Kwallen

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Svennie
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 20, 2006 5:06 pm

Kwallen

Bericht door Svennie » vr jul 21, 2006 8:36 pm

Hallo allemaal,

Ik ga morgenavond naar Rhodos, maar ik las dat ik goed moest oppassen voor (rode) kwallen. Is dit waar?

Ik verblijf in hotel mediterranean (of hoe je het ook spelt) daar tegenover het strand gaan we vaak heen (kiezelstrand).

Weet iemand of er veel kwallen zitten in Rhodos?

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » vr jul 21, 2006 9:28 pm

:roll: Ik moet je eerlijk zeggen......
Ik kom nu al 11 jaar op Rhodos, maar ik heb ze nog nooit gezien....

gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » zo jul 23, 2006 9:41 am

Kwallen :?: :? nee ook ik heb ze nog nooit gezien op Rhodes maar ja uitkijken moet je altijd zeg ik maar!! al is het alleen maar voor de zee egels en scherpen steentjes dus gewoon water schoenen aan doen!!!!
dan heb je wat bescherming en als je helemaal er bang voor bent huur dan bij de waterhoppers een duikpak :wink: :wink: :P :P :lol: :lol:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » di jul 25, 2006 11:30 pm

Kwallen? wel eens gezien in andere delen van griekenland maar niet op Rhodos, ik denk dat de stroming rond het eiland te sterk is voor ze, zeker in het noorden van het eiland bij kremasti/trianda/ixia
Rhodos..... What else.

Stefan Meijnen
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:33 am

Bericht door Stefan Meijnen » wo aug 02, 2006 7:38 pm

Hey allemaal,

afgelopen vakantie hebben wij tijdens het snorkelen erg veel last gehad van kwallen. we zouden naar een baaitje gaan om daar te duiken/snorkelen maar dat ging op die plek niet door vanwege duidenden(!!!!!!!) kwallen. we gingen daardoor naar kalithea om te snorkelen. ook daar waren een aantal kwallen, maar deze waren op 2 handen en voeten te tellen...(max 20 dus...;))

Greetz stefan

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » do aug 03, 2006 10:31 pm

Hey Svennie,

heb zelf geen kwallen gezien in het water van Rhodosstad. Wel inderdaad zee-egels en die kunnen wel eens steken. Maar daar voel je vrij weinig van en houd je ook niets aan over.... Maar als je toch nog bang mocht zijn voor kwallen e.d. is het misschien toch handig een duikpak aan te trekken :wink: :lol:

Grietje

Plaats reactie