in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
petra1805
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 08, 2011 9:59 pm

in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door petra1805 » wo jun 08, 2011 10:10 pm

Hallo!

Wij zijn in dubio om in de herfstvakantie naar Rhodos (Trianda, app. Rafaël) te gaan.
Heeft iemand wel eens zijn herfstvakantie doorgebracht op Rhodos, Trianda?
Hoe is het weer? en is het nog gezellig qua eettentjes, terrasjes etc? We liggen nml wel graag aan het zwembad ;)
We zitten vanwege werk in het onderwijs echt vast aan de herfstvakantie we hebben die wel vroeg 16 oktober...ik ben benieuwd!

We hebben afgelopen zomer een pup meegenomen uit Rhodos, we vonden haar op het strand van Trianda slechts 4 weken oud. Nu willen we natuurlijk ook gewoon terug voor de vakantie, maar vinden het ook leuk even een kijkje te nemen bij d'r zusje etc.
Na 3 jaar Rhodos wilden de medereizigers toch heel graag naar Zakynthos deze zomer, maar jah Rhodos lokt...

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door Marleen » do jun 09, 2011 7:48 pm

Hoi,Petra,

Ik zelf ben nog nooit in de herfstvakantie geweest.
Als je even geduld hebt........ Annelies komt over een paar dagen terug.
Zij is al heel vaak op Rhodos geweest en vlgs. mij OOK in de oktobermaanden

Wat leuk, dat je in het onderwijs werkt...ik OOK, maar wij hebben ( in het zuiden ) een weekje later herfstvakantie komend jaar.

Dus even wachten, tot Annelies terug komt, zij beantwoordt je mail dan wel.


Groetjes, Marleen
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door rhodosliefhebber » vr jun 10, 2011 8:13 am

Hoi Petra,

Ik ben afgelopen nacht teruggekomen van Rhodos en ik ben inderdaad vaker in de herfstvakantie geweest. Het weer kan nog steeds mooi zijn, maar je moet er rekening mee houden, dat het ook kan regenen. Het is natuurlijk wisselvalliger dan in de zomer. Het is vroeg donker en de restaurantjes zullen hun deuren gaan sluiten. Volgens mij wordt het seizoen steeds korter.
Wij hebben ook tijdens de herfstvakanties temperaturen gehad van 27 graden, maar het is niet vanzelfsprekend.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

petra1805
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 08, 2011 9:59 pm

Re: in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door petra1805 » vr jun 10, 2011 3:05 pm

@Marleen, Dank je wel voor je reactie! Leuk dat je ook in het onderwijs zit. Ik werk in regio midden dus heb met 3 weken nu ook al zomervakantie....whaaaa gaat snel!

@Annelies, oeh net terug! Wat heerlijk! Hebben jullie het fijn gehad?? Vast wel! Was het weer okeej?
Dank je wel voor je reactie vwb de herfstvakantie, was al wat gaan rondsnuffelen inderdaad en zag dat het weer in oktober gewoon heel verschillend kan zijn, van 27 graden tot 'maar 22' graden....Een hele week praktisch regen tot niets.... Wisselvallig dus.
Maar ik denk dat de meest prettige kant voor oktober toch wel de oostkant is dan of niet? Waar hebben jullie gezeten? Tot nu toe eigenlijk alleen in Trianda gezeten en moet zeggen dat dat daar uitstekend bevalt, maar kan me zo voorstellen dat de wind in oktober niet helemaal goed is dan....

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door rhodosliefhebber » vr jun 10, 2011 3:19 pm

Hallo Petra,

Wij hebben het heerlijk gehad. Wij zitten ook altijd in Trianda, maar misschien zit je in oktober inderdaad aan de oostkust wel beter.
Veel plezier met iets vinden: het zal best lukken.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

petra1805
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 08, 2011 9:59 pm

Re: in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door petra1805 » za jun 11, 2011 3:39 pm

Annelies, dat denk ik aan ene kant denk ik ook.....maar jah vind Trianda veel betere plek dan bijv. Faliraki.
Daarnaast is app. Rafaël ons geliefde stekkie....


Aaaaah nog steeds in dubio; kunnen 4 aug een weekje gaan maar dat is 320 euro p.p duurder!
Van dat geld kun je bijna een week eten, hahaha! Dus jah voor het geld in aug. kan ik in okt all in gaan. Lastig!!! Aan ene kant denk ik tja voor hetzelfde geld heb je nog prachtig weer met 25 graden, warm zat, maar ja straks heb je 8 dagen regen??? Whaaaa

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: in herfstvakatie (16 oktober) naar Rhodos

Bericht door Lionne » za jun 11, 2011 4:21 pm

Hoi Petra,

Wanneer je toch besluit om naar de oostkust te gaan kan ik je Kalithea Mare Palace / Horizon Royal van harte aanbevelen. Wij zijn er al drie keer geweest. De ligging is schitterend (wel iets afgelegen, maar met de bus is het een kwartiertje naar de stad), met een prima keuken, goede prijs/kwaliteitverhouding.

Groetjes Lionne smiles
Afbeelding

Plaats reactie