Erg jammer dat Chris niet echt van een forum houdt.....hij zou een prima aanwinst zijn, denk ik :(
You only live once....

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » ma mei 08, 2006 7:23 am

Misschien leest hij af en toe wel mee en laat hij dan toch nog wat informatie achter.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

mopi51
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:10 pm

Bericht door mopi51 » zo mei 28, 2006 1:32 pm

Hallo,

Ik zal veel plezier beleven aan deze tips omdat mijn vakantie op RHODOS er aangenamer zal door worden.
Met dank aan Chris, ik ben er erg blij mee.

Dank u! Groetjes

Plaats reactie