Auto huren of taxi?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
keesschollaart81
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 8:52 pm

Auto huren of taxi?

Bericht door keesschollaart81 » di jun 23, 2009 9:43 am

Allen,
Wij gaan van de zomer 2 weken met zn 10en naar Rhodos, nu vinden we het waarschijnlijk niet nodig om twee weken een auto te huren (oa. gezien de kosten).
Echter, daar we vrij zuidelijk zitten is het voor een aantal activiteiten toch wel erg makkelijk om er met de auto heen te gaan (ipv. bv. scooters).
Nu is ons idee om alleen de tweede week een auto te huren. Hebben jullie enig idee of het makkelijk is om als we daar op het vliegveld aan zijn gekomen een taxi of busje te vinden wat ons mn zn 10en inc. koffers naar onze villa brengt en wat kost dat? We zitten in Lahania (20km ten zuiden van Lindos).
Of hebben jullie andere tips? Ervaringen met bepaalde autoverhuur bedrijfjes? Ons reisbureau adviseert sunnycars!?

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Auto huren of taxi?

Bericht door rhodosliefhebber » di jun 23, 2009 12:18 pm

Hallo Kees,

Wij hebben de laatste jaren uitstekende ervaringen met Budget. Ze zijn niet duur en de auto's zijn goed. Alleen zijn wij wel met z'n drieën en niet met z'n tienen. Ik heb geen idee hoe duur dat zal zijn. Waarschijnlijk zitten jullie dan aan twee auto's vast. Wij boeken wel altijd al vanuit Nederland. Ik zou gewoon eens op internet rondkijken: http://www.budget.gr/

Met een taxi heb je hetzelfde probleem. Er gaan nooit tien mensen met bagage in een taxi. De officiële taxiprijslijst kun je vinden op http://www.ando.gr/eot/eng/Taxi.pdf. Lachania ligt tussen Gennadi en Prasonissi in, dus reken op ongeveer €70 per taxi per enkele reis (prijs tevoren afspreken), waarbij een taxi nooit meer dan 4 mensen met bagage zal meenemen. 's Nachts is het tarief hoger.

Volgens mij zijn er geen busjes voor 10 mensen. Ik dacht dat het altijd de bestuurder en 8 personen was. Ook in verband met je rijbewijs.

Eigenlijk zijn alle autoverhuurders die op de luchthaven zitten goed en betrouwbaar. Wij hebben zelf op Rhodos ervaring met Europcar, National en Budget. Sixt zit er ook evenals Avis en Hertz.

Ik denk dat er in Lachania geen autoverhuurder zit, dus ik zou tevoren een auto huren.

Succes met zoeken.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie