Oktober????

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Oktober????

Bericht door Rinaldo » ma jul 16, 2007 11:44 pm

Hallo.....

Na een fantastische vakantie op Rhodos in Juni/Juli dit jaar...hebben wij
enorme!!! heimwee :wink: naar ons favoriete eiland..

We hebben het plan opgevat om in Oktober nog even 11 daagjes mee te pakken....maarja....hoe is het weer ( we houden van zon ) hoe is de bevolking ( chagerijnig...opgebrand na het lange toeristen seizoen ) hoe is de natuur??????????

De goede lezer snap hem al...toch?

Hoe is het op Rhodos in Oktober...we zijn benieuwd!!!

Groetjes, en alvast bedankt voor de reactie's..

Rinaldo en Barbara
Laatst gewijzigd door Rinaldo op di jul 17, 2007 12:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Bericht door Conny » di jul 17, 2007 12:10 am

Hoi

Wij gaan elk jaar in Mei en Oktober naar Rhodos

In Oktober kan het zonnig zijn of niet , maar meestal hebben we wel zon zo een graad of 23 of soms een flinke regenbui . Alleen s'avonds kan het wel een stuk frisser zijn

En de mensen zijn wel vriendelijk maar er zijn er bij die zijn niet meer zo vriendelijk als in het begin van het seizoen , wij zelf hebben er nooit een probleem mee
Het ligt ook wel aan de toeristen die er zijn , zijn die vriendelijk dan zijn hun het ook wel

groetjes Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di jul 17, 2007 3:07 pm

Ik zeg maar zo het kan vriezen en het kan dooien neem je regen kleding wel mee hoor! en een fleece truitje want het koelt snel af in de avond!

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Bericht door Rinaldo » ma jul 23, 2007 8:23 pm

Heey...bedankt voor de reactie's..23 graden met af en toe een buitje moet te doen zijn... :) misschien een actieve Rhodos vakantie dit keer!

Maarja we hebben intussen ook gehoord dat het met gemak 30 graadjes :roll: kan worden....we zien wel!!!

We gaan in ieder geval 25 September weer 13 dagen naar Edem in Ialyssos...Mochten er nog do&dont's zijn in deze periode dan horen we dat graag...

Groetjes
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

wel relaxed

Bericht door Eric » wo jul 25, 2007 11:25 am

Het is wel een stuk relaxter in oktober. Ben eigenlijk best jalours op mensen die twee maal per jaar naar Rhodos kunnen. Met schoolgaande kinderen is het toch anders. Maar in mijn vrijgezellentijd heb ik het ook gedaan. En als de kinderen niet meer aan de vakanties vast zitten ga ik ook weer naar Rhodos.
No Problem

Gebruikersavatar
moniekvantienen1985
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 9:09 am

Bericht door moniekvantienen1985 » do jul 26, 2007 6:13 pm

Bij mij is het pure noodzaak om in mei en oktober te gaan, kan namelijk in de zomer geen vrij krijgen. Ik zou liever in de zomer gaan en dan meteen drie weken, maar ja voor dat geld kan ik dan nu ook wel weer 2x gaan. Maar ja, alles heeft zijn voors en tegens.

Groetjes Moniek
Dit jaar wordt het een Blue Cruise met jawel een dag Rhodos en een dag Symi :):)

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » ma jul 30, 2007 5:12 pm

Vakantie op Rhodos in oktober is heerlijk. Meestal is het weer in Nederland niet geweldig meer (alhoewel nu ook al niet) en dan vind ik het mooie weer op Rhodos gewoon een kadootje. Geweldig, nog leuker dan in het voorjaar.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
moniekvantienen1985
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 9:09 am

Bericht door moniekvantienen1985 » di jul 31, 2007 8:08 pm

Maar hopen dat het mooie weer op Rhodos nog even aanhoudt dan. Ben nu al aan meer zon toe. En dit noemen ze nu zomer!

Groetjes Moniek
Dit jaar wordt het een Blue Cruise met jawel een dag Rhodos en een dag Symi :):)

Sanne
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 20, 2007 8:20 pm

Bericht door Sanne » do sep 20, 2007 8:24 pm

Het schijnt nog tussen de 25 en 29 graden te zijn volgende week dus heerlijk!
Wij gaan de 27e en dat weer is echt perfect voor mij! Warmer dan 30 graden word ik zo passief van haha

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » di sep 25, 2007 9:45 pm

Wie kan mij vertellen wanneer de hotels op Rhodos sluiten? Ik hoor verhalen dat ze eind oktober sluiten maar ik hoor ook dat ze soms in november nog open zijn!

Wie helpt mij aan info???
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » di sep 25, 2007 10:04 pm

de meeste sluiten eind Oktober maar er zijn altijd hotels die het hele jaar open blijven

gr.Harm
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » di sep 25, 2007 10:07 pm

Oke, thanks voor je info Harm.
Weten jullie trouwens hoe het op Rhodos is in november??
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Bericht door Conny » di sep 25, 2007 10:26 pm

Zal rustig zijn , en de oude stad is het meeste wel gesloten

Hier kan je vast wel info vinden

http://www.rhodosinfo.com/nl/ met dank aan Martin

Groetjes Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » wo sep 26, 2007 5:27 pm

Dat vermoeden had ik ook. Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord. Ik zal zeker eens op de site gaan kijken!

Groetjes Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » di apr 22, 2008 8:33 pm

goeie avond iedereen,

wij zouden dus ook in oktober gaan naar rhodos omdat we ook niet anders kunnen voor het werk,ik had geleden dat de zee dan ook nog lekker 20 graden warm is,klopt dit dat je nog in de zee kan zwemmen in oktober??

zijn er dan hoteltjes open en andere bezienswaardigheden open?

is het mischien in die periode wel aan te raden om een cabrio te huren twisted arrow geek.

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Oktober????

Bericht door Rhodosfan » di apr 22, 2008 9:11 pm

Hallo christophe en edith,

Nogmaals welkom in ons Rhodosforum en veel lees- kijk en schrijfplezier razz

Zelf gaan we sinds 1999 in de maanden juni en/of eind september, begin oktober naar Rhodos. Het laatst zijn we nog op 12 oktober geweest. Onze ervaring: bijna elke dag strandweer met temperaturen rond de 25 graden en meer. Ook het zeewater is in oktober nog heerlijk. razz

Enkele jaren geleden was de gehele maand oktober rond de 30 graden, iedere dag mrgreen,

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je op Rhodos verblijft: de westkust kan door de wind 's-avonds best wel fris zijn dus een vestje is dan wel aan te bevelen. De oostkust is meestal gemiddeld zo'n 5 graden warmer dea

De chartervluchten gaan meestal tot eind oktober dus tot dat tijdstip zijn de meeste hotels, restaurants/tavernes, bars, winkeltjes, supermarkten en bezienswaardigheden nog open. Als je kunt kiezen zou ik gaan voor de eerste helft van oktober.

Bekijk het de eerste dagen even en beslis dan welke auto je neemt. dea

Alvast veel voorpret gewenst,

gr, Frans
Afbeelding

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » wo apr 23, 2008 10:04 am

dag rhodosliefhebbers,

aha das super om te horen zeg zo een lekker weertje dat het er nog is,goed dat we het weten dat in het oosten 5 graden meer is houden we zeker rekening mee als we gaan gaan boeken in mei.Het weer in oktober is echt wel perfect van temperatuur niet te koud en niet te warm,lekker weertje om actief te zijn :-).De toeristische drukte is waarschijnlijk ook veel minder dan? :-)

groetjes edith en christophe


ow ja we zouden vertrekken rond 10 oktober tot 18 of 20 oktober, we hebben wel zoiets van omdat we nog nooit op reis zijn geweest is het dan wel aan te raden om zoalng op reis te gaan voor de eerste keer,maarja dat ligt wel voor iedereen anders denk ik en vervelen zullen we ons wel niet doen :-)

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Oktober????

Bericht door rhodosliefhebber » wo apr 23, 2008 1:19 pm

Hoi Christophe en Edith,

Tien dagen is voor Rhodos niet te lang hoor. Er is zoveel te zien en te doen. Jullie vermaken je vast wel.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » wo apr 23, 2008 5:43 pm

hi annelies dank je voor de reactie :-) ja denk het ook niet hehe,we hopen ook nog de echte griekse gastvrijheid te mogen ondervinden want kan me voorstellen met al die toeristen dat de grieken ook wel zoiets hebben van in oktober alle we gaan de laatste toeristen der nog maar bijpakken lol.had ook gelezen dat de griekse mensen het wel grondig bue zijn in kreta met de nederlandse,engelse en duitse jongeren die daar op vakantie gaan.omdat ze teveel de boel op stelden zetten.

groetjes chrsitophe en edith

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Oktober????

Bericht door rhodosliefhebber » wo apr 23, 2008 6:31 pm

Hoi Christophe,

Ik ben zelf ook vaak in oktober geweest. De mensen zijn nog steeds erg vriendelijk, maar wel moe. Ze werken tenslotte 7 maanden lang, 7 dagen per week. Echt last van jongeren heb ik eigenlijk nooit meegemaakt. Vroeger was dat wel het geval in Faliraki, maar aangezien Engelsen daar niet meer als groep welkom zijn, is dat probleem opgelost. Ik moet zeggen, wij zijn altijd aan de westkust en daar hebben we er geen last van. Ik kan mij niet voorstellen dat jij zo'n lastige jongere bent.
Nogmaals veel plezier. Wij gaan aanstaande zondag, niet voor de eerste keer, maar voor de 21ste.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » wo apr 23, 2008 10:39 pm

hi annelies,

Nee hoor ik ben redelijk op de griekse manier opgevoed grootvader was griek en die had veel invloed op me,beleefdheid,eerlijkheid en respect stonden bovenaan het latje en owee als ik dat verbrak :-) dan kwam dat zuiders temperament boven.

Ik las hier ook dat idd in de westkus ook de zandstranden bevinden de droomstranden als het ware hehe,is het dan in het oosten dan kiezelstranden?

je hoord dat idd wel meer he dat in griekenland de engelse niet echt welkom niet meer zijn omdat ze een grootgebrek aan manieren en respect hebben.

verblijf je dan in triante ?? en weet je lueke hoteltjes :-)

ooohh zalig zeg zondag vertrek je ik wens je heel veel genot daar he,kijk al uit naar de verhalen van je hehe gaan er ook fotootjes van je komen hier zou heel luek zijn :-))))

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Oktober????

Bericht door rhodosliefhebber » do apr 24, 2008 7:18 am

Hoi Christophe en Edith,

Voor de zandstranden moet je echt aan de oostkust zijn. Waar wij zitten in Trianda zijn alleen maar kiezels. Voor ons geen bezwaar, want we zijn geen strandmensen. Wij komen al voor de 16e keer in Sun Beach in Trianda, maar dat is geen klein hotelletje. Wij hebben trouwens altijd een appartement. Broodjes halen we iedere dag vers in de supermarkt en voor 's avonds pakken we altijd een leuk plaatselijk restaurantje.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » do apr 24, 2008 9:19 am

goeiemorgen,

K dacht dat de zandstranden aan westkust lagen goed dat je het zegt hehe,dan gaan we dat best nog eens bekijken omdat we ook wel graag aan het strand gaan wandelen en als we eens lui willen zijn aan het strand willen gaan liggen :-).Is het goedkoper ook om te gaan eten in de plaatselijke restaurantjes ??gaat natuurlijk wel een luekere sfeer zijn dan altijd in het hotel te eten :-)

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Oktober????

Bericht door rhodosliefhebber » do apr 24, 2008 9:32 am

Hoi Christophe,

Ik weet niet of het goedkoper is om in plaatselijke restaurantjes te eten (denk ik wel), want ik heb nog nooit in het hotel gegeten. In de hotels worden over het algemeen geen Griekse maaltijden geserveerd, behalve tijdens bijvoorbeeld een Griekse avond. De sfeer in kleine restaurantjes is veel leuker dan in hotels. Ik persoonlijk zou je aanraden: boek iets met ten hoogste logies/ontbijt en ga dan op zoek naar een fijn restaurantje, die zijn er genoeg. De restaurantjes in Griekenland zijn véél goedkoper, dan wat je hier in Nederland (en ik neem aan ook in België) zou betalen. Wij zijn meestal met 3 volwassenen voor een hoofdmaaltijd en drankjes rond de 35 euro kwijt, soms meer en soms minder.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » do apr 24, 2008 9:40 am

hi annelies,

aha goed om te weten dan gaan we alleen hotel nemen met ontbijt,want ben van vroeger van thuis uit gewend lekker grieks te eten :-) en dat willen we natuurlijk niet missen,eens kijkn of ze opkunnen tegen mijn mama haar kookkunsten lolz lol lol en das idd heel goedkoop als we hier in belgie met twee volwassen gaan eten en drankjes inbegrepen zijn we al snel 60 euro kwijt en meer.of we naar rhodos gaan is geen twijfel meer mogelijk maar we twijvelen zo erg of we de westkust nemen of de oostkus :-) in oktober.Maar zoals ik las is trianda wel een hele lueke plek niet ver van rhodos stad en het is er ook niet druk.Ik las ook dat de stranden van griekenalnd heel veel blue flags hebben(word uitgedeeld aan alleen de mooiste wateren in de wereld) is dit in rhodos ook zo.

Mijn vriendin vroeg zich af hoe de wegen in rhodos zijn en of het aan te raden is om een 4x4 te nemen of een gewone wagen goed is :-).

groetjes christophe en edith.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Oktober????

Bericht door rhodosliefhebber » do apr 24, 2008 10:00 am

Hoi Christophe,

De wegen zijn over het algemeen best goed, daar heb je geen 4x4 voor nodig. Wij hebben altijd de goedkoopste auto, maar wel met airco. Dat heb je echt nodig. Wil je echter van de wegen af, dan is misschien een 4x4 aan te raden, daar heb ik alleen geen ervaring mee. Trianda is absoluut een leuk plaatsje, gezellig druk maar niet té, maar als je voor zandstrand komt, moet je hier niet wezen.
Als je iets hebt uitgezocht en je wilt weten, wat anderen ervan vinden, kun je altijd kijken op:
http://www.vakantiereiswijzer.nl of
http://www.zoover.nl
Het is niet 100% objectief, maar als er veel goede beoordelingen staan, dan is dat meestal wel goed. Sommige mensen houden er echter van een rotbeoordeling te schrijven bij een accommodatie, waar ze niet eens waren. Op Nederlandse reisbureau's kun je ook in de toeristiek kijken, daar staat in hoevel kamers er zijn, hoeveel treden er zijn, hoe het uitzicht is etc. Wellicht is er in België ook zoiets en anders moet je even de grens overwippen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » do apr 24, 2008 5:21 pm

hi annelies,

ja dat klopt sommige mensen zijn graag negatief.dank jewel voor de links ga ze dan eens bekijken.

we zijn vandag naar de boekenbuers geweest maar tot ons spijt geen boeken over rhodos te vinden :-( wel hebben we een griekse woordenboekje gekocht ;-)

groetjes christophe en edith

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Re: Oktober????

Bericht door Rhodosgrietje » do apr 24, 2008 5:58 pm

Hallo Christophe,
ik weet niet zeker of je goedkoper uit bent als je in plaatselijke restaurantjes gaat eten. Maar het is altijd wel gezelliger.
Tip: zoek in de Oude stad in de kleine steegjes en straatjes naar leuke restaurantjes, deze zijn vaak niet zo duur biggrin

Groetjes Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

christophe
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: di apr 22, 2008 7:47 pm

Re: Oktober????

Bericht door christophe » vr apr 25, 2008 10:51 am

dag grietje,

Voor de gezelligeheid doen we het he en een aangename tijd te hebben en als het eten in de hotels niet grieks zijn dan maar hotel boeken met ontbijt,want naar griekenland gaan met al hun lekker eten en dan geen grieks eten zou maar al te gek voor woorden zijn :-))))

dank je voor de tip he ;-)

groetjes christophe.

Plaats reactie