auto huren hoelang?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

auto huren hoelang?

Bericht door dirk » di jul 11, 2006 6:25 pm

hoeveel dagen zou ik een auto moeten huren om het eiland te verkennen.Eerst had ik aan 3 gedacht maar aangezien dat ik offroad gewijs ga rondtrekken ben ik mischien beter met 5. Hoeveel dagen huren jullie?
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » di jul 11, 2006 7:07 pm

Hoi Dirk,

Wij hebben altijd voor 7 dagen een huurauto en rijden dan naar alles wat we graag zien. Voor ons is Rhodos bekend terrein en wij nemen de auto dus gelijk op de luchthaven mee en leveren hem daar ook weer in. Ik denk dat je met 5 dagen goed af bent, dan kun je de auto bij je accommodatie af laten leveren. Wel is het meestal zo, dat ze de auto op de avond voor afloop van de verhuur graag terug hebben. Wij hebben dat vaak meegemaakt en eerlijk gezegd werd ik daar niet goed van, aangezien je de auto huurt voor zoveel keer 24 uur. Als ze de auto de avond tevoren terugkrijgen, kunnen ze hem de volgende dag al weer verhuren. Als je de auto ophaalt en inlevert bij de luchthaven heb je dat probleem niet.

Veel plezier,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » wo aug 02, 2006 11:33 am

Hallo allemaal,



Ik heb gister via mail contact gehad met Marion van het verhuur bedrijf op Rhodos.

Ze vertelde me dat we het beste een week van te voren konden mailen welke aute we wilde hebben en voor hoelang.
Maar in het bericht stond dat je al een Matiz kon rijden 3 dagen voor € 75.00 en dan ben je overal voor verzekerd dus gewoon op de nederlandse manier.
Dat vind ik wel zo fijn, hoef je je nergens zorgen over te maken.

Het was zelfs nog zo dat in september de prijzen nog goedkoper konden.


Groetjes Rien


PS

We tellen de weken al af :lol:
"luctor et emergo"

m en m
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 4:27 pm

Bericht door m en m » vr aug 03, 2007 1:55 pm

Beste Rien

en hallo allemaal ben een hele tijd niet op het forum geweest maar had het nogal druk vergeef me :wink:
Dan nu voor jou rien een auto huren bij marion moet je zeker doen wij zijn vorig jaar geweest en het is ons uitstekend bevallen ze doen niet moeilijk alles gaat in goed vertrouwen en als je wil leveren ze de auto bij je hotel af en daar halen ze hem ook weer op dus ik adviseer je om dit te doen.

fijne vakantie en groetjes van marcel en mandy
nieuw op rhodos

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » di apr 22, 2008 8:42 pm

hi hi,

Kan iemand me vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat zou de eerste keer zijn dat we eenw agen huren etc ,met wie kan ik contact opnemen voor een wagen en welke wagens etc en hoeveel het kost contact info van de persoon? spreek je dan af met die mensen in de luchthaven en krijg je de wagen daar dan en betaal je dan daar ter plekke ook etc is er een gps bij lol ;-) aangezien eerste keer dat we naar rhodos zouden gaan :-) we weten wel nog niet welk hotel we gaan nemen en in mei gaan we gaan boeken voor oktober maar we plannen graag vroeger alles een beetje zodat er geen belgische stress opduikt eenmaal vertrokken naar rhodos :-)

dank jewel voor de reacties en hulp

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: auto huren hoelang?

Bericht door Conny » di apr 22, 2008 9:14 pm

Hoi
kijk eens bij Marion en Vasillis
Je kan ze altijd even een mailtje sturen met je vragen

http://www.rhodosinfo.com/sky.htm
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: auto huren hoelang?

Bericht door Conny » di apr 22, 2008 9:15 pm

Hoi
kijk eens bij Marion en Vasillis

http://www.rhodosinfo.com/sky.htm
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door rhodosliefhebber » wo apr 23, 2008 7:53 am

Hallo Christophe,

Wij boeken altijd van tevoren een auto, meestal bij Europcar of National. Betalen doe je met je creditcard en je kunt zelf zeggen of je de auto bij je accommodatie wilt hebben of afgeleverd op de luchthaven. Aangezien je voor de eerste keer naar Rhodos gaat, zou ik persoonlijk niet kiezen voor afleveren bij de luchthaven, omdat je dan zelf je accommodatie moet gaan zoeken. In Nederland is bij een geboekte reis een transfer inbegrepen; ik neem aan in België ook? Van een GPS in een huurauto heb ik nog nooit gehoord. Meestal krijg je gewoon een kaart mee. De mensen spreken goed Engels. Marion, hierboven genoemd, is Nederlandse, en kan je dus ook in het Nederlands helpen.

Succes met zoeken en veel plezier.

Groetjes,
Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » wo apr 23, 2008 10:16 am

hi,

aha oke das super om te horen,ja dacht het al dat er geen gps is hehe gelukkig kan mijn vriendin goed kaartlezen :-),ik en mijn vriendin hadden het er gisteren nog over dat we idd de wagen aan het hotel laten plaatsen en met een taxi of als er een busje van het hotel is naar het hotel gaan:-).Is het daar makkelijk om tankstations te vinden??

Heb je daar ook bankcontacten zoals we die in belgie en nederland kennen?of nemen we het best genoeg geld mee vanuit belgie :-) en met wat heb je het beste mee en visa kaart dan of mastercard , ik las ook dat je reischeques kon gebruiken daar maar dat de meeste grieken daar niet zo zot van zijn om te ontvangen.

gjasas (groetjes)

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door Ella » wo apr 23, 2008 12:55 pm

Er is zeker overal tank stations te vinden, daar hoef je geen zorgen om te maken, de welbekende anwb kaart in het boekje ANWB extra RODOS geef heel duidelijk aan waar een tank station is!!!!! ga je nu helemaal naar de andere kant van het eiland dus naar PRASONISI ????? en je neemt de hoofdweg terug via LINDOS dan zou ik er voor zorgen dat je je tank vol gooit in KATTAVIA, want vanaf daar zijn er niet zoveel stations (weten we uit ervaring hahahaha)trek je nu de binnen landen in ook daar voor geld tank eerst je tank even even helemaal vol!! gewoon voor de zekerheid!! al denk ik dat het niet helemaal nodog zal zijn maar toch even een Tip!

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » wo apr 23, 2008 5:52 pm

hi ella,

dank je voor je goeie raad hier in belgie heb ik wel de neiging om eens te zeggen ah we stoppen aan volgend tankstation we kunnen nog wel een km of 50 rijden tankstations genoeg lol hehe ga je raad zeker in mijn gedachten houden.:-)))

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door rhodosliefhebber » wo apr 23, 2008 6:33 pm

Hoi Christophe,

Je zult zien, dat er op Rhodos heel veel tankstations zijn en je bent zeker blij verrast over de benzineprijzen!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door dirk » wo apr 23, 2008 8:08 pm

auto huur ik meestal ter plaatse bij avis ofzo, er zijn ook plaatselijke griekse bedrijfjes die ook goed zijn , maar in't verleden heb ik ooit eens een 4x4 gekregen met versleten cardan, en ergens in the middle of nowhere voelde ik mij toen toch ni zo gerust.
In het boekje van anwb staan ook een paar mooie routes in.
In alle toeristishe en grotere plaatsen kan je geld afhalen met bancontact er zijn voldoende automaten, alleen als je het binnenland intrekt moet je zorgen dat je genoeg geld bijhebt, daar zijn geldautomaten moeilijker te vinden.Mijn visa kaart heb ik de laatste jaren niet meer nodig gehad, tenzij om af en toe de auto te huren maar niet noodzakelijk.
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » wo apr 23, 2008 10:28 pm

dag lieve mensen,

a das fijn om te horen en kan je dan gewoon geld afhalen met de gewone bankkaart die we kennen in belgie en nederland ?? dat boekje ga ik dit wekend eens gaan halen in de boekenwinkel rodos extra noemt het he, het is mischien een domme vraag maar waar staat anwb voor ??

we vinden het echt wel fijn dat er zo een gezellige forumpje is met allemaal behulpzame mensen met heel veel informatie :-) heel luek om hier te komen lezen en de foto s te bekijken we krijgen er maar niet genoeg van. We zijn ook boeken over griekenland gaan halen bij de bibliotheek en hoe meer we weten hoe meer we hopen dat het snel oktober is lollll nog zolangggggg lol maar we trekken ons op op jullie forum he :-)wel spijtig was dat in onze bibliotheek geen boeken waren over rodos waar we naartoe gaan .

ow en over die tankstations als het idd lagere prijzen zijn doe ik effe een jerykan of 10 mee naar belgie lollllll :-)

groetjes christophe en edith .

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door rhodosliefhebber » do apr 24, 2008 7:14 am

Hoi Christophe,

Dat met die jerrycan gaat echt niet lukken op Rhodos. Voor Griekse begrippen zijn ze er namelijk erg streng in het controleren van de hoeveelheid vloeistof: meer dan 100 mililiter wordt absoluut afgepakt.
ANWB staat voor Algemene Nederlandsche Wielrijders Bond.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » do apr 24, 2008 9:24 am

hi annelies,

A doeme he kheb were pech hehe lol Gelijk hebben ze.Dankjewel weer iets dak bij weet hehe,vanmiddag gaan we naar de boekenbuers en effe kijken of we daar iets kunnen vinden over rhodos ook.

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door rhodosliefhebber » do apr 24, 2008 9:36 am

Hoi Christophe,

Als je niets kunt vinden in België, dan zijn er in de touristenwinkels op Rhodos ook boekjes over Rhodos te koop, maar het is natuurlijk leuker, als je je al een beetje kunt voorbereiden. Ik weet niet of je Duits spreekt (leest), maar op de zustersite van ons forum: http://www.rhodos-info.de staat ook nog een heleboel informatie. De CD waarover gesproken wordt, bevat ook een heleboel foto's, maar daar is hier al een andere topic over.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » do apr 24, 2008 9:43 am

hi annelies,

Oke dankjewel nee kan geen duits snif snif hehe maar ken wel mensen die het kunnen zal ze eens lukken met een bbq lol ;-)We gaan zeker en vast ook soeveniertjes kopen en we verlangen al naar de gezellig marktjes hehe

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door dirk » do apr 24, 2008 8:09 pm

je kan inderdaad geld afhalen met je belgishe bancontact kaart, op mijn KBC kaart staat maestro d.w.z dat je er in het buitenland geld mee kan afhalen
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » vr apr 25, 2008 10:47 am

hi,

Das goed om te weten zie ga da eens vragen bij mijn ing bank want daar staat geen maestro op :-)
merci he

groetjes christophe en edith

Heb net eens gekeken en der staat wel maestro op :-))) wist niet dat dat was voor het buitenland weer iets bijgeleerd :-) thx
Laatst gewijzigd door christophe op vr apr 25, 2008 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door Ella » vr apr 25, 2008 2:48 pm

Ik wou nog even op hetboekje terug komen van de ANWB die kan je ook hier bestellen

https://webwinkel.anwb.nl/published/web ... os.nl.html

Een echte aanrader!!!!

Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: auto huren hoelang?

Bericht door christophe » vr apr 25, 2008 3:36 pm

hi ella,

mercikes he ga het zeker bestellen was eral naar opzoek in boekenbuers maar dat hadden ze niet,maar nu ik het boekje zie op de website die je me gaf , lag der wel zo een boekje,maar dan van kreta.

groetjes christophe en edith

Plaats reactie