natuur, medicinale kruiden, fossiel-, halfedelsten

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
rrheyn
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 31, 2011 10:32 am

natuur, medicinale kruiden, fossiel-, halfedelsten

Bericht door rrheyn » di mei 31, 2011 10:41 am

Beste allemaal,
Binnenkort gaan wij voor de eerste maal (huwelijksreis)naar Rhodos.
We hebben vooral belangstelling voor natuur, medicinale kruiden, ....heeft er iemand een tipje in één of ander bergdorpje waar je nog iemand vind die daar heel bedreven in is ?
Welke fruitsoorten heb je op het ogenblik, juni op het eiland ?
Zijn er ook vegetarische restaurants, eethuisjes ?
Welke halfedelsteentjes en fossielen kan je er vinden ?
met beste groet,
Robert

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: natuur, medicinale kruiden, fossiel-, halfedelsten

Bericht door Marleen » di mei 31, 2011 7:28 pm

Hoi,

Allereerst wil ik zeggen, dat ik het geweldig vind, dat jullie op huwelijksreis naar Rhodos gaan.
Je vragen beantwoorden wordt wat moeilijker, wij gaan dit jaar de 5de keer naar Rhodos en op het moment zitten 2 forumleden in Rhodos, die ook al vaak geweest zijn.
Ik weet dat er in de meeste restaurants vegetarische schotels te krijgen zijn en dat er fruit in overvloed is.
Over edelstenen, fossielen en kruiden kan ik je niks vertellen.
Je zou op dit forum onder '' Griekse restaurants '' kunnen zoeken.
Verder is er veel te vinden bij Google.

Rhodos is een SCHITTEREND eiland, waar in de maanden mei en juni alles in bloei staat.
Bergdorpen in overvloed, daar waar het leven nog stil zijn gangetje gaat. Psinthos, Siana, Malonas, Apolakia en Monolithos, Asklipio ( om maar wat te noemen).
Mooie gebieden zijn ook de Profitis Ilias ( berggebied ) en de Attaviros ( hoogste berg op Rhodos).
De oostkust van het eiland is het meest toeristisch en het is hier iets warmer dan aan de westkust.
Het toeristisch centrum bevindt zich in Rhodosstad, waar de Oude Stad een ultiem HOOGEPUNT is, echt een MUST.

Als je nog andere dingen wil weten....laat wat van je horen !!

Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Plaats reactie