Links of rechts in vliegtuig

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » zo mar 14, 2010 7:24 pm

Hoi,
Ik maak graag foto's vanuit het vliegtuig. Nu is mijn vraag ( aangezien ik nog nooit in Rhodos ben geweest ):
Aan welke kant zit ik het best als ik mooie foto's wil maken van de aankomst in Rhodos? Links of rechts...?

Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » zo mar 14, 2010 8:37 pm

Hallo Sabatini,

Ik schat dat je ongeveer 25% kans hebt op een landing vanuit het zuiden. dan zie je alleen iets als je rechts zit (maar je ziet niet veel). De resterende 75% kans heb je op een landing uit het noorden. Je vliegt dan altijd eerst van zuid naar noord langs Rhodos aan de westkant. Het vliegtuig keert dan ongeveer bij Rhodos-stad. Op het eerste stuk heb je dan aan de rechterkant goed zich vanuit de verte op Rhodos en mogelijk op Rhodos-stad en aan de linkerkant heb je dan het laatste stuk van de vlucht wat zicht op het land van Rhodos en aan de rechterkant niet meer, want dan zie je alleen maar zee en Turkije. Heb je veel. geluk dan keren ze iets noordelijker en heb je na het keren aan de linkerkant nog mooi zicht op Rhodos-stad (dat is ons maar één keer gebeurd in ruim 20x). Ik zou voor rechts gaan, want dan heb je in ieder geval sowieso op enig punt goed zicht op Rhodos. Garantie is echter niet te geven. Als je links zit en je landt uit het noorden, dan zie je het eerste stuk helemaal niets van Rhodos. Als je links zit en je landt uit het zuiden zie je helemaal niets van Rhodos, behalve als je boven de landingsbaan zit.
Deze informatie heb ik niet van mijzelf, maar van mijn zoon, de expert op dit gebied.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door Lionne » zo mar 14, 2010 11:36 pm

Hoi Sabatini,

Wij zijn twee keer naar Rhodos gevlogen met 1-2-Fly en beide keren vanuit het noorden geland. Wat Annelies zegt klopt precies. Rechts heb je de meeste kansen, maar wanneer je de stoel toegewezen krijgt heb je niet veel te kiezen of je moet al met iemand kunnen ruilen. smiles

groetjes Lionne smiles smiles
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » ma mar 15, 2010 6:25 am

Hoi Lionne,

Sabatini vliegt vanuit Rotterdam met Transavia en daar kun je tot op heden gelukkig nog zelf je stoel kiezen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door Lionne » ma mar 15, 2010 11:38 am

Hoi Annelies,

Dat maakt het een stuk eenvoudiger natuurlijk smile smile

groetjes Lionne
Afbeelding

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » ma mar 15, 2010 8:42 pm

Hartstikke bedankt voor jullie reacties... ik zorg gewoon dat ik rechts kom te zitten...Komt goed. biggrin
ow ow ow.. was het al maar zover... als ze maar wel vliegen nu met die crisis daarzo...
Ik heb nu al lange voorpret... en denk ook al aan de napret die ik zal hebben. Ik maak van iedere vakantie altijd een soort dagboek met foto's.
Iedere dag schrijf ik op wat we gedaan hebben.... deze werk ik dan thuis weer uit. Dus heb lange voorpret en ook lange napret..

Kan niet wachten meer... nog een week of 10...
dan is het zover
bedankt luitjes... ben er erg blij mee smiles

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » ma mei 03, 2010 8:22 pm

gsabatini schreef:Hartstikke bedankt voor jullie reacties... ik zorg gewoon dat ik rechts kom te zitten...Komt goed. biggrin
ow ow ow.. was het al maar zover... als ze maar wel vliegen nu met die crisis daarzo...
Ik heb nu al lange voorpret... en denk ook al aan de napret die ik zal hebben. Ik maak van iedere vakantie altijd een soort dagboek met foto's.
Iedere dag schrijf ik op wat we gedaan hebben.... deze werk ik dan thuis weer uit. Dus heb lange voorpret en ook lange napret..

Kan niet wachten meer... nog een week of 10...
dan is het zover
bedankt luitjes... ben er erg blij mee smiles

Zou toch maar links zitten,of je gaat alleen water zien....rechts zie je met veel geluk in de verte de stad als ze hun bocht laat genoeg nemen.
Spreek uit ervaring,heb deze vlucht al 14 jaar gedaan nu...
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » ma mei 03, 2010 9:00 pm

Hoi Sabatini,

Als je Rhodos-stad wilt zien, kun je inderdaad misschien beter links zitten, maar als het je niet zozeer om Rhodos-stad gaat, maar om welk gedeelte van het hele eiland dan ook zit je toch rechts écht beter, zeker als je vanuit het zuiden landt.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » di mei 04, 2010 7:18 pm

Thanks... het gaat me niet alleen om Rhodosstad maar eigenlijk meer om het geheel...
Kdenk dat ik rechts ga zitten... en anders laat ik me zus links zitten..... slaan we 2 vliegen in 1 klap...
Heb ik van alles wat... lols

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » di mei 04, 2010 10:18 pm

gsabatini schreef:Thanks... het gaat me niet alleen om Rhodosstad maar eigenlijk meer om het geheel...
Kdenk dat ik rechts ga zitten... en anders laat ik me zus links zitten..... slaan we 2 vliegen in 1 klap...
Heb ik van alles wat... lols

Gezien 95% van de vluchten vanuit het noorden landen zeg ik nog steeds links...... twisted smiles
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » wo mei 05, 2010 7:15 am

Sabatini heeft het goed opgelost. Zou het niet kunnen zijn dat jullie vanuit België vanaf een andere kant aan vliegen? Geen idee, maar voor ons vanuit Nederland is rechts de beste plek. Laten we het verder maar laten rusten; het wordt zo'n niettes en welles spelletje. Als Sabatini na de vakantie laat weten wat voor hem de beste plaats was. Nu alleen nog maar hopen dat er niet gestaakt gaat worden tegen die tijd.
Wij vertrekken de 25e mei en kregen vanochtend al de tickets per email. Heb jij ze al, Sabatini?

Groeten,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » wo mei 05, 2010 4:07 pm

rhodosliefhebber schreef:Sabatini heeft het goed opgelost. Zou het niet kunnen zijn dat jullie vanuit België vanaf een andere kant aan vliegen? Geen idee, maar voor ons vanuit Nederland is rechts de beste plek. Laten we het verder maar laten rusten; het wordt zo'n niettes en welles spelletje. Als Sabatini na de vakantie laat weten wat voor hem de beste plaats was. Nu alleen nog maar hopen dat er niet gestaakt gaat worden tegen die tijd.
Wij vetrekken de 25e mei en kregen vanochtend al de tickets per email. Heb jij ze al, Sabatini?

Groeten,

Annelies

Ja is inderdaad mogelijk,maar als vliegtuig/luchtvaart fanaat hou ik het inkomede verkeer ook op rhodos in de gaten en het valt mij op dat in bijna alle gevallen langs de noodkant aangevlogen wordt.Maar zoals je zegt,hij moet zelf maar beslissen waar hij gaat zitten,ik ga zeker niemand iets opdringen.
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » wo mei 05, 2010 4:51 pm

Hallo Marc,

Dan sta je zeker ook regelmatig, net als wij, via sluipweggetjes vliegtuigen te spotten bij de luchthaven?
Ik vind het altijd een prachtig gezicht.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » do mei 06, 2010 12:14 am

rhodosliefhebber schreef:Hallo Marc,

Dan sta je zeker ook regelmatig, net als wij, via sluipweggetjes vliegtuigen te spotten bij de luchthaven?
Ik vind het altijd een prachtig gezicht.

Groetjes,

Annelies

Nee niet echt.Heb de laatste jaren niet dikwijls een auto gehuurd,maar wanneer ik wel eens op stap ben sta ik daar wel eens ja.Verder hou ik het overvliegend traffic wel in de gaten als ik in de stad op wandel ben.
Groetjes,
Marc

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » ma mei 10, 2010 7:50 pm

Even iets uit de wereld helpen... ik ben een haar en geen hem qa6 sd3 ...
En nee ik heb nog geen tickets gekregen en vindt dat behoorlijk frusterend. Wij gaan 27 mei al. Jihaaaaaaaaaaaaa nog 16 dagen ( vandaag niet meer meegeteld )
Het schiet al op....
En ik zal inderdaad hier vertellen of het nou beter was om rechts of links te zitten. Dan zijn we daar ook uit.
Dan zal het vanuit Belgie links zijn en vanuit Nederland rechts... Wel raar eigenlijk. Het zou voor mij logisch zijn dat ze dezelfde route vliegen....Zover liggen we niet van elkaar vandaag.. Heb er zelf nog gewoond ook.

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » ma mei 10, 2010 7:52 pm

marc1201 schreef:
rhodosliefhebber schreef:Sabatini heeft het goed opgelost. Zou het niet kunnen zijn dat jullie vanuit België vanaf een andere kant aan vliegen? Geen idee, maar voor ons vanuit Nederland is rechts de beste plek. Laten we het verder maar laten rusten; het wordt zo'n niettes en welles spelletje. Als Sabatini na de vakantie laat weten wat voor hem de beste plaats was. Nu alleen nog maar hopen dat er niet gestaakt gaat worden tegen die tijd.
Wij vetrekken de 25e mei en kregen vanochtend al de tickets per email. Heb jij ze al, Sabatini?

Khoop inderdaad dat ze niet staken op die dag en vooral ook dat die vulkaan zich een beetje bedaard houdt.
Mijn nichtjes gaan aanstaande maandag naar Kreta en ook voor hun hoop ik dat er geen vertraging is of erger nog annuleren. You'll never know..

Groeten,

Annelies

Ja is inderdaad mogelijk,maar als vliegtuig/luchtvaart fanaat hou ik het inkomede verkeer ook op rhodos in de gaten en het valt mij op dat in bijna alle gevallen langs de noodkant aangevlogen wordt.Maar zoals je zegt,hij moet zelf maar beslissen waar hij gaat zitten,ik ga zeker niemand iets opdringen.

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » di mei 11, 2010 8:19 pm

gsabatini schreef:Even iets uit de wereld helpen... ik ben een haar en geen hem qa6 sd3 ...
En nee ik heb nog geen tickets gekregen en vindt dat behoorlijk frusterend. Wij gaan 27 mei al. Jihaaaaaaaaaaaaa nog 16 dagen ( vandaag niet meer meegeteld )
Het schiet al op....
En ik zal inderdaad hier vertellen of het nou beter was om rechts of links te zitten. Dan zijn we daar ook uit.
Dan zal het vanuit Belgie links zijn en vanuit Nederland rechts... Wel raar eigenlijk. Het zou voor mij logisch zijn dat ze dezelfde route vliegen....Zover liggen we niet van elkaar vandaag.. Heb er zelf nog gewoond ook.

Hey gsabatini,
Sorry dat ik "hij" zei... smiles
Hoe het zit met aanvliegen uit nederland weet ik ook niet.Als je rechts zit vanuit belgië dan zie je wel van wat verder rhodos stad enzo,maar enkel tot men de laatste bocht neemt.Eenmaal omgedraaid zit je dan weer beter links,maar dan ben je rhodos stad alweer voorbij en zit je ongeveer ter hoogte van ixia.Dit vindt ik dan weer een mooi zicht met de filerimosberg links van je enzo...
Groetjes,
Marc

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » zo mei 16, 2010 1:06 pm

geeft niet hoor..... ik ben blij met jullie suggesties over het links of rechts zitten. Maarre nog anderhalve week nu...
kdenk dat ik as woensdag de tickets krijg...
Ik laat hier wel weten aan welke kant ik had moeten zitten...

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » zo mei 16, 2010 1:33 pm

Hallo Sabatini,

Als je nou eens in het middenpad gaat zitten? lols
Ook voor jou hoop ik dat de aswolk geen problemen gaat opleveren.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » zo mei 16, 2010 4:14 pm

ja das een optie.... maar het komt goed allemaal.
Kweet zeker dat die aswolk nog efkes uitblijft. In ieder geval tot ik terug ben.
Als ze nou ook maar niet gaan staken als ik ga... maar kheb goeie moed.

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » zo mei 16, 2010 10:22 pm

gsabatini schreef:geeft niet hoor..... ik ben blij met jullie suggesties over het links of rechts zitten. Maarre nog anderhalve week nu...
kdenk dat ik as woensdag de tickets krijg...
Ik laat hier wel weten aan welke kant ik had moeten zitten...

Ben jaloers....hehehe.Ik moet nog wachten tot 25 juli cry cry mrgreen
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door Marleen » ma mei 17, 2010 7:35 pm

Hoi, Marc,

Het is hoe je het bekijkt.......ik nog tot 17 augustus.
Maar........dan zijn VEEL mensen al geweest en..............mogen wij nog GAAN biggrin biggrin


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door marc1201 » ma mei 17, 2010 8:06 pm

Marleen schreef:Hoi, Marc,

Het is hoe je het bekijkt.......ik nog tot 17 augustus.
Maar........dan zijn VEEL mensen al geweest en..............mogen wij nog GAAN biggrin biggrin


Groetjes, Marleen smiles smiles

Da's ook waar ! biggrin biggrin biggrin
Groetjes,
Marc

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » di mei 18, 2010 7:29 pm

dan denk ik alweer aan de volgende vakantie.... razz qs8
en na deze vakantie geniet ik nog na van het uitwerken van mijn " dag-fotoboek".
Ik schrijf namelijk iedere dag op wat we meemaken en werk dat uit in een fotoboek van albelli....
dus ik heb 2x vakantie voor dezelfde centen... q2

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door rhodosliefhebber » di mei 18, 2010 8:11 pm

Hoi Sabatini,

Dat is wel een heel leuke manier om nog na te genieten van je vakantie. Heb je je tickets al? Het is wel heel erg om te zeggen, maar dan denk ik ook alweer aan de volgende vakantie. redface redface Waarheen? Nog geen flauw idee, maar wel ergens in Griekenland.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » wo mei 19, 2010 7:18 pm

Yep, kheb vandaag de tickets gehaald. Ze hadden nog niet gebeld maar ik dacht laat me es binnen lopen. Ze moesten alles nog vouwen etc.... Ben blijven wachten. Eenmaal de tickets gezien daar, dan neem ik ze mee ook.
Volgende vakantie zal hoogstwaarschijnlijk Mexico worden. Dus ook alweer een heel fijn vooruitzicht..
Maar dat zal dan volgend jaar april worden...

Vertrek is inderdaad om 4 uur smiddags en de terugreis om 12 uur smiddags.
Nu maar duimen dat er geen as in de lucht hangt.

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door PeeJie » wo mei 26, 2010 11:29 am

Volgens mij kan je beter Rechts zitten. Wij zijn afgelopen donderdag aangekomen en ik had de pech dat ik bij de vleugel links zat :P. Wel gister toevallig nog even vliegtuigen gaan spotten en kwamen daar ook twee andere nederlanders tegen (is het iets nederlands om te spotten ? :) ) , maar je moet maar net geluk hebben dat je rond het juiste tijdstip gaat spotten. Wij waren een uur aan het wachtten op de eerste vlucht en later bleek, de vlucht vanuit Groningen van Transavia had 3 kwartier vertraging (daar wachtten we eigenlijk op). Misschien zien we jullie van de week daar nog, wij gaan in ieder geval nog een keertje kijken als het wat drukker is mrgreen . PJ
Voor de 2de keer naar Rhodos van 9 augustus t/m 23 augustus! Heerlijk!

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » wo mei 26, 2010 9:18 pm

Kheb al ingecheckt. We zitten rechts in het vliegtuig. In rij 13. Hopelijk zien we wat want volgens mij zitten we op de vleugel maar dan op het randje vooraan de vleugel... De beste plaatsen waren namelijk al weg.

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Links of rechts in vliegtuig

Bericht door gsabatini » do jun 03, 2010 11:04 pm

Hoi
Ik had er eerlijk gezegd niks aan om links of rechts te zitten. Het was al donker toen we aankwamen. Maar voor diegene die 's ochtends vertrekken vanuit Rotterdam, ga rechts zitten dan heb je het beste zicht.

Plaats reactie