Rhodos en de crisis?

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Rhodos en de crisis?

Bericht door Rinaldo » vr apr 13, 2012 7:33 am

Hallo allemaal,

Op 3 juni vertrekken we weer naar Rhodos. Heerlijk twee weken op ons favoriete eiland vertoeven razz

Wat we ons afvragen: Hoe is het gesteld met de prijzen van eten, drinken, uit eten gaan, etc. etc?
Het zal niemand ontgaan zijn dat het economische klimaat in Griekenland niet zo best is. Vandaar de nieuwsgierigheid.

Alvast bedankt voor de reactie's.

Groetjes, Rinaldo
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door rhodosliefhebber » vr apr 13, 2012 4:43 pm

Hoi Rinaldo,

ik denk dat wij die vraag pas kunnen beantwoorden als de eersten weer terug zijn uit Rhodos. Waarschijnlijk zal het allemaal wel een beetje duurder geworden zijn, aangezien restaurants nu ook onder het hogere BTW tarief vallen. Afwachten dus nog even.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door patrick » za apr 14, 2012 4:36 pm

Als of we nu opeens minder gaan eten en drinken? Denk dat de vakantie gewoon wat duurder uit gaat vallen dit jaar (nog duurder......dus). smiles
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door Rinaldo » zo apr 15, 2012 9:35 am

Natuurlijk... Aan het eten en drinken wordt geen euro minder besteed. Eerder meer, als ik de eerste reactie's zo eens lees.
Het is dus gewoon nog even afwachten tot de eerste terugkerende Rhodos fanaten mrgreen hun ervaringen hier delen.

Ben benieuwd....
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door marc1201 » do mei 17, 2012 11:50 am

Ja ben ook wel eens benieuwd naar reacties,en of je de crisis merkt aan de algemene sfeer daar.....
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door rhodosliefhebber » do mei 17, 2012 2:46 pm

Hoi Marc,

Ik denk dat het op de eilanden best mee zal vallen: er zal waarschijnlijk wel over gesproken worden. Wij gaan aanstaande woensdag, dus over 2 1/2 week kan ik je er meer over vertellen. Wij gaan in ieder geval heerlijk naar Rhodos en kijken er heel erg naar uit.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door marc1201 » do mei 17, 2012 3:45 pm

Hey Annelies,

Ik kijk alvast uit naar je reactie,want ik vrees toch een beetje dat de crisis ook stilaan in rhodos te merken zal zijn.
Ondertussen wens ik je alvast een heel prettige vakantie toe.
Ook wij kijken er erg naar uit hoor,maar het zijn nog 65 lange dagen....
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door rhodosliefhebber » do mei 17, 2012 4:23 pm

Dank je wel Marc. Wij gaan het allemaal zien.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Mattijs
Professionele User
Professionele User
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jun 18, 2010 10:04 am

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door Mattijs » di jun 12, 2012 10:47 am

En? smiles

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door rhodosliefhebber » di jun 12, 2012 11:42 am

Ik heb Marc al lang geantwoord vanaf Rhodos in een ander topic. Er is op de eilanden helemaal niets te merken van de crisis. Mensen zijn alleraardigst: geen enkele vijandigheid. Prijzen voor eten en drinken zijn niet gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Alle winkels zijn normaal bevoorraad. Euro's komen nog steeds gewoon uit de muur. Geen stakingen, wel benzine en kerosine, dus maak je niet ongerust en ga lekker genieten!!!
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Mattijs
Professionele User
Professionele User
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jun 18, 2010 10:04 am

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door Mattijs » di jun 12, 2012 11:47 am

Maakte me ook niet ongerust, eerder zonde als elk terrasje in Griekenland straks duurder is dan Nederland neutralx

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Re: Rhodos en de crisis?

Bericht door Rinaldo » ma jun 18, 2012 11:47 am

rhodosliefhebber schreef:Ik heb Marc al lang geantwoord vanaf Rhodos in een ander topic. Er is op de eilanden helemaal niets te merken van de crisis. Mensen zijn alleraardigst: geen enkele vijandigheid. Prijzen voor eten en drinken zijn niet gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Alle winkels zijn normaal bevoorraad. Euro's komen nog steeds gewoon uit de muur. Geen stakingen, wel benzine en kerosine, dus maak je niet ongerust en ga lekker genieten!!!


Getver... Zo is de vakantie alweer voorbij cry

Natuurlijk hebben we weer genoten van het heerlijke Rhodos. Laat dat voorop staan...heerlijk

De ervaringen hier zijn nagenoeg gelijk aan die van Annelies. De grieken praten veel over de crisis en de verkiezingen. Van vijandigheden jegens toeristen niets gemerkt. Integendeel... De grieken zijn blij dat je gewoon blijft komen. Wel is het te merken dat de horeca er alles aan wil doen om je binnen te trekken. Iedere euro is er 1...zullen we maar zeggen. De lokale supermarkten waren goed bevoorraad, maar... De durf om aan het begin van het seizoen groot in te kopen ontbreekt een beetje. In Faliraki heeft een deel van de uitbaters noodgedwongen besloten de spreekwoordelijke handdoek in de ring te gooien en hun winkel/taverna/bar niet meer te openen.

In z'n algemeenheid was het ook een stuk rustiger op Rhodos volgens de Rhodianen. De verkiezingen en wellicht het EK en veel negatieve berichten in de buitenlandse media hebben daar weinig goeds aan gedaan. Hopelijk vanaf vandaag een omslag!!!
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Plaats reactie