Na de kennismaking

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
oostvlaaminske
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: di dec 05, 2006 7:38 pm

Na de kennismaking

Bericht door oostvlaaminske » do dec 07, 2006 8:34 pm

Goedenavond,

Na de eerste kennismaking heb ik al zeer nuttige informatie mogen ontvangen van 2 vurige forumgebruikers.
Wij zijn in het voorjaar van 2005 naar Kreta geweest. Het is ons daar best bevallen. Hebben daar voor een 10 tal dagen een wagen gehuurd en op het einde toch een 3000 km op de teller.
Nu is het de bedoeling en het staat bijna vast om in het voorjaar van 2007 het grootste Grieks eiland een bezoekje te brengen.Ook het huren van een wagen is een must.
Na het doorbladeren van het forum en het lezen van vele getuigenissen kan ons verlof op Rhodos bijna niet meer stuk.
Wij willen verblijven in Lindos om van daaruit daguitstappen te ondernemen.
Maar in enkele reisgidsen wordt afgeraden om met de wagen Rhodos stad te bezoeken daar er geen parkeerplaatsen of parkeerterreinen voorzien zijn.
Maar op dit forum zijn er natuurlijk leden die veel ondervinding hebben in en rondom Rhodos om dit even aan te kaarten.

Indien iemand suggesties heeft worden die in dank aanvaard.

Tot later

:shock: :shock: 8) 8)
Wel , indien er vakantiegangers zic
god schept de dag en ons moeder de soep !!

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Bericht door dirk » do dec 07, 2006 9:28 pm

als ge met de auto rhodos stad wilt bezoeken zult ge hem toch ergens moeten achterlaten, want de oude stad is ni toegankelijk voor auto's. of parking echt een probleem is weet ik ni echt daar wij in rhodos stad verbleven, maar voor onze wagen vonden we toch steeds plaats. Ge kunt u wel de vraag stellen of het de moeite loont om een dag huur te betalen als die daar toch maar op een parking staat, mischien is het voordeliger om de bus te nemen, maar dat is iets dat je zelf moet beslisse, voordeel is dat ge met een auto naar eigen wens terug kunt, zelfs midden in de nacht.
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr dec 08, 2006 7:21 am

Met een beetje zoeken is er in Rhodos-stad echt wel een parkeerplaatsje te vinden. Wij zijn de auto er altijd kwijtgeraakt. Het parkeertarief is 70 eurocent per uur. 's Avonds, zondags en op feestdagen is het parkeren altijd gratis. Je kunt natuurlijk altijd met de bus naar Rhodos-stad gaan, maar dat is een aardige reis vanuit Lindos.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » vr dec 08, 2006 5:58 pm

Kalispera,
volgens mij moet je echt wel een plekje kunnen vinden om te parkeren. Rondom de oude stad is wel redelijk plek en anders moet je hem parkeren in de wijk naast de oude stad. Hier is niet veel toerisme dus ook niet veel drukte. Weet alleen niet wat je daar betaalt??? Maar ja dat zal heus niet veel zijn.
Je kunt natuurlijk ook met de bus gaan, maar mijn eigen ervaring is dat de oude stad wel een hele dag opslokt en als je er dan toch bent moet je er natuurlijk ook van genieten bij Night :wink:
Alvast veel voorbereidingsplezier :!:

Adio Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » vr dec 08, 2006 11:06 pm

hallo

parkeerruimte genoeg in Rhodos stad, als je tenminste 5 tot 10 min wil lopen.

even buiten de oude stad aan de rondweg van de oude stad om het maar even simpel te houden komende vanuit lindos kom je als je al in de stad rijd kom je bij de San Francisco kerk (deze is momenteel half afgebroken) even daarna krijg je aan je linker hand basketbal en voetbalveldjes vlak daarna heb je een smalle ingang (deze loopt parralel aan de rondweg) en een ruimte wat je daar hebt :lol:

ik heb het met een pijl aangegeven op de foto

succes en veel plezier

gr. Harm

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie