Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Jippie
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 7:40 pm

Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door Jippie » wo aug 31, 2011 11:37 am

Hoi allemaal,

We zouden eigenlijk morgenochtend vroeg naar Rhodos vertrekken, maar helaas hebben we dat moeten annuleren omdat ik plotseling geopereerd moest worden en misschien nog aanvullende behandeling nodig heb. Nu ben ik aan het uitzoeken of het mogelijk is om eind september/begin oktober te gaan, als de uitslagen vrijdag meevallen.

We willen graag naar appartementencomplex Athineon in Rhodos-stad. Is de oude stad eind september/begin oktober nog een beetje gezellig en druk? Of is het seizoen dan echt over en zijn veel winkeltjes en restaurantjes dan al gesloten? Hoe is het met andere toeristenplaatsen en bezienswaardigheden in die periode? Wij zijn geen strandmensen, dus we gaan echt voor de gezelligheid en houden ervan om uitstapjes te maken. Dus er moet nog wel iets te doen zijn.

Groetjes,
Anneke
Laatst gewijzigd door Jippie op vr sep 09, 2011 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos eind septemer/begin oktober nog leuk?

Bericht door rhodosliefhebber » wo aug 31, 2011 11:42 am

Hallo Anneke,

Eind september/begin oktober is er nog meer dan voldoende te doen op Rhodos. Pas eind oktober wordt het minder, dan gaan er restaurantjes sluiten. Bezienswaardigheden en attracties zijn allemaal nog open. Het weer kan nog steeds prachtig zijn, maar je moet er wel op bedacht zijn dat er soms een buitje kan vallen. Dat is dan alleen niet zoals hier de hele dag, maar echt een buitje.

Sterkte met de operatie en hopelijk vallen de uitslagen mee.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Jippie
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 7:40 pm

Re: Rhodos eind septemer/begin oktober nog leuk?

Bericht door Jippie » wo aug 31, 2011 11:49 am

Hoi Annelies,

Bedankt voor je snelle reactie!

Dus Rhodos-stad is eind september/begin oktober nog even gezellig en vergelijkbaar met het voorseizoen in mei/juni? Het hoeft niet zo warm te zijn, de temperatuur maakt niet zoveel uit. Zo nu en dan een regenbuitje is ook niet zo heel erg, als het maar niet de hele week regent.

Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd, dus dat heb ik gelukkig al achter de rug. Vrijdag krijgen we te horen of ik aanvullend nog aan de bestraling en/of chemo moet. Dus dat is even afwachten. Als dat niet hoeft, dan hopen we binnen twee maanden alsnog naar Rhodos te gaan.

Groetjes,
Anneke

Jippie
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 7:40 pm

Re: Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door Jippie » vr sep 09, 2011 12:01 pm

De operatie is inmiddels achter de rug en geen aanvullende behandeling nodig, dus we kunnen alsnog naar Rhodos!

Nu hebben we twee mogelijkheden:
Van dinsdag 11 oktober-zondag 16 oktober
Van donderdag 20 oktober-donderdag 27 oktober.

De tweede is 8 dagen en kost minder dan de eerste optie. Alleen is dat eind oktober. Is het dan nog wel gezellig in Rhodos-Stad, of zijn al veel restaurantjes en winkeltjes gesloten? Zijn de toeristische trekpleisters dan nog open: Lindos, vlindervallei, Kamiros, enz.? Is er begin/half oktober meer te doen dan eind oktober, of maakt dat niets uit?

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos eind septemer/begin oktober nog leuk?

Bericht door rhodosliefhebber » vr sep 09, 2011 12:44 pm

Hoi Anneke,

Gefeliciteerd met het feit dat er geen verdere behandeling nodig is. Dat is altijd een fijne mededeling. Alles is nog wel open, maar er wordt wel een begin gemaakt met het sluiten van restaurants en winkeltjes. Bovendien wordt het wintertijd en dan is het heel erg vroeg donker. Ik zou voor de optie begin oktober gaan. Het weer is dan mogelijk iets beter en het is gewoon nog drukker.

Ik wens jullie heel veel plezier op Rhodos.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Jippie
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 7:40 pm

Re: Rhodos eind septemer/begin oktober nog leuk?

Bericht door Jippie » vr sep 09, 2011 12:53 pm

Hoi Annelies,

Bedankt voor de tip, ik had al gehoopt dat jij zou reageren! scool
Ik heb mijn twijfels inderdaad ook over eind oktober. Dus ik denk dat we dan maar voor de eerste optie gaan.

Groetjes,
Anneke

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door rhodosliefhebber » vr sep 09, 2011 3:06 pm

Hoi Anneke,

Heel veel plezier en geniet ervan.
Vertrek je trouwens vanaf Schiphol of heb je ook bij Ryanair gekeken? Lionne gaat namelijk eind september voor een prikkie nog 5 dagen naar Rhodos. Zij vertrekt van Charleroi. Ze vond een hotel via: http://www.booking.com

Misschien een idee?

Groetjes,

Annelies (die over 36 uur op Schiphol staat!!!)
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Jippie
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 13
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 7:40 pm

Re: Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door Jippie » za sep 10, 2011 2:43 pm

Bedankt voor de tip & een fijne vakantie!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door rhodosliefhebber » za sep 10, 2011 3:16 pm

Dank je wel!!!
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

mve
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: wo sep 28, 2011 7:49 pm

Re: Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door mve » wo sep 28, 2011 7:59 pm

Ik twijfel ook aan de beste reistijd. We hebben de mogelijkheid half mei of half oktober ?
Wij willen met drie volwassen kinderen naar Trianda, wij zijn zelf 50 plus.Wij vinden het leuk als de winkels en restaurantjes open zijn.
Is half mei een betere optie dan half oktober, of is het juist anders om ?

Graag jullie reactie,
groetjes Martina

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos eind september/begin oktober nog leuk?

Bericht door rhodosliefhebber » wo sep 28, 2011 8:28 pm

Hallo Martina,

Half oktober is aan de late kant. Winkels en restaurants kunnen gaan sluiten, alhoewel dat zeker gezien dit seizoen niet zo hoeft te zijn. Half mei zijn zeker alle winkeltjes en restaurants open. Het weer is in allebei de maanden niet 100% bestendig; er kan (een beetje) regen vallen, maar ik ben er zelf ook wel eens half oktober geweest met 27 graden. Ik zelf zou gaan voor half mei.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie