Tip voor vliegen met gips

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Tip voor vliegen met gips

Bericht door Lionne » ma jun 01, 2009 9:41 pm

Hallo allemaal,

Twee weken voor vertrek naar Rhodos heeft mijn man zijn elleboog gebroken. Even gegoogled over vliegen met gips, bij het reisbureau en de vliegmaatschappij nagevraagd. Was allemaal geen probleem. Toch het gips voor vertrek laten splijten en een doktersverklaring op zak . Ondanks deze maatregelen is het toch nog nodig geweest ter plaatse het ziekenhuis op te zoeken (trouwens een heel andere beleving dan wat wij in Nederland gewend zijn) om een ENGELSE /GRIEKSE doktersverklaring (daar hebben we natuurlijk niet bij stilgestaan) en een röntgenfoto mee te krijgen. Bij het inchecken wordt nergens naar gevraagd maar in het vliegtuig wordt wel gecontroleerd of het gips open is en moet daarnaast een verklaring ondertekend worden, dat je de vliegmaatschappij in ieder geval niet aansprakelijk stelt voor eventuele gevolgen. Anders mag je niet mee. Waarschijnlijk zijn velen, ook de reisbureau’s hier niet van op de hoogte.

Dus : alleen met open gips en een ENGELSE of anders Griekse doktersverklaring !!!

Groeten Lionne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Tip voor vliegen met gips

Bericht door Lionne » wo nov 11, 2009 6:44 pm

Hallo allemaal,

Dit wil ik jullie nog even laten weten:

Bij terugkomst heb ik het reisbureau hiervan op de hoogte gebracht. Zij zijn van mening dat ze ons goed voorgelicht hebben volgens de regels van TUI Fly. Als de fractuur ouder is dan zeven dagen kunnen en mogen passagiers ook met gesloten gips vliegen zeggen ze, uiteraard vergezeld van een doktersverklaring.

Ze betreuren het dat wij ter plaatse met andere voorwaarden zijn geconfronteerd (nota bene door een TUI reisleidster) waardoor we onnodig vakantietijd verloren hebben zien gaan.
Daar moeten we het maar mee doen..... rolleyes cry
Helaas geen vergoeding voor gemaakte onkosten.

Welke richtlijnen andere maatschappijen hanteren weet ik niet, dus informeer jezelf goed indien je dit overkomt.

groetjes Lionne smiles
Afbeelding

Plaats reactie