Aantal vragen

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Svennie
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 20, 2006 5:06 pm

Aantal vragen

Bericht door Svennie » do jul 20, 2006 5:16 pm

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen; ik ben Sven, ik ben 16 jaar oud, en ga dit jaar (23 juli) voor de tweede keer naar Rhodos. Ik heb er natuurlijk verschrikkelijk veel zin in! Maar heb een paar vragen.

-Ik ben dus 16, en heb zojuist mijn bromfietscertificaat behaald bij het CBR. Mag ik nu een scooter huren?

-Ik wil heel graag duiken in Rhodos, weet iemand of er een organisatie is die het duiken ook in het Nederlands uitlegt?

-Ik heb gelezen dat er 6 euro entree moet worden betaald bij de Oude Stad, is dat waar?

-Weet iemand de kosten van dat grote waterpark? En misschien foto's?

-Weet iemand hoeveel de benzine de liter kost op dit moment (voor brommers)?

-Wat is nou het mooiste strand van Rhodos, of een echte aanrader?

-Vorig jaar ging ik naar Rhodos, maar was de temperatuur buiten heel lekker warm, alleen het water was verschrikkelijk koud, weet iemand hoe dat kan?

-Heeft iemand nog tips voor mij?

Alvast heel erg bedankt! En als ik terug kom, of misschien in een internetcafé post ik wat leuke foto's!

Met vriendelijke groet,
sven

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do jul 20, 2006 6:03 pm

Hoi Sven,

Nogmaals, van harte welkom in ons zonnige en gezellige Rhodosforum en wij hopen dat je je hier snel zult thuisvoelen :P :P

Hier alsvast wat antwoorden op je vragen:

Ik ben dus 16, en heb zojuist mijn bromfietscertificaat behaald bij het CBR. Mag ik nu een scooter huren?

Ja hoor, denk alleen dat het bromfietscertificaat geldig is voor scooters en bromfietsen t/m 49 cc. Daarboven heb je een motorrijbewijs nodig. ( en denk aan de helmplicht, ook al zie je hele volksstammen zonder helm rijden) :!: :!:

-Ik wil heel graag duiken in Rhodos, weet iemand of er een organisatie is die het duiken ook in het Nederlands uitlegt?

Ik hoor alleen goede berichten over de Waterhoppers aan de Mandrakihaven in Rhodosstad, of ze ook in Nederlands uitleg geven is mij niet bekend, maar wellicht weten andere users dit wel. Voor een link naar de Waterhoppers zie: http://www.waterhoppers.com/

-Ik heb gelezen dat er 6 euro entree moet worden betaald bij de Oude Stad, is dat waar?

Nee hoor, het bezoek van en door de oude stad is gratis

-Weet iemand de kosten van dat grote waterpark? En misschien foto's?

20 euro p.p. vanaf 12 jaar. zie hier de link naar het waterpark en de link naar foto's: http://www.water-park.gr/ en http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... =waterpark

-Weet iemand hoeveel de benzine de liter kost op dit moment (voor brommers)?

helaas, maar ook hier zullen andere users dit wel zeker weten!

-Wat is nou het mooiste strand van Rhodos, of een echte aanrader?

Volgens de kenners is het Tsambika-strand wel een van de mooiste!

-Vorig jaar ging ik naar Rhodos, maar was de temperatuur buiten heel lekker warm, alleen het water was verschrikkelijk koud, weet iemand hoe dat kan?

Dat is natuurlijk persoonlijk. In juni van dit jaar was de zeewatertemperatuur ong. 21 graden en wij vonden dit gevoelsmatig best wel koud. In augustus en september kan deze wel oplopen tot 25 a 26 graden

-Heeft iemand nog tips voor mij?

Sven, dit forum staat vol met tips, probeer ook eens de zoekfunctie :idea:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do jul 20, 2006 7:48 pm

Hoi Sven,

Ik denk dat je met de entree van 6 euro voor de oude stad, de entree voor het Paleis van de Grootmeesters bedoelt. Alle musea (niet de vlindervallei) zijn gratis voor jongeren tot en met 18 jaar en voor studenten uit de EU. Dus als je iets wilt bezoeken, bijvoorbeeld de Acropolis van Lindos, dan kan dat dus gratis. Veel musea zijn dicht op maandag.

Heel veel plezier,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Svennie
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 20, 2006 5:06 pm

Bericht door Svennie » do jul 20, 2006 8:13 pm

Bedankt voor de reactie's allemaal! Ik hoop dat ik voor wat meer interactie kan zorgen op dit forum :wink:

Heeft iemand nog duidelijke informatie met betrekking op een scooter huren in Griekenland volgens de richtlijnen van 2006?

Ik ben niet écht bekend met dit forum, daarom kan ik niet écht het hele forum doorspitten want volgens mij heb ik de helft nog niet gelezen.

Heeft iemand nog nuttige tips voor iemand van zestien die met zijn ouders naar Rhodos gaat?

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do jul 20, 2006 8:19 pm

Sven,

Voor wat betreft de richtlijnen met betrekking tothet besturen van een bromfiets in b.v. Griekenland, zie de volgende link: :idea: :idea:

http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=217

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » do jul 20, 2006 9:34 pm

:D Welkom Sven!

Nou, Frans heeft al aardig zijn best gedaan, en volgens mij wel alle vragen beantwoord.

Tsambika vind ik inderdaad het mooiste strand op Rhodos, het ligt wel ongeveer 27 kilometer buiten rhodosstad, maar met een scooter goed te doen hoor! :wink:

Mocht je willen snorkelen dan kan ik Kalithea Beach aanraden. Je stapt hier het water in direct vanaf de rotsen, geen strand dus. Dit betekent dat je bij de rotsen genoeg te zien hebt om te snorkelen. Let wel....... de vissen zzijn hier niet mooi tropisch van kleur; over het algemeen zijn ze wat saai bruin, maar toch erg leuk!

Vorig jaar was de prijs van de benzine per liter ongeveer 76 eurocent, hier en daar met wat verschillen , iets duurder maar ook iets goedkoper. Dat scheelt dus enorm met onze prijzen! :shock:

De temperatuur van de zee hangt inderdaad af van de periode dat je op Rhodos bent. Vroeg in het jaar is de zee nog niet zo opgewarmd, maar in september en augustus (dan gaan wij altijd) dan is de zee inderdaad zo'n 26 graden.

Ik ben benieuwd of je inderdaad leuke zaken kunt laten zien op dit forum. Ik zou zeggen, kom maar op!!! :D Het is altijd erg leuk als users met leuke verhalen en foto's komen!! :wink:

Alvast heel veel pleziert toegewenst, Sven!
Gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » do jul 20, 2006 10:46 pm

hoi Sven

bij mijn weten heb ik in Juni bijna een € betaald is altijd nog goedkoper dan hier.
ik weet niet waar je verblijft op Rhodos als dat in de buurt van Ixia is kun je hier een scooter huren http://members.home.nl/montiadis/

er zit een internet cafe in de oude stad daar zitten veel waterhoppers savonds

ik zal proberen de naam te herinneren en kom er dan nog op terug

veel plezier

gr. Harm

ps. kijk wel uit het rijd op Rhodos anders als in nederland doe rustig aan we willen wel weer wat van je horen als je terug bent :D 8)
Afbeelding

Svennie
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 20, 2006 5:06 pm

Bericht door Svennie » vr jul 21, 2006 9:45 am

Heel erg bedankt allemaal! Vandaag gaan we de koffers inpakken, erg spannend, want je bent altijd bang of je niets vergeten bent.

Ik vindt het erg leuk om te zien dat hier andere "rhodosfans" leden zijn die elkaar graag helpen en proberen de gezelligheid van dit forum optimaal te krijgen-/houden.

Ik zal als ik terug kom een selectie maken van mijn digitale camera foto's en zal deze (indien mogelijk) on-line op het forum plaatsen, ook zal ik een klein reisverslag maken. 8)

We hebben vorig jaar een café (chantan) ontmoet, en daar zitten hééél weinig toeristen, daar bestelde we een fles bacardi en een fles wijn, en kregen we de hele avond gratis bijbehoren, zoals; cola, ijsklontjes, pindatjes enzovoort, maar het leukste was; er was een optreden met echte griekse muziek. Oma's en opa's gingen de dansvloer op en danste gewoon mee, maar ook de kleinkinderen van oma en opa :wink:

Helaas ging de dans op een gegeven moment zo snel, dat me vader uit die groep donderden :P Maar de Grieken waren bijzonder respectvol en hielpen hem gewoon weer mee de dansvloer op!

Ik heb gehoord dat het grote waterpark in Faliraki erg leuk is, maar dat je er ontzettend lang moet wachten voordat je in een waterattractie kan? Hoorde dat er veel mensen verbranden en uitputten omdat ze zo lang in de rijën moesten staan, is dit waar?

Ik wil trouwens nog wel wat Do's en Don'ts horen! Heeft iemand trouwens nog tips wat ik zéker mee moet nemen?

Plaats reactie