Rhodos met baby kindje 14 maanden

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
pewe
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 15, 2008 3:49 pm

Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door pewe » di jan 15, 2008 3:57 pm

Goedemiddag allemaal,
Ik heb dit geweldige rhodos forum ontdekt! :D
Ik ga begin juni 8 dagen met mijn man en dochter (dan 14 maanden) naar Rhodos...Het wordt onze eerste vakantie met zo een kleintje en we verwachten ook een heel ander soort vakantie als we voorheen hadden, maar wat zijn er voor uitstapjes mogelijk met een kleintje....Ik verwacht dat ze rond die tijd wel een beetje kan lopen, maar zal toch grotendeels in de buggy zitten.
We hebben al wat mooie strandjes en baaitjes hier op het forum ontdekt...zoals Quinn bay en Tsambika beach...Ook willen we graag een bezoekje brengen aan Rhodos stad en Lindos.
De vlindervallei lijkt me ook erg mooi, maar niet handig met zo een kleine meid, ofwel?? Anders hebben we een goede reden om over een paar jaar weer is terug te keren naar Rhodos :wink:
We zitten er ook over na te denken om een auto te huren, zodat we toch wat makkelijk het eiland kunnen verkennen.

iemand verder nog handige leuke tips??
We verblijven trouwens in Faliraki, zo een 20 minuten lopen vanaf ons hotel naar de drukte..

Bedankt alvast, ik ga nog even lekker rondneuzen hier en me verlekkeren met al die mooie berichten over Rhodos :P


Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di jan 15, 2008 5:07 pm

Hallo allereerst van harte welkom.

Fijn dat je hier terecht bent gekomen, en hopen jou daarom nog heel vaak te zien!
Stel je vragen maar ookal zijn ze al 100 keer beantwoordt, geeft niets!

Heerlijk met je kleintje naar Rhodes,wij hopen dat ook te gaan doen al is het nog niet helemaal zeker!

Jou eerste tip wil ik je geven, ga nog niet met de kleine meid naar de vlinder vallei dit is met de buggy niet echt te doen! :cry: maar als je ooit eens terug gaat? :lol: nou dan is het wel leuk!

Als je een auto huurt huur dit dan bij SKY rent a car! te Trianta! kan je nu al regelen via de mail! ik weet voor 100% zeker dat zij goede Auto stoeltjes hebben! oja huur een auto met airco dus geen Cabrio( hoe groot de verleiding ook is!) veel Baby,s komen erg verbrand uit zulke auto,s.

Nog een tip!! kkop hier in nederland een muskieten net dat je over een ledikant kan doen! ik bedoel geen klamboe maar echt z,on net die recht hoekig is en ze zijn te koop bij prenatal!

Ze hebben op Rhodes meer dan genoeg keuze pampers, eten,fruithapjes ect dus dit hoef je echt niet mee te nemen! :idea:

Nou ik hoop dat ik je al aardig wat meer zin heeft gegeven!!!

Rhodes is echt top!! :wink:

Groet ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo jan 16, 2008 7:19 am

Hallo Pewe,

Ook van mij een hartelijk welkom op het forum. Wij zijn in 1988 voor het eerst met onze zoon (toen 16 maanden) naar Rhodos geweest. Toen was er nog niet alles te koop op Rhodos, maar zoals Ella zegt, tegenwoordig hoef je weinig mee te nemen. Grieken zijn erg gek op kleine kinderen, dus in een restaurant ben je echt van harte welkom. Als jullie iets van een rugdrager meenemen, kun je rustig naar de vlindervallei gaan, maar met een buggy is het echt niets. Wij hadden toen op de buggy aan twee kanten een parasolletje staan. Een zonnehoedje is echt geen overbodige luxe. Ik zou ook een auto huren met airco, je bent veel mobieler, maar met de bus is het ook goed te doen vanaf Faliraki.
Ik wens jullie heel veel plezier.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

pewe
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 15, 2008 3:49 pm

Bericht door pewe » wo jan 16, 2008 8:21 am

Alvast bedankt voor de tips!!!
Hier heb ik echt wat aan...Als we een auto gaan huren wordt het inderdaad geen cabrio, ik verbrand zelf ook snel, maar lijkt me vreselijk als mijn dochter zo erg verbrand. Airco klinkt zeker goed, want in Juni kan het toch al aardig warm zijn.

We hebben er ook echt zin in...Rhodos stond al wat langer op ons lijstje :D
Ik ga meteen een lijstje thuis maken wat we zoal mee moeten nemen :wink:

Mochten er nog meer tips komen hou ik me aanbevolen!!

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door Rhodosgrietje » do apr 24, 2008 6:21 pm

Hallo Pewe,
een vriendin van mij is 2 jaar geleden naar Rhodos geweest met haar zoontje van toen ongeveer 1 jaar.
Zij hadden toen een goedkope buggy mee genomen en daar waren ze heel blij mee. Want hun buggy was aan het einde van de vakantie erg vies en versleten...

Groetjes Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

pewe
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 15, 2008 3:49 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door pewe » za jun 07, 2008 7:36 am

Hallo allemaal...

Nog een paar nachtjes slapen en dan gaan we eindelijk naar Rhodos!!! biggrin
Ik heb ondertussen via marktplaats een goedkope makkelijke buggy op de kop getikt, een muskieten net ligt klaar en de auto is geregeld. Dus alleen nog koffers inpakken en vliegen maar!!!
Onze dochter is ondertussen begonnen met lopen, dus dat geeft wel weer wat meer mogelijkheden lol

Nou heb ik nog 1 vraag, ik las ergens dat het in griekenland heel normaal is dat kinderen savonds nog buiten zijn...Hoe moet ik dat zien?
Kunnen mijn man en ik straks ergens savonds nog wat drinken en de dochter slapend (?) in de buggy?? Vindt het persoonlijk niet zo een fijn idee om met de babyfoon beneden bij de bar te zitten, terwijl mijn meisje boven ligt. Dan heb ik haar toch liever bij me.


Iedereen nogmaals bedankt voor de tips!!! Wij gaan er lekker van genieten!!!

Rhodos we komen er aan!!!!!

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door dirk » za jun 07, 2008 8:09 am

pewe schreef:Hallo allemaal...


Nou heb ik nog 1 vraag, ik las ergens dat het in griekenland heel normaal is dat kinderen savonds nog buiten zijn...Hoe moet ik dat zien?
Kunnen mijn man en ik straks ergens savonds nog wat drinken en de dochter slapend (?) in de buggy?? Vindt het persoonlijk niet zo een fijn idee om met de babyfoon beneden bij de bar te zitten, terwijl mijn meisje boven ligt. Dan heb ik haar toch liever bij me.


Iedereen nogmaals bedankt voor de tips!!! Wij gaan er lekker van genieten!!!

Rhodos we komen er aan!!!!!


Natuurlijk kan je 's avonds nog lekker een terrasje doen, met je dochter in de buggy, is altijd gezelliger als de familie kompleet is, afhankelijk van je de plaats zal je dochter mss wel tegen wat lawaai moeten kunnen. maar uit ervaring met onze zoon weet ik dat die 's avonds zo moe was dat hij dat niet eens hoorde. smiles
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door rhodosliefhebber » za jun 07, 2008 12:51 pm

Hallo Pewe,

In Griekenland zijn ze gek op kinderen, dus je dochter, slapend of niet slapend is geen enkel probleem op een terras.


Heel veel plezier.

Groetjes,
Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

pewe
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 15, 2008 3:49 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door pewe » za jun 07, 2008 5:18 pm

superbedankt voor jullie reacties...
Is lindos eigenlijk wel te doen met een dreumes van 14 maanden...Eventueel samen op de ezel???
Ze loopt nu best pittig hoor, maar Lindos is toch wel een hele klim.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door rhodosliefhebber » za jun 07, 2008 6:09 pm

Hoi Pewe,

Ik denk dat lopen voor een kleintje van 14 maanden echt te hoog gegrepen is. Op een ezel kan altijd (5 euro enkele reis), maar is dragen geen optie en af en toe een stukje lopen? Er zitten ook wel vlakke stukken bij. Ik zou je aanraden in de ochtenduren te gaan, dan is het minder druk en minder warm.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door dirk » zo jun 08, 2008 8:28 am

oh ja, nog even dit : indien je dochter blond haar heeft, moet je er niet van verschieten dat de grieken er regelmatig komen aan voelen, het is namelijk een haarsoort die ze niet kennnen, waardoor ze er altijd eens willen aan voelen smiles
Laatst gewijzigd door dirk op zo jun 08, 2008 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

pewe
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 15, 2008 3:49 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door pewe » zo jun 08, 2008 8:48 am

Hahaha ze is heerlijk blond rolleyes bedankt voor info, staan we niet zo vreemd te kijken als er weer een Griek aan haar bolletje zit!

lily
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: za mei 31, 2008 7:08 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door lily » do jun 19, 2008 6:32 am

hallo vlindervallei raad ik je niet aan met een buggie
er liggen veel ongelijke stenen keien en je gaat constant naar boven toe er is niet echt een pad waar je fatsoenlijk met een buggie kan.simi is ook een mooi uitstapje om te doen.misschien kun je naar het waterpark in falaraki water vinden die kleintjes meestal prac htig
veelplezier groetjes van lily

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door rhodosliefhebber » do jun 19, 2008 7:14 am

Het Waterpark is wel behoorlijk duur (ongeveer 20 euro p.p), dus of dat nou echt iets is voor zo'n klein kindje, vraag ik me af.
De entreeprijs is te hoog als je er maar kort kunt blijven en het lijkt me niet dat je er met zo'n peutertje de hele dag kunt blijven, maar misschien heb ik het mis.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

pewe
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jan 15, 2008 3:49 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door pewe » za jun 21, 2008 9:05 am

Hoi allemaal,
Ons Rhodos avontuur zit er helaas alweer op.
Maar wat een geweldig mooi eiland!!!
Onze dochter heeft het prima gedaan! Qua eten at ze grotendeels gewoon mee. 1x een potje gehaald. en verder was ze dol op meloen!
En met een beetje creativiteit kon je met de buggy heel ver komen.

We zijn een dagje naar Lindos geweest, niet de acropolis op gegaan, want het was echt te warm. Maar Lindos zelf was erg mooi en gezellig.
De vlindervallei hebben we ook overgeslagen, we zijn er wel langs gereden op weg naar de struisvogelfarm. Wat een mooie omgeving.
Rhodos de oude stad, wat indrukwekkend. Ook savonds wezen wandelen...prachtig!
We zijn naar Felirmos geweest, bij en in het grote kruis, wat een uitzicht!!!
We hebben diverse baaitjes bekeken en heerlijk gezwommen.
Het waterpark hebben we niet gedaan, we vonden het erg prijzig en bij het hotel hadden we ook een heerlijk zwembad. En inderdaad met zo een kleintje de hele dag zwemmen gaat niet.

Bedankt voor al jullie tips, we hebben er zeker wat aan gehad!


In de toekomst gaan we misschien nog een keer terug om alsnog de vlindervallei en de acropolis te bezoeken.
Nu nagenieten van de heerlijke vakantie en wegdromen bij de mooie fotos en video.....

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodos met baby kindje 14 maanden

Bericht door Rhodosfan » di jun 24, 2008 7:27 pm

Hoi Pewe,

Welkom thuis en hardstikke fijn dat het jullie en zelfs de kleine meid het zo goed bevallen heeft. razz

Geniet maar fijn na en wacht maar op het rhodosvirus dat zeer waarschijnlijk snel zal toeslaan smiles. smiles
gr, Frans
Afbeelding

Plaats reactie