weer in Juni

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
nightwing
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: zo feb 01, 2015 4:02 pm

weer in Juni

Bericht door nightwing » zo feb 01, 2015 4:08 pm

Goeiemiddag,

Ik ga voor de tweede keer nr Rhodos. Wel de eerste keer in de periode Juni. Bedoeling is om midden juni te gaan en vroeg mij af wat voor temperaturen ik kan verwachten dan.
Is dat vergelijkbaar met midden september of warmer?

Verder vroeg ik mij af welke excursie de moeite is als je Rhodos stad en Lindos al gezien hebt. Hoorde al verhalen over de vlindervallei maar lees ook hier en daar dat die vallei midden juni nog niet zo wauw is qua aantal vlinders.
Het eilandje Symi komt wel vaak terug als aanrader, klopt dat en is dat lang varen?

Alvast bedankt.

Mvg

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: weer in Juni

Bericht door rhodosliefhebber » zo feb 01, 2015 9:50 pm

Hallo Nightwing,

Welkom op het forum. De temperatuur midden juni zal waarschijnlijk liggen rond de 25 graden. Uiteraard kan het er toevallig ook veel warmer zijn. Het zeewater is nog niet echt lekker warm. Voor de avonden zou ik voor de zekerheid toch nog een vestje meenemen.
De vlindervallei is ook zonder vlinders erg mooi, maar als je vlinders wilt zien, dan moet je er zijn tussen juli en midden september. Ik zou zelf een auto huren en lekker zelfstandig "op reis" gaan. Je kunt dan overal stoppen waar je iets moois ziet. Kamiros is ook absoluut de moeite waard.
Symi is erg mooi. Vanaf de Mandrakihaven vertrekken dagelijks boten. De snelle boot doet er ongeveer een klein uur over en de langzame boot twee en een half uur. Ik heb alleen geen idee hoe duur de boten zijn, maar daar is in de haven makkelijk achter te komen.

Veel voorpret alvast en als je nog iets wilt weten, laat je gerust horen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie