rhodos in oktober

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
rodeosurfer
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 17
Lid geworden op: do apr 19, 2007 2:01 pm

rhodos in oktober

Bericht door rodeosurfer » zo jun 24, 2007 4:52 pm

hoi we hebben een reis geboekt voor 23 aug naar rhodos
helaas heeft mijn broer van de arts te horen gekregen dat hij dan beter niet naar griekenland kan gaan omdat het wel eens te warm voor hem kan zijn,[ hij is hart patient en mag per dag maar 1 1/2 liter vocht per dag drinken wat dus erg weinig is] we mogen wel eind sept begin okt die kant op.
nu is mij vraag hoe is het weer daar dan en is alles nog wel open.
we zitten in hotel belverdere.

gr rodeosurfer

Ruud
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 285
Lid geworden op: ma mei 14, 2007 1:14 am

Bericht door Ruud » zo jun 24, 2007 5:38 pm

Hallo,

De temperaturen op Rhodos in Oktober zijn vergelijkbaar met die in Mei..minimum temperaturen rond de 15 graden en maximum zo rond de 23 graden..een paar graden koeler dan in de zomermaanden, maarja dat zijn temperaturen volgens de statistieken..dus 't kan zo maar wezen dat het een stuk kouder of warmer wordt, zo is bv Oktober ook wel 's extreem heet geweest.

Wat betreft het open zijn..'t toeristen seizoen begint zo'n beetje half Mei en loopt meestal tot half Oktober ..d'r zullen ongetwijfeld zaken dicht zijn die een goede zomer hebben gehad, maar wees gerust..d'r zullen er nog genoeg open zijn.
Maar jullie willen natuurlijk ook waat zien..ik weet niet of de bezienswaardigheden ook tot half oktober open zullen zijn, misschien is dat wel op internet te vinden...ik zal ook nog 's informeren.

Grtn
Ruud
Rhodos 2012...reken maar van YES!!!
όλα τα ελληνικά μου :)

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Bericht door Conny » zo jun 24, 2007 9:55 pm

Hoi Rodeosurfer

Wij gaan altijd in Mei en Oktober naar Rhodos , de tempraturen zijn rond de 23 graden en echt lekker om wat te kunnen ondernemen , soms hebben we ook nog wel de 30 graden gehad en s'avonds koelt het meestal wel wat af maar met een vest of jas nog goed te doen .
De meeste winkels zijn open hoor alleen s'avonds zijn ze wel eerder dicht
ligt eraan hoeveel toeristen er zijn
En de bezienswaardigheden zijn ook open in Oktober

gr Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » do jun 28, 2007 2:05 pm

Hoi allemaal,

Wij zijn vorig jaar eind september naar rhodos geweest en toen hebben we eigenlijk nog goed de 14 dagen vacantie aan het strand kunnen liggen en in zee kunnen zwemmen.

Alleen kan het zijn dat het s'avonds inderdaad wat koeler wordt maar de dag temperatuur schommelde zo ronde de 28 a 30 graden dus goed te doen.

En wat die extreme warmte betreft ik kan daar ook niet tegen, ben zelf ms patient.

Groetjes en veel succes
Rien
"luctor et emergo"

rodeosurfer
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 17
Lid geworden op: do apr 19, 2007 2:01 pm

bedankt allemaal

Bericht door rodeosurfer » di jul 03, 2007 7:07 pm

bedankt allemaal voor jullie reacties
we vertrekken nu op 7 okt
en we kunnnen gelukkig naar hotel belverdere
het enige nadeel van zo'n overboeking is dat het zoveel geld kost.
de arts gaf het als advies en dan schrijven ze geen briefje voor de verzekering. helaas het is niet anders.
we betaalden nu met z'n 3 het bedrag van 315.00 euro :cry:
daar hadden we heel wat ouzo 's van kunnen drinken.
maar goed dit heeft ook het voordeel dat we nu nog langer voorpret hebben en dat is ook niet slecht.
en we willen zeker een dagje naar lindos en dat zal in okt beter te doen zijn dan in aug 8)

gr rodeosurfer

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » wo jul 04, 2007 9:54 am

Hallo rodeosurfer,

je hebt het over naar Lindos gaan, dat is in october ook het beste.
mijn kinderen zijn net terug van vacantie op rhodos en die vertel me dat lindos zo'n 2 a 3 dagen dicht is geweest i.v.m de extreme hitte.
het was daar ongeveer 55 gr en geen wind.

succes!!!!
groetjes Rien
"luctor et emergo"

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo jul 04, 2007 1:31 pm

Dat is ook jammer, als je net naar Lindos wilt gaan, maar wel heel verstandig, denk ik. Het kan in Lindos toch zo vreselijk warm zijn.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Henri
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 12:45 pm

Bericht door Henri » do jul 05, 2007 10:53 am

rhodosliefhebber schreef:Dat is ook jammer, als je net naar Lindos wilt gaan, maar wel heel verstandig, denk ik. Het kan in Lindos toch zo vreselijk warm zijn.

Groetjes,

Annelies


Zijn daar eigenlijk ook vakantiehotels en -appartementen e.d.? Knap balen als je daar geboekt hebt en het is er zo stikheet...

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do jul 05, 2007 11:50 am

Hallo Henri,

Grote hotelcomplexen zijn er niet in Lindos, maar er zijn wel vakantiehuisjes en ongetwijfeld ook appartementjes. De problemen met de hitte in Lindos waren er natuurlijk aan de hele oostkust, zoals in Faliraki.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie