Vliegticket prijzen

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Mick
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 9:10 pm

Vliegticket prijzen

Bericht door Mick » wo aug 23, 2006 9:23 pm

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum, maar van wat ik tot nu toe gelezen heb lijkt het een erg handig forum te zijn!

Ik ben nu 17 jaar en doe VWO wat betekend dat ik volgend schooljaar examens doe. Om deze schoolperiode af te sluiten ben ik van plan met een groep van (totaal) 5 vrienden op vakantie te gaan. 1 van de voorlopige keuzes valt voor ons op Rhodos. Er zijn echter wat dingen die wij willen weten voor we definitief kunnen besluiten hier naartoe te gaan.

Op het forum kon ik niets vinden over vlieg-prijzen. Natuurlijk veranderen de prijzen van vliegtickets elk jaar, maar het verschil kan nooit groot zijn. Daarom de volgende vraag:

Hoe duur is een retour ticket naar Rhodos ongeveer?

Nu kunnen we natuurlijk gewoon naar een reisbureau gaan om ons daar te laten voorlichten, maar aangezien we niet stinkend rijk zijn dacht ik, laat ik het eerst eens hier vragen. Het zou fijn zijn als de vliegmaatschappij erbij genoteerd kan worden. Prijzen graag per persoon.

Alvast bedankt, Mick

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo aug 23, 2006 9:59 pm

Hallo Mick,
Welkom in ons forum en ik hoop dat jullie hier genoeg informatie en tips kunnen verkrijgen, zodat het straks bijna lijkt of je er al geweest bent :wink: :wink:

Losse tickets ( zgn. campingvlucht) zijn over het algemeen vanuit Nederland in verhouding duur :? Reken in juli maar ongeveer op 350 tot 400 euro (incl toeslagen) p.p.

Over het algemeen ben je met een pakketreis ( dus vlucht en accomodatie) in verhouding goedkoper uit :idea:

Als voorbeeld: begin juli naar het 4 sterren appartementencomplex Continental in Rhodosstad, 3 kamer app geschikt voor 6 personen, dan ben je met vroegboekkorting en incl toeslagen ongeveer 400 euro p.p. kwijt. :P

Veel succes met jullie studie en ik hoop dat jullie iets geschikt op Rhodos kunnen vinden :lol:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do aug 24, 2006 8:12 am

Hallo Mick,

Je zou ook eens op de site van Sunweb kunnen kijken (http://www.sunweb.nl). Zij bieden ook accommodaties op Rhodos aan en zijn over het algemeen niet zo duur. Ook bieden zij losse vluchten, maar zoals Frans al zegt is een pakketreis vaak goedkoper.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do aug 24, 2006 8:49 am

Ik ben het helemaal met Frans eens!!!

Ik heb met een Hollandse jongen op Rhodes gesproken die voor een heel jaar naar Rhodes ging om te bedienen in Greekland!

Hij wou een enkele ticket maar deze was nog duurder dan dat hij een reisje boekte via een organisatie hij nam een last minute en dat scheelde enorm!

nou daar heeft hij dan voor gekozen en de vliegtuig ging een week later zonder hem weg!

Niet leuk voor de mede mens want wie weet heeft dit alles wel een vertraching op gelopen maar goed surf gewoon en kijk vergelijk de prijzen eens echt Rhodes hoeft niet duur te zijn!

Jiba is een hele goede organisatie

en ook sunweb gewoon zoeken en je zal zien dat je er een complex er gewoon gratis erbij krijgt :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » vr aug 25, 2006 10:14 am

Hoi Mick,

Wij boeken ook via sunweb en als je het een beetje uitkient dan kun je wel eens reizen boeken van 2 weken gaan en maar een week betalen.
Dat scheelt een hele slok.

Je moet dan wel even zoeken.

Succes en groetjes,

Rien
"luctor et emergo"

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » vr aug 25, 2006 5:06 pm

Hi Mick,

ik ben het helemaal eens met wat hier allemaal boven staat. Heb namelijk zelf ook gekeken naar wat enkel en alleen een retourticket kost. En dat is inderdaad erg duur. Mocht je nou toch beslissen om zo'n seat only/campingvlucht te nemen kijk dan op : http://www.cheapticket.nl

Yasou Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

via Turkije

Bericht door Eric » ma aug 28, 2006 2:21 pm

Een lijnvlucht naar Turkije via een budgetaanbieder boeken, met de bus naar Bodrum en de boot naar Rhodos. Kost wel wat tijd en uitzoek werk, maar is wel goedkoop.
No Problem

Plaats reactie